• ollebulle86

Fysiska besvär pga stress?

För cirka 3 veckor sen började mina knepiga besvär. Då hade jag en ganska jobbig huvudvärk som spred sig ner i bihålorna och näsan. Då trodde jag att jag skulle bli ordentligt förkyld men det bröt aldrig ut. Istället började jag få stickningar under ögat. Inget jag reagerade så mycket på då eftersom det kom lite då och då. Men det blev mer och efter ett tag började även kind och läppar domna av. Stickningarna och avdomningarna spred sig. Tappar emellanåt kraft i min högerhand, värk i armen, stickningar i foten, stickningar i tungan. För en vecka sen hick jag till vc för att kolla upp detta, de skickade mig till akuten där de tog diverse prover osv. De hittade inget. Så nu går jag, med fortsatta besvär, och undrar vad det då är? De trodde det kunde vara nån migrän, men har man verkligen det sådär i flera veckor? Jag tänker att det kan vara stress. Jobbar ganska mycket och två barn hemma, varav den ena bara är 7 månader. Så jag känner mig väl lite stressad över att missa så mycket med henne. Men så har ju folk det, man måste jobba. Har även andra besvär, i magområder och bak i ryggen. Tänker även att jag kanske bara inbillar mig? De hittar ju inget. Men om det nu är stress, vad gör man åt det?

• Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?
  • Isamia

Fast du måste va medveten att läkare inte har mycket kunskaper om stressjukdomar och de gör inget i princip mer än erbjuder SSRI (antidepressivt). Ger du dom ditt hopp kommer du tyvärr inte långt. Om du inte har TUR och får en bra och insatt läkare! (sällsynt)
    Alldeles för många har litat på läkare och fått många av sina år förlorade eller förstörda (för att de antingen struntar i oss eller skriver ut SSRI och tror att det ska lösa allt medans det istället gör många ännu sjukare!).

Nä, man måste sätta sig in problematiken själv och ha "mycket kött på benen" och SEN försöka hitta en läkare som är VILLIG att gå till grunden med det. En som INTE bara tar några prover och säger att det är inget fel på dig... Och skickar hem dig förtvivlad med dina symtom och tror att du bara inbillar dig! För det gör du INTE, kan jag lova dig.

• ollebulle86

Jag förstår din poäng, samtidigt vill jag inte läsa för mycket så att jag faktiskt börjar inbilla mej saker.
    Min läkare sa till mej att återkomma så jag hoppas ju att han tar mej på allvar om jag kommer igen. Jag känner ju att nått är fel. Men jag vet inte vad som är fel, mina besvär stämmer in på så mycket. Det är därför jag själv inte vill spekulera.

Men jag mår absolut inte bra. I fredags när min chef frågade hur det var med mej så började jag nästan gråta när jag berättade hur det var. Och jag hatar att visa att jag mår dåligt men då mådde jag så dåligt så då brast det.

• Isamia

Ja, hoppas givetvis för din skull att du hittat en pärla till läkare och FÅR hjälp!
    Men var beredd på att bli besviken... Vi är massor som har blivit det åtskilliga ggr, tyvärr. Och insett att man får ingen hjälp av dem och fått söka privat istället eller via någon annan väg...

• ollebulle86

Jo jag vet att det är svårt att få hjälp och att man oftast får kämpa. Men jag måste ge det en chans till i alla fall känner jag. De sa inte till mej att inget var fel men de hade uteslutet väldigt akuta och allvarliga saker såsom tumörer osv.

Jag hoppas jag får någon hjälp för såhär kan jag inte må

• Isamia

Ja, men klart du ska ge det ett par försök till! Vem vet, kanske får du hjälp och allt löser sig. Hoppas det!

Men OM inte så har jag mycket tips och erfarenheter, bara säg till så kan jag dela med mig.

• ollebulle86

Om tre veckor har jag tid på vc. Men eftersom det var mycket värre igår gick jag till sjukhuset igår.
    Där tog de borelliaprov och skulle skicka remis till MR. Så nu händer det lite.

• ollebulle86

De befintliga har blivit värre. Igår och iförrgår domnade hela högersidan av samtidigt. Det har det inte gjort innan, inte på det sättet.
    Sen domnade hela vänsterarmen av i förrgår.

• Mimmi74

Men sen kom känseln tillbaka igen, alltså? Hade inte du gjort MR tidigare, alltså röntgat hjärnan? Men kanske inte skiktröntgen då?

Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?