• ollebulle86

Fysiska besvär pga stress?

För cirka 3 veckor sen började mina knepiga besvär. Då hade jag en ganska jobbig huvudvärk som spred sig ner i bihålorna och näsan. Då trodde jag att jag skulle bli ordentligt förkyld men det bröt aldrig ut. Istället började jag få stickningar under ögat. Inget jag reagerade så mycket på då eftersom det kom lite då och då. Men det blev mer och efter ett tag började även kind och läppar domna av. Stickningarna och avdomningarna spred sig. Tappar emellanåt kraft i min högerhand, värk i armen, stickningar i foten, stickningar i tungan. För en vecka sen hick jag till vc för att kolla upp detta, de skickade mig till akuten där de tog diverse prover osv. De hittade inget. Så nu går jag, med fortsatta besvär, och undrar vad det då är? De trodde det kunde vara nån migrän, men har man verkligen det sådär i flera veckor? Jag tänker att det kan vara stress. Jobbar ganska mycket och två barn hemma, varav den ena bara är 7 månader. Så jag känner mig väl lite stressad över att missa så mycket med henne. Men så har ju folk det, man måste jobba. Har även andra besvär, i magområder och bak i ryggen. Tänker även att jag kanske bara inbillar mig? De hittar ju inget. Men om det nu är stress, vad gör man åt det?

• Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?
  • ollebulle86

Intressant att läsa ändå att det kan vara så mycket. Jag är villig att prova det mesta då jag just nu mår ganska dåligt av det här. Både fysiskt och psykiskt.

• Isamia

Jag råder dig dock att absolut inte börja med SSRI (antidepressiv medicin)! Det stör HPA-axeln och kortisolet mm.
    Jag kan slå vad om att läkaren föreslår det, om de inte hittar något fel fysiskt. Vägra det.
    Om du känner dig nere så ta 5-htp istället som är receptfritt! (ännu iaf)

• ollebulle86

Jag känner mej mest nere för att jag inte vet vad som är fel. Och även stressad över det. Stressad över annat oxå, vilket gör att jag tror att det kan vara stress om det inte är nått fel fysiskt.

• Severus

Känner igen mycket
    För mig är det TIA
    Har även sköra kärl
    Det i kombination är inte bra att ha om man stressar
    Står på blodförtunnande resten av livet
    Har legat på neurointensiven och är tacksam, oftast iaf, att jag fick en andra chans

• ollebulle86

Låter inget vidare det där.
    Jag stressar ju inte så, men blir stressad iom hur jag har det. Hatar att jag missar så mycket med mina barn osv och det stressar mej. Försöker dock tänka positiv kring det så att jag inte känner mej stressad men det är svårt.

Får se hur det går hos läkaren sen och vad de kommer fram till. Vill helst inte spekulera för mycket kring det själv.

• Mimmi74

Jag fick i går ett brev från doktorn där han skriver att han tänkt om och nu skrivit en remiss till magnetröntgen av min hjärna. Och det var mina tidigare synnervsinflammationer som drev honom till det beslutet. Jag blev iskall inombords, googlade återigen om synnervsinflammationer och det står enbart att de är kopplade till MS. JAg hittade ingen annan orsak till varför man får en sådan inflammation på synnerven. Är nu riktigt orolig och deppig. JAg hade ju lagt det här bakom mig. Hade dem för drygt åtta år sedan. Och sen har jag haft lite småsymtom efter träning under årens lopp. Usch. Hur lång kan väntan till MR vara? Kanske två månader? Känns som en mardröm.

• ollebulle86

Låter ju inte kul det där
    Vet inte hur lång väntan kan vara. Men har hört att den brukar vara lång.

• ollebulle86

Det som hänt sen torsdags är att jag i fredags var inne på sjukhuset igen.
    Då hade jag haft krångel med balansen några dagar, varit väldigt yr hela torsdagen på jobb och sen svimmat av där hemma fredag morgon.
    På sjukhuset gjorde de några tester, tog lite blodprover samt ryggmärgsprov.

Sen i fredags har jag haft extrem huvudvärk (vilket var vanligt) och sen igår även extrem värk i nacken och ner i ryggen. Eftersom inget mer än att ligga ner hjälper mot smärtan så har jag nu blivit sjukskriven veckan ut.

Men nu händer lite saker i alla fall. Väntar på tid till MR men ryggmärgsprovet är taget och i det kan de ju se vissa saker.

• Mimmi74

Usch då, att det inte släpper. Jag har fått tid till mr onsdag nästa vecka. Känns läskigt men ett måste. Vill få veta hur det ser ut där inne och slippa gå och fundera om det är jag som BARA är trött, stressad eller nåt annat.

• ollebulle86

Känner som du. Vill få veta om det är nått fysiskt fel eller "bara" stress eller liknande.

Nu börjar värken i huvud och rygg släppa lite, men det kan oxå vara iprenen som fortfarande finns i kroppen.
    Imorse hade jag mer ont än innan.

Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?