Lovschema i TR
Är det ngn här inne som vet om man kan stämma på lov- och semesterschema?
När samtal på FR inte hjälper, och invändningarna, diskussionerna, motsrävigheten gör att man inte kommer någonstans? Det finns redan dom på varannan veckas boende, men det vore så skönt att även få lov och semestrar/storhelger reglerat.
Jag orkar inte hålla på och bråka om varenda sommar, varenda jullov. Allt ska vara millimeterrättvist och anpassar jag mig inte helt och hållet så är jag inte samarbetsvillig. Och tar jag inte bråken så får jag aldrig julen till exempel för den infaller på den andre förälderns vecka.
Och trots att FR försöker få motparten att inse att alla de förslag jag lämnar är bra och genomtänkta och rättvisa (varannan jul, varannan tidig sommarsemester etc etc) så vägras det. För det är ju mitt förslag. Men jag får ju inga konkreta motförslag!
Jag vill bara kunna planera min tid med mina barn utan att hela tiden dra alla dagar/timmar i långbänk med den andra föräldern.
Hur har ni andra? Framförallt ni som inte har så bra kommunikation med den andra föräldern? Hur löser ni jul/nyår/sportlov etc? Och om tex sportlov infaller på den andres vecka så att det blir tre veckor i stöten hos en förälder - hur "kompenserar" ni varandra? Jag blir galen på att försöka få ihop det här....