Inlägg från: che71 |Visa alla inlägg
  • che71

    runt 40 och väntar första barnet Juni 2013

    gravid 1-2 veckor" på digitaltestet idag Glad
    enligt egen beräkning v 4+2

    Men efter 3 missfall tar jag ingenting för givet!

    Vi har försökt i över 2 år,med ÄL test varje månad o jag fick hjälp av Pergotime för att boosta ÄL eftersom det tog 1 år mellan första missfallet o andra graviditeten, men sen blev det missfall igen nu i våras o sen i somras också.
    Jag har kommit till v 6, v 11 (då vi hade sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare) o så v 9.
    Hoppas så att det ska fungera denna gång!
    Skulle vara kul att följas åt med andra i samma ålder som inte har barn.
  • Svar på tråden runt 40 och väntar första barnet Juni 2013
  • che71
    Sommarhjärta skrev 2012-10-13 06:56:07 följande:
    Å då önskar jag dig eller er båda all lycka till att allt ska gå bra denna gången för er.

    Tack så mycket!!!
  • che71
    Upp i det blå skrev 2012-10-13 16:38:58 följande:
    Hej. 39 år och väntar tillökning nr 2 i mars. Fast just nu sitter vi och väntar på resultat på odling av fostervattenprov pga dåligt kubresultat. Så nej, inte vi heller tar nåt för givet
    Hej o Grattis till graviditeten!!
    Vad blev KUB resultat o vad räknas som bra värden?
    Då är du rätt långt gången typ v 20 eller? (samma som jag borde ha varit om inte 3:e missfallet)
  • che71
    Upp i det blå skrev 2012-10-14 10:17:16 följande:
    Kub bilen 1:7000 för ds och 1:60 för de två andra avvikelserna man kan se på kub. Under 1:200 eller 1:300 räknas som dåligt och då erbjuds man mkp eller fvp. Det betyder alltså att av 60 barn födda är 59 friska., det 60: nde dör. Jag gjorde kub i v12, fvp i v 15 är nu i v 16 och måste vänta i 2-3 veckor för att få veta. Totalt har vi levt med denna osäkerhet i 6 veckor när vi får veta. Känner att det börjar bli mycket ansträngt nu. Ska du göra kub? I de flesta fall är det inga problem...

    Jo det ska vi nog göra, mest för att se på ultraljud.
    Måste vara jobbig väntan!!
  • che71

    Ska ju få blodförtunnande denna graviditet. pga missfallen o att de hittat att jag har heterozygot APC resistens.
    Jag ska ta första sprutan redan ikväll!!!Glad

    Blev så glad när läkaren ringde upp o sa att hon skrivit receptet o att jag kunde hämta det o börja direkt.
    Ska dit på VUL i v 7 eller 8, får tid sen.
    Det känns skönt att komma igång o läkaren var så himla gullig o håller tummarna för oss!!!Drömmer
    Det är Fragmin 5000 enheter.
    Lite pirrigt att sticka sig själv i magen, fast jag sticker folk hela dagarna på jobb!!

  • che71
    Moniica skrev 2012-10-22 17:46:37 följande:
    Hej.. Får man hoppa in här? Jag är 39 år fyllda. Jag och min Sambo väntar vårt första barn tillsammans. Är i V.9 ( 8+1 ) BF 2 Juni.Vi fick MA nu i Juli och har ett MA i bagaget sedan innan.Skönt att höra att det inte bara jag som oroar mig för MF/MA. Jag va på VUL i Torsdags och fick se ett tickande hjärta. Det lugna mig lite men oron finns kvar iaf.
    Ska boka in KUB i mitten av November. Tar en dag i taget. Hur mår ni ? Jag är trött, gnällig och hängning. Konstant hungrig.
    Kram
    Välkommen!!
    o Grattis!!

    Jag blöder o har som mensvärk, började lite i lördags o lite i söndags men idag har det blött mycket.Gråter
    VUL imorgon em
    v5+4 idag
  • che71
    Moniica skrev 2012-10-22 20:53:14 följande:
    Che71: usch då ðŸ˜?Håller tummarna att det bara är vanlig blödning och att allt står rätt till. Man kan ju blöda under graviditeten. Känns smärtan samma som dom andra gångerna ? När jag fick MA så hade jag bara ljusa små blödningar tills det satte igång och då kändes det som om magen exploderade.
    Håller tummarna och tår i morgon för dig. BAMSEKRAM ❤❤
    Jag vet inte riktigt, tror att jag har mer mensvärk nu än sist i alla fall.
    Det har börjat de andra gångerna med brunaktig flytning som sen övergått till blod dagen efter.
    Nu började det ju med blod direkt fast bara lite en gång lördag o sen uppehåll 1 dygn för att sedan komma lite till söndag o sen uppehåll, men idag har det ju kommit mycket, som mens.
  • che71

    Missfall Gråter
    Var på VUL o där syntes inget men han sa att det är tidigt o att jag fick ta ett blodprov hcg så att de ser att
    grav. hormonet gått ner så inget växer i äggledare ifall det är för tidigt att se.
    Men med tanke på hur mycket jag har blött sen igår o mensvärken så borde det vara missfall.
    Han sa att APC resistens o sämre ägg pga ålder är ingen bra kombination, men att vi skulle fortsätta försöka om vi orkar.
    Är så ledsen o tom.
    4 missfall på 2 år, hur mycket otur kan man ha, hur många besvikelser orkar man?

  • che71
    Upp i det blå skrev 2012-10-24 11:45:23 följande:
    Che :( usch vad orättvist? Det är inte vad du behöver. Jag har inga ord? Vad vill du göra nu? Jag önskar att jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Själv är jag just nu helt tom, slut pga denna utdragna väntan på kromosomodlingen. Så jag är inget stort stöd. Jag hoppas och tror att vi snart en dag ska få krama våra små
    När får ni svar?

    Vi ska försöka igen. Önskar tiden kunde gå snabbare,till ÄL o ny hoppfull väntan på plus... men samtidigt inte...vill ju helst bara vakna upp o att det var en mardröm o inte sant att vi har haft 4 missfall o att jag är 41 år o inga barn...det är skit!
  • che71
    Moniica skrev 2012-10-23 16:26:56 följande:
    Usch då ðŸ˜? Lider med dig. Världen är inte rättvis. Vad är APS?
    Förstår att det känns tungt nu men det sägs att man är mest fertil efter missfall. Vi körde på direkt mest för att vi fick reda på att man va mest fertil då.Jag plussade 2 månader efter mitt MA och då hör det till saken att vi har ofrivillig barnlöshet. Vi blev skickade till RMC för vi inte blev gravida under 2 års tid. Helt plötsligt när vi blev beviljade IVF så släppte allt.
    BAMSEKRAM på dig. Lider med dig.
    APC resistens är att man lättare bildar proppar.
    De hittade det på mig på missfallutredningen.

    Vi lyckades ju rätt snabbt denna gång, blev gravid 2 månader efter det missfallet i somras,
    men det är Pergotimes förtjänst!
    Efter första missfallet tog det ju 1 år att bli gravid, det var då vi fick Pergotime för första gången.
  • che71
    Upp i det blå skrev 2012-10-27 23:32:33 följande:
    Che det är i alla fall bra att du har så lätt att bli gravid. Det finns de som inte ens blir gravida överhuvudtaget. Du är ju lite närmare målet på det sättet. För min del tog det sin tid att bli gravid denna gång. Besked borde ha kommit Torsdag- fredag denna vecka eller måndag-onsdag kommande vecka. Svaret kommer snabbare pm det är dåligt så vi joppas att det är ett gott tecken. Så snart vet jag... Idag sa kag en mening till en kompis som kag inte trodde kag skulle säga" jag har vant mig vid tanken på att avbryta graviditeten" Hur konstigt är inte det? Men jag kan bara hoppas det går bra. Är i v 18+2 nu, alltså måste socialstyrelsen godkänna ett ev avbrytande. Che jag förstår vad du menar med att man önskar att tiden ska gå snabbare. Det jobbiga är all väntan. Jag har aldrig haft mf och vet att det är miljoner orsaker till det. Har du läst The fertility cure av Randine Lewis? Hon skriver mycket även om missfall. Hon har även en hemsida. Själv har jag provat hennes kostråd och akupunktur.
    Nja vet inte om det hjälper att jag har blivit gravid 4 ggr på 2 år ( 3 ggr med hjälp av Pergotime, o 1 år mellan första missfallet o andra plusset) eftersom det bara blir missfall!
    Jag är ju inte närmare bebis för det liksom.
    Att inte bli gravid överhuvudtaget är ju också jobbigt förstås, men då kan ju kanske IVF hjälpa?!
    Inget hjälper ju mina "gamla" ägg tyvärr!Obestämd

    Hoppas ni får ett lugnande besked o att det blir bebis för er!!
  • che71
    Upp i det blå skrev 2012-10-29 19:30:47 följande:
    Vi fick dessvärre. Inget bra besked. Barnet kan inte leva. Imorgon träffar vi läkare för att diskutera avbrytandet. Nån dag kan jag säkert ta till mig detta just nu är det för svårt.
    Nej vad säger du...fy så hemskt.
    Många styrkekramar till dig i det svåra ni har framför er!
    Kram
Svar på tråden runt 40 och väntar första barnet Juni 2013