• Anonym (Orolig)

Uppbruten dörr efter självmordsförsök.

I fredags kväll hände det absolut värsta som skulle kunna hända. Min livspartner försökte ta sitt liv. Som tur var hann jag tillsammans med polisen fram i tid! Polisen bröt upp dörren och min partner fördes snabbt till sjukhus. Nu mår min partner med tanke på omständigheterna relativt bra. Nu till min undran. Vem betalar för den uppbrutna dörren? Om det är vi, kan man få ekonomisk hjälp? Det var en säkerhetsdörr i ett hyreshus. Jag är mycket angelägen om att få reda på detta snabbt då ekonomisk kris var en stor anledning till självmordsförsöket och en ny kostnad för dörren kommer inte hjälpa läget! Snälla svara snabbt om ni vet! /Orolig

• Svar på tråden Uppbruten dörr efter självmordsförsök.
  • Coyote

Kolla upp om er hemförsäkring täcker detta, det borde det göra, tycker jag.

• Anonym (Polis)

Jag tror att polismyndigheten ersätter er för skadan. Ring polisen på 114 14 på måndag och fråga.

• Anonym (Orolig)

Tack för era svar! Jag ska ringa polisen och försäkringsbolaget på måndag!

• Anonym (???)
    Anonym (Orolig) skrev 2012-10-14 00:31:09 följande:
    I fredags kväll hände det absolut värsta som skulle kunna hända. Min livspartner försökte ta sitt liv. Som tur var hann jag tillsammans med polisen fram i tid! Polisen bröt upp dörren och min partner fördes snabbt till sjukhus. Nu mår min partner med tanke på omständigheterna relativt bra. Nu till min undran. Vem betalar för den uppbrutna dörren? Om det är vi, kan man få ekonomisk hjälp? Det var en säkerhetsdörr i ett hyreshus. Jag är mycket angelägen om att få reda på detta snabbt då ekonomisk kris var en stor anledning till självmordsförsöket och en ny kostnad för dörren kommer inte hjälpa läget! Snälla svara snabbt om ni vet! /Orolig
    Din livspartner har försökt ta sitt liv och du oroar dig för en trasig dörr ???? 
  • MissNora

Jag kan väl också känna att du har viktigare saker att oroa dig över. Men jag tycker att du ska kontakta Spes. Inte för dörren utan för din partner och din skull och det ni just nu går igenom.

Men prata med Hyresvärden och förklara läget, ringt Ert försäkringsbolag och sedan också polisen. Men samtidigt så vad är en dörr mot ett liv?

• riboflavin
    Anonym (???) skrev 2012-10-14 14:09:37 följande:
    Din livspartner har försökt ta sitt liv och du oroar dig för en trasig dörr ???? 
    Självklart. Hade du inte klarat av att när den omedelbara faran är över åter fokusera på det vardagliga livet? Det måste man tyvärr göra även om man egentligen borde ha lyxen att vältra över såna vardagliga bekymmer som dörrar på någon annan så är det ofta inte så det fungerar..

Att ha en ytterdörr som går att stänga och låsa är lite av en förutsättning för att man ska kunna leva ett normalt liv och jag tycker det är bra av TS att inte bara köpa en dörr på faktura och oroa sig för den ekonomiska biten senare.

Har de redan en tuff ekonomisk situation kommer denna inte bli bättre av att TS sambo nu antagligen kommer sjukskrivas, ytterligare något som TS egentligen inte borde behöva oroa sig för men som hen kommer vara tvungen att ta itu med om det inte finns någon i TS omgivning som är beredd att axla det ansvaret..  
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (lite empati?!)

Jag tycker inte det är speciellt konstigt att TS oroar sig över en uppbruten dörr, speciellt inte om det var ekonomiska bekymmer som var en anledning till självmordsförsöket.

• LiamsMamma

Så ni som skriver negativa kommentarer tycker att ts även ska behöva oroa sig för inbrott m.m? Vet ni hur kallt det blir i lägenheten med en trasig dörr dessutom?! Skärpning!!

• Anonym (???)
    LiamsMamma skrev 2012-10-14 14:27:28 följande:
    Så ni som skriver negativa kommentarer tycker att ts även ska behöva oroa sig för inbrott m.m? Vet ni hur kallt det blir i lägenheten med en trasig dörr dessutom?! Skärpning!!
    Ber om ursäkt. Sjävklart är dörren det du bör fokusera på i rådande läge. 
Svar på tråden Uppbruten dörr efter självmordsförsök.