Inlägg från: Bugge |Visa alla inlägg
  • Bugge

    Ska min sjuåriga son inte få ha nagellack för att han möjligen skulle kunna bli retad i skolan?

    Om skolan tillåter nagellack och grabben känner sig bekväm med de, så kör på!! Om grabben tycker att det blir obekvämt av att andra i skolan retar honom, ja då får man ju ta ett beslut tillsammans med pojken. Definitivt skall skolan involveras i frågan så att de har en möjlighet att agera utifrån att han känner sig retad för att han inte får se ut som han vill.
    Och till Myggan 76, ibland blir jag orolig för världen och dess utveckling om såna som du får ha rösträtt och får komma till tals. Grabbens snorre ramlar inte av och det växer inte dit en snippa för att han har nagellack på sig. Såna värderingar som du pålyser med ditt inlägg ryms inte i världen och jag kan enbart rekommendera att du börjar ifrågasätta din egna konflikt med din egna sexualitet. Jag antar att dina barn får ärva dina värderingar vid köksbordet hemma och då är det inte konstigt att barn som utmärker sig som annorlunda blir mobbade i skolan. 

Svar på tråden Ska min sjuåriga son inte få ha nagellack för att han möjligen skulle kunna bli retad i skolan?