• Rebban

    BF sommaren 2013 - Andra blivande mammor i Göteborg?

    gex skrev 2012-12-14 16:20:35 följande:
    Hej alla!

    Härligt att så många redan fått sett sitt barn i magen. Jag har gjort KUB och fått fina siffror, det var skönt. Bebis vinkade till och med i bild, gynekologen blev alldeles till sig och skrev ut ett litet kort på en gång. Kul med engagerad vårdpersonal!

    Jag har själv inte varit inne på FL på flera veckor, har knappt haft ork att ta mig igenom arbetsdagarna. Har stått på Lergigan comp för att kunna jobba och spytt några gånger på jobbet. Har dock hunnit till toa två minuters gångväg bort varje gång!

    Hoppas ni andra har sluppit så mycket illamående! Snart ska illamåendet för de allra flesta av oss gå över, säger kalendern. Hoppas man blir lite piggare när man väl slutat må illa också, så man orkar umgås med lite vänner. Jag skulle gärna vilja träffas IRL också, hoppas det blir av (fast inte för snart, för då kanske jag fortfarande är däckad av hormoner).

     
    Hoppas Lergigan hjälper dig lika mkt som det hjälpt mig...annars finns det tydligen andra läkemedel som kan fungera bättre! Om inte annat så vet du att det finns en till ialf som vet precis hur överjävligt det kan vara. Kämpa på, snart är illamåendet över ska du se :)  
  • Rebban
    Emmoo87 skrev 2012-12-24 09:52:32 följande:
    Jag vill göra KUB test men min kille tycker det är onödigt :( funderar på att göra ändå..

    Om du vill göra det ändå så tror jag det är så att man måste göra det innan vecka 14. Rätta mig om jag har fel. 

    Frågade lite mer om själva testet och man bidrar tydligen även till forskning kring genetiska sjukdomar mm när man ställer upp på att lämna ett blodprov. I framtiden hoppas forskarna tydligen kunna utläsa lika mycket från ett blodprov som ett fostervattenprov, om jag förstod det hela rätt. Att främja denna forskning kan ju vara något som man känner för att ställa upp på även om man inte bryr sig om svaret vid själva KUB testet :)
  • Rebban

    Hej, jag skrev upp mig på mammaträff/grupp på barnmorskegruppen den 14 mars 10:30. Det är en konstig tid tycker jag men det kanske är fler här hinne som också ska/vill gå?

  • Rebban
    Mia Magdalena skrev 2013-02-22 18:47:18 följande:

    Vad innebär kursen? Måste man vara inskriven hos Barnmorskegruppen?

    Hej, den innebar bara att man träffar en marsmorska ihop med andra blivande mammor som ska ha barn ungefär samtidigt. Själv känner jag ju inga andra som ska vara mammalediga samtidigt som jag så jag hoppas kunna träffa några som vill umgås under "hemmamammatiden" :) 

    Jag tror man måste vara inskriven på barnmorskegruppen för att kunna skriva in sig på en mammagrupp...  
  • Rebban
    Gbgsmamma skrev 2013-02-22 19:16:12 följande:

    Jag ska gå på träffen där nästa vecka!
    Gick du på träffen? (Hörde att det var några som inte kom)
  • Rebban

    Jag är lite dålig på att vara inne på Familjeliv men när jag väl är här så lägger jag upp 3 inlägg hihi.

    Fuwiie: Låter hårt att jobba i Sthlm och bo här. Som tur är har du snart ett år på dig att leta jobb i Gbg! (Jag kommer förresten också från Sthlm, flyttade hit för ca 7 år sen)

    Emelie: inte alls för sent att hoppa in i tråden, bara kul med någon mer som vill hålla tråden vid liv :) 

    Vad sägs om att vi styr upp en fika/brunch för de som vill? Vi kan ju ta ett datum lite längre fram så att så många som möjligt hinner se detta meddelande och förhoppningsvis följa med. Vad sägs om den 27 april kl:12:00 på hotell Lisseberg? De har en amerikans brunch som jag testat en gång, tyckte den var toppen :)
    http://liseberg.se/sv/hem/Boende/Hotell/Hotell-Liseberg-Heden/Restaurang-Hedens-Horna/Brunch/

    Hoppas ni vill!

    /Rebecka  
         

  • Rebban

    Vad roligt att det fanns intresse att ses ett gäng!

    Jag gör en lista (se nedan) på de som hittills kan den 27 april, så hoppas jag att jag inte missat/missar någon. Längre fram bokar jag bord till alla som anmält att de vill följa med :)

    * Rebban
    * Ella12
    * Johjoh 01
    * Elfwinter84

         

  • Rebban

    Passar på att uppdatera listan :)

    * Rebban (BF 29 Juni)
    * Ella12  (BF 24 Juni)
    * Johjoh 01
    * Elfwinter84 (7 Juni)
    * Kotten
    * September2009 (BF 17 Juli)

    Väntar också mitt första barn (BF den 29 Juni) och är 27 år gammal imorgon ;)
    Flyttade (från Vasastan i Gbg) till Eriksberg för ett par månader sedan, jobbar som redovisningskonsult i "Läpstiftet" så nu får jag ta båten till jobbet som en riktig ö-bo hihi.

    September2009: jag är också lite nyfiken på vad det är för studie du ska göra?
          
    Ella12: Glömde svara på din fråga förrut om mammgruppen. De har en pärm på Barnmorskegruppen (i väntrummet) där man kan skriva upp sig på en mammagrupp. Det var mkt trevligt att träffa några andra blivande mammor, en barnmorska är med ett tag också. Om man vill så kan man bestämma att träffas igen för fika osv. Ett lätt sätt att träffa nya vänner som också ska vara mammalediga. Själv känner jag annars ingen i Göteborg som väntar barn.

  • Rebban
    Flickan och kråkan skrev 2013-04-08 21:28:03 följande:
    Hänger gärna med på en träff någon annan gång. Min yngsta fyller 4 år den 28:e och den 27:e är båda mina pojkar bjudna på en kompis födelsedagskalas så helgen är lite uppbokad .
    Det var synd men det ordnas säkert någon mer träff :)
  • Rebban

    Jag kan vara den första på att erkänna att jag inte är så bra på den här "skriva-på-nätet-grejen". Men kan berätta att jag precis gjorde ett 3D- ultraljud. Det var verkligen helt fantastiskt roligt och jag blev helt förtrollad av denna coola teknik. Kan visa bilder den 27:e om ni vill :) Kan varmt rekommendera detta, värt varje krona!

Svar på tråden BF sommaren 2013 - Andra blivande mammor i Göteborg?