• Anjonen

Gastric bypass

Hejsan! Har precis fått remiss ivägskickad från min vårdcentral till Lycksele för Gastric bypass. Dom säger att väntetiden är upptill ett år å det känns som väligt lång tid. Skulle vilja höra om andras erfarenheter inför, under å efter op =)

• Svar på tråden Gastric bypass
  • Linda 468
    Anjonen skrev 2012-11-27 18:52:02 följande:
    Ska på gruppinfo i Lycksele den 6/12 å det känns dunderspännande
    Spännande!! Hoppas det går fort sedan!
    Jag fick min operationstid en vecka efter gruppinformationen och nu är det 8 dagar sedan ajg opererades!!!
  • AxA

Jag fick min remiss iväg skickad 20/11... Nu får tiden gå väldigt fort!

• MiaIa 90

Hej var ett tag sedan jag var inne nu.
    Jag har nu för tre veckor sedan drack ajg pulver och åt på kvällen sedan förra veckan åt jag mat blev sjuk jag vet inte bra och denna veckan gått på pulver bara allt som allt jag gått ner på dom här tre veckorna är 4,6kg:).
    Så nu har jag bara 13,4 kg kvar att gå ner tills operationen.
    Har inte en fått operations dagtum men vet ju att de blir i januari.
    Kram 

• anna8878

Min man gick till vårdcentralen i sept. Dom skickade en remiss. han var på gruppinfo, i okt. Och fick en tid till operation i början av nov. Han ska opereras i början av jan. Nu går han på Modifast i 2 månader innan operationen. Så det gick snabbt. Lycka till Glad

• MiaIa 90
    anna8878 skrev 2012-11-30 01:17:13 följande:
    Min man gick till vårdcentralen i sept. Dom skickade en remiss. han var på gruppinfo, i okt. Och fick en tid till operation i början av nov. Han ska opereras i början av jan. Nu går han på Modifast i 2 månader innan operationen. Så det gick snabbt. Lycka till Glad
    Det kan gå riktigt fort:).
    Bor ni i gävleborg?
    Var själv på info möte i september i hudiksvall och vet att jag kommer opereras i januari men vet inte datum en. 
    Oj 2månader på påsar är hårt.
    Skulle själv dricka i 6veckor innan operation men har nu kämpat i tre veckor med att gå ner och gått ner nästan 5kg ändå rätt bra. 
    Kram 
  • Dixabilly

Hej hej.
    Jag har gått via skönvikt i Säter, Dalarna.
    Det har gått jätte segt för mig!!
    Remissen skickades i juni 2011 och jag kom in där i oktober i år. Jag var äntligen hos kirurgen förra veckan och kommer opereras mellan vecka 3 och 5. Hoooopppas jag hinner med julmaten innan obligatoriska flytet, hehe!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • MiaIa 90
    Dixabilly skrev 2012-12-08 20:11:54 följande:
    Hej hej.
    Jag har gått via skönvikt i Säter, Dalarna.
    Det har gått jätte segt för mig!!
    Remissen skickades i juni 2011 och jag kom in där i oktober i år. Jag var äntligen hos kirurgen förra veckan och kommer opereras mellan vecka 3 och 5. Hoooopppas jag hinner med julmaten innan obligatoriska flytet, hehe!
    Åhh vad skönt då kommer du snart få op tid:).
    Men du har fått vänta rätt länge tycker jag.
    Jag går på flyt nu och kommer äta lite granna på julafton för hinner gå på flyt en 3 veckor till efter julen innan  operationen.
  • Dixabilly
    MiaIa 90 skrev 2012-12-08 20:19:13 följande:
    Åhh vad skönt då kommer du snart få op tid:).
    Men du har fått vänta rätt länge tycker jag.
    Jag går på flyt nu och kommer äta lite granna på julafton för hinner gå på flyt en 3 veckor till efter julen innan  operationen.
    Så tänker jag också.. Är det så att jag kommer opas v 3, så kommer jag fuska på julafton ;)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • MiaIa 90
    Dixabilly skrev 2012-12-08 20:23:27 följande:
    Så tänker jag också.. Är det så att jag kommer opas v 3, så kommer jag fuska på julafton ;)
    Jo tycker jag lite granna skadar inte ät på en askett och mycket kött är ju bra:).
Svar på tråden Gastric bypass