Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Jag hamnade i depression med första och lät den vara. När andra föddes gick det åt helvete. Med tredje ingen. Min filisofi är att om man oroar sig är risken större att man hamnar där igen. Du vet nu vart du ska vända dig om det händer igen, även känna igen tecken när det börjar. 

Jag vet att just nu är jag deppig men blir det värre innan förlossningen måste jag iväg och prata med någon. För gravid med dessa hormoner, dotter som blir mobbad i skolan och ena sonen trivs inte på förskolan och den andre sonen som känner han får för lite tid då all tid går åt till studier, möten mm för att de som inte trivs ska må bra. Men jag är inte orolig för att få en depression för då kommer jag få en, och jag gråter tillräckligt mycket hela dagarna

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    krissa skrev 2013-02-08 22:25:17 följande:

Be att få utskrivet Lergigan Comp så är det stor chans till att du slipper kräkningarna. De har räddat mig båda mina graviditeter. Man blir dock väldigt trött av dem men för mig var det bättre än att må illa konstant och kräka till höger och vänster. Levde på näringsdrycker ett tag... Inte kul!
    De skriver inte ut något jag blir trött av då jag reagerar starkt på dem, sover 24h om jag tar tavegyl eller postafen. Äter det jag kan och kräks om jag måste. Det har fungerat tidigare och gör det nu. Valet är slippa kräkas med då sova 24h och komma efter i vardagen, och i mina studier

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Grattis Sandra

Om bristningar så smorde vi min mage med första barnet, bm berättade att det inte går att motverka, vissa får det sen finns det några som klarar sig utan. Då slutade vi eftersom jag redan hade fått.  

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Man känner tidigare med andra barnet och magen blir stor tidigare för varje graviditet

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Carro2013 skrev 2013-02-15 18:45:49 följande:
    Gud vad jag blir irriterade på alla som ska ha en åsikt på att man vill se könet på ul, har bara fått negativa kommentarer om detta när jag berättar att jag vill se könet. Det är väl upp till var och en! Var bara tvungen att få ur mig det :) någon mer som får kommentarer eller som har nått man kan säga till alla som ska ha en åsikt?
    Även om du tar reda på det betyder inte att du behöver berätta för andra. Med tredje barnet visst vi, men sa inget till någon. Vi hade flick och pojknamn som vi sa var våra förslag. Denna gång berättar vi vad de sa när vi gjorde ul. Mest för att barnen också ska kunna förbereda sig
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    sunny skrev 2013-02-18 14:25:20 följande:
    Ja jo det är klart, vi har ju g kuljort två kub innan så detta var dessutom tredje gången vi var iväg.
    Ja det är en liten pojke.. vet inte hur jag tycker..eller alltså.. läs här istället: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b1 30133.html 
    Min söner har väldigt kul med varande, skiljer dem 2 år och de är närmare varandra än dottern och sonen som det skiljer 1 år.
    Ta det lugnt och be bm att du vill prata med en psykolog redan nu. För att inte hamna i en negativ spiral

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Här har de om man gjort ett ul i början gäller det datumet då ändrar de inte bf. Har man inte gjort ett ul innan räknas bf enligt ul. Men det är olika på olika ställen i landet

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Försökt ringa och boka en tid till bm i grav.v25 men inte lyckats. Nu blev det e-mail. Vill helst dit innan påsk, då jag börjar ha mardrömmar om förlossningen. Inte hänt innan någon gång. Men vi får se kan de inte lova mig att slippa gå tiden ut kommer jag be om snitt, inte för att jag har bra läkekött, men jag har fått stora bebisar. Hellre snitt än att klämma ut en 5 kg klum med över 40cm i hattmått

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    onroadrocky skrev 2013-02-21 08:55:16 följande:
    Alltså, jag har en liten fundering. Jag jobbar som personlig assistent, är inne i v 18 nu ( 17+1) och brukaren jag jobbar med är både aggressiv och utåtagerande, brukaren slåss och fäktas och är ordentligt stark och har gett alla i personalen slag, sparkar, kastade föremål som resulterat i blåmärken och även ryggsmärtor då denne slagit en i personalen över ryggen. Vi har dagliga tunga lyft då vi ej kan förflytta vår brukare i lyft. Så vi får alltid lyfta upp denna från sittande till stående flera ggr per dag då 10 toabesök per dag kan vara ett faktum. Även när vi förflyttar oss med bilen till olika ställen så jobbar vi på trånga utrymmen där vi är extremt utsatta för ev misshandel. 

Jag vet att man kan söka from v 32 hos Försäkringskassan, men jag känner att det här är ohållbart för mig och jag får hela tiden oroa mig för mig själv och mitt barn när jag jobbar.
    Vad kan jag göra? Och vars ska jag vända mig? Jag vet att jag i första hand måste tala med min chef om EV omplacering. Men om detta nu inte är möjligt att omplaceras, vad kan jag då göra? Det är ju svårt att omplacera som personlig assistent till andra ställen då det är väldigt svårt att komma undan alla tunga lyft, och oftast så väljer ju brukaren själv sina assistenter.

Gå till läkare och bli sjukskriven fram till bf

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -