- bf juli 2013 -
Sånt är ju liksom inte okej någonstans..
Tens får man här låna/hyra från mvc.
I veckan ringde hon som gjorde ul på mig och hävdade att datumet 22/8 hade jag lagt in i min journal, hur jag nu ska ha kunnat gjort det?
Att hon sa två datum under ul:et har jag bara drömt, konstigt att jag och min man har drömt exakt samma sak.
Blir samtal med min bm hur jag blivit bemött av denna kvinna. Be om extra kontroller för att inte få en stor bebis, enligt hon som gjorde ul:et kan man inte kolla det med ul. Får se vad som händer. Men jag har ångest då jag vet att jag förra året inte återhämtade mig helt från björkpollen först i slutet av Juli.
Men jag hoppas på att få en läkartid då jag behöver andra tabletter än tavegyl, jag sover för mycket med dem. Hur ska jag fixa att ha barnen och plugga 100% om jag sover ca 18H/dygn
Jag har ökat 2-3kg sen inskrivning hade inte ökat något innan. känns skönt att ökat lite och allt sitter på magen
Tar lite illa vid mig då jag blivit tillsagd att försöka att inte gå upp mer än 9-11kg då jag väger lite mycket innan. Med den foglossning jag har är jag inte rörlig, inte ens vattengjympa fungerar. För mig att inte öka mycket i vikt är bra, för min kropp. Jag bantar inte, äter godis mm men försöker att hålla lite koll på vad jag äter annars, mycket grönsaker mm.
Man behöver inte ha superlågt blodtryck för att bli yr. Jag är ofta yr även som ogravid, och det blir värre som gravid. Blodtrycket ökar inte utan fortsätter ligga lågt, inom det normala men ibland på gränsen. Sen har jag alltid järnbrist.
Brumma jag som har WP-skada får använda det som krävs för att inte ha smärta i nacken. Bättre att gå till läkare och en sjukgymnast få råd om vad man ska göra och vad man kan ta. Jag använder mest linement, men får jag nedsatt andning (pga allergi) måste jag ta starkare värktabletter för att ens kunna få sova av smärtan.
Vid huvudvärk prata med läkare och be om att få en tid hos en sjukgymnast för hjälp. Nacken vill man inte göra fel med för det kan bli värre. Tro mig då jag första året med min skada blev felbehandlad.
I fredags skulle jag smyga över till grannen och fråga om vi fick lägga kött i deras garage. Mellan våra tomter ser det ut att vara barmark, men en liten isfläck fanns det och den halkade jag på och gjorde ett magplask. Vänster knä bägge handleder, höger bröst och höger sida av panna fick sig en smäll. När jag klädde av mig på kvällen såg jag skrap/rivmärken på magen. Jag har inte fått något blåmärke men troligen sträckt något då jag inte kan röra armarna utan att först tagit alvedon.
Igår och idag har jag känt av smärta i överdelen av magen, lite jobbigt. Jo fick allergireaktion också i fredags, tavegyl sover man gott av i ca 24h. Jag som ska skriva utkast på en observation och komplettera en hemtenta.
Imorgon ska utkast på en rapport in, jag är på praktik och sen läkare. Måste få något bättre än Alvedon mot smärtan, något mot nästäppan som inte ger sår i näsan, allergitabletter som inte gör att jag sover i 24h. Låter som jag kanske kan få ventoline och pulmicort utskrivet iaf.