Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Börjar snart gråta.

När jag gjorde ul och de skrev fel i min journal kändes det som att det inte gjorde något det skulle rättas till. Nu 15 veckor senare har de inte rättat till felet. Det står fortfarande bf 22 aug.
    Vilket gör att jag fick första tid för bedömnings ul dagen innan bf, min bm ringde och pratade med dem och jag ska dit på måndag för det. Bebisen låg senast hos bm i säte, vilket den troligen fortfarande gör. Men läkarsamtal om jag ska bli beviljad snitt ligger i början av juli. Tänk om bebisen är stor, ligger i säte och förlossningen startar i v 38......
    Jag kommer vägra vändningsförsök, hellre föda i säte. Andra barnet vände sig av sig själv i v 37 och det gjorde ont utan att någon försökte tvinga honom till vändning.

Fjärde barnet och så dåligt som jag mår när jag tänker på förlossningen har jag inte gjort innan. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Lillan82 skrev 2013-06-01 06:11:36 följande:
    In på förlossningen igår kväll igen då värkarna var ihärdiga och onda. Livmodertappen minskat med 1,3 cm på 2 dagar. Läkaren sa att allt från 1 dag till 1 1/2 vecka trodde han. Är nu i vecka 34+2 och de stoppar inte en förlossning efter v 34+0. Så nu e det vila vila och vila som gäller. Spännande men skrämmande att det e så tidigt.
    Det kommer gå bra. Ta det lugnt, kanske värkarna även avtar. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Min bebis väger troligen omkring 3kg, med tanke på att de varit längre än 50cm så något mer. Min bm sa till mig att om jag får mycket sammandragningar och värkar ska jag försöka röra mig för att sätta igång en förlossning. Fått läkartid för att prata om en igångsättning

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Nu ökar de omkring 300g i veckan, men stora ökar mer. Vilket gör att den redan nu kan väga omkring 3500. När de gör kollen utgår de från att bebisar i V40 väger 3500 och är ca 50 cm. Skulle längden vara mer ökar vikten då de räknar med normalmängd. Mina har alla varit långa vilket gör att de kan lägga på lite vikt för mer rättvisande vikt.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Antigen har jag fått megadunder flytningen byxorna var blöta ner mot knäna. Eller så har vattnet gått och sipprar ut. Vi får se vad som händer, fortsätter det att rinna blir det en tur till förlossningen senare. Om det avtar väntar vi

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Soullight skrev 2013-06-15 12:36:42 följande:
    Låter definitivt som vattenläckage! Hade åkt in och kollat.

Vi har ingen barnvakt och ett extra barn
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Luktar inte riktigt som fostervatten. Men sipprar det bara låter de mig iaf gå i tre dagar innan de gör något

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2013-06-15 21:39:53 följande:
    Hur luktar fostervatten?
    Päcka och mycket. Går inte att ta fel på. Tro mig jag har fått på golvet hemma två gånger som om en vattenballong gått sönder. Handdukar mm  fick vi tvätta 5-6 gånger för att bli av med lukten

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Just nu är jag bara trött. Har inte sovit bra på över en månad pga foglossning. Vågar inte köra bil, händer och fötter svullnar upp bara jag tänker på att sitta eller stå. Svårt att hjälpa barnen vid matbordet då fingrarna blir som korvar när jag ska skära deras mat, eller min egen.

På måndag ska jag prata med läkare om de nekar igångsättning vet jag inte vad jag gör, en kompis tipsade om att själv ta hål på hinnan men det känns inte som en bra sak. Kanske min bm kan hjälpa mig med något

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -