- bf juli 2013 -
Japp, här börjar nog tyvärr oxå foglossningen...
I svanskotan typ... Sist hade jag framtill, liksom "mellan" benen o det hoppas jag att jag slipper denna gången.
Det kommer mycket tidigare än sist :(
Japp, här börjar nog tyvärr oxå foglossningen...
I svanskotan typ... Sist hade jag framtill, liksom "mellan" benen o det hoppas jag att jag slipper denna gången.
Det kommer mycket tidigare än sist :(
Hej
Vi pratade med BM om det, om jag kunde komma in o lyssna på hjärtljuden då jag haft en blödning. Hon berättade att de inte ens hos BM använder doppler innan vecka 18, då det har mer påverkan på barnet än ultraljudet. Speciellt om man inte vet var man skall lyssna så man letar runt ett tag.
Efter vecka 18 skulle det inte vara lika stor påverkan, men det fick oss att släppa tankarna på att köpa en..
nyggen - har haft grymt mkt flytningar i flera veckor, som även luktade lite illa, fick rådet av en läkare att sluta använda tvål (använde intimtvål) och istället köpa intimolja på Apoteket att tvätta med.
Jag har fortfarande mer flytningar än normalt men tycker att det avtagit.
Man tar oljan på en bomullsrondell och torkar av helt enkelt :)
Hoppas det hjälper. Om inte annat så är det ett enkelt sätt att fräscha upp sig när det runnit för mkt.
Oljan och bomullsrondeller går enkelt att ha med i handväskan. Man behöver inte heller vara orolig för att tvålen sabbar "systemet", som tvål gör :)
MalinTherese - japp, små buffar, som bubbel eller "darr".. Har känt sen vecka 12/13 ungefär :) men det är andra barnet så nu vet jag hur det ska kännas.
Första barnet kände jag i vecka 23..
Eme91 - vilken kräm använde du? Jag har inte hittat ngn man får använda som gravid men det skulle underlätta.. :)
vi har bestämt oss för att inte kolla kön, man var ju lätt nyfiken när sonen föddes, o det vill vi vara nu med
Men sen KAN man ju se ändå.. Kompisen skulle inte ta reda på det, men på RUL så var en snopp typ det första dom såg - ungen låg i perfekt vinkel
BM tog snabbt bort bilden o frågade lite svävande - öhm, ville ni ta reda på könet??
Då skrattade de o svarade typ - tja, det gick ju liksom inte att ta miste på - en kille...
mmm, jo, fick ju BM erkänna