• Brumma

- bf juli 2013 -

Japp, här börjar nog tyvärr oxå foglossningen...
    I svanskotan typ... Sist hade jag framtill, liksom "mellan" benen o det hoppas jag att jag slipper denna gången.
    Det kommer mycket tidigare än sist :(

• Brumma
    Lillasyster82 skrev 2013-01-08 09:09:37 följande:

Låter inget vidare. 

Själv vaknade jag upp i morse och hade väldigt ont i min höft, kan det vara foglossning också? Vet inte vart det kommer ifrån annars, kände inget igår varken på dagen eller innan jag gick och la mig. Har känts lite bättre nu när jag gått lite kortare sträckor så hoppas det släpper helt under dagen.

Ska även till en osteopat idag (hade tiden redan bokad sen innan) så hoppas hon annars kan dra rätt det om det inte rättar till sig själv. 

Finns det annars något man kan göra mot foglossning eller är det bara något man måste stå ut med??     
    Under förra graviditeten fick jag problem med höften - det gör ont om jag ligger på sidan för länge..
    Detta har tyvärr hållt i sig sedan dess, även om det blivit bättre..
    Vet inte om höfterna har ngt att göra med foglossning egentligen, men är inte så insatt..
    Däremot har jag fått rådet av min BM att stå upp (jag har ett extremt stillasittande jobb)... Jag AVSKYR att stå upp o jobba, men det är väl bara tt försöka få som rutin några timmar varje dag iallafall - tur jag har ett höj o sänkbart skrivbord..
    Det finns oxå "foglossningsbälten", jag har ett men använde det aldrig sist eftersom man inte får ha det när man sitter, så det blir inte ofta det används isåfall..
    Har för mig att du nämnde akupunktur?
    Testar du det (om du får foglossning) så säg till om det hjälpte..
  • Brumma

Hej
    Vi pratade med BM om det, om jag kunde komma in o lyssna på hjärtljuden då jag haft en blödning. Hon berättade att de inte ens hos BM använder doppler innan vecka 18, då det har mer påverkan på barnet än ultraljudet. Speciellt om man inte vet var man skall lyssna så man letar runt ett tag.
    Efter vecka 18 skulle det inte vara lika stor påverkan, men det fick oss att släppa tankarna på att köpa en..

• Brumma

nyggen - har haft grymt mkt flytningar i flera veckor, som även luktade lite illa, fick rådet av en läkare att sluta använda tvål (använde intimtvål) och istället köpa intimolja på Apoteket att tvätta med.
    Jag har fortfarande mer flytningar än normalt men tycker att det avtagit.
    Man tar oljan på en bomullsrondell och torkar av helt enkelt :)

• Brumma

Hoppas det hjälper. Om inte annat så är det ett enkelt sätt att fräscha upp sig när det runnit för mkt.
    Oljan och bomullsrondeller går enkelt att ha med i handväskan. Man behöver inte heller vara orolig för att tvålen sabbar "systemet", som tvål gör :)

• Brumma

MalinTherese - japp, små buffar, som bubbel eller "darr".. Har känt sen vecka 12/13 ungefär :) men det är andra barnet så nu vet jag hur det ska kännas.
    Första barnet kände jag i vecka 23..

• Brumma
    vinkel skrev 2013-01-17 18:13:32 följande:
    KUB avklarat! Låg risk och det bodde faktiskt en liten krabat där inne! Helt ofattbart!
    Nu vet släkt och vänner också och alla blev jätteglada :)
    Skönt!! Nu är det bara att slappna av o mysa över graviditeten Skrattande
  • Brumma

Eme91 - vilken kräm använde du? Jag har inte hittat ngn man får använda som gravid men det skulle underlätta.. :)

• Brumma
    Eme91 skrev 2013-01-23 06:27:26 följande:
    Algesal heter den, köpte på Apoteket :)
    hmm, Har du kollat med läkare eller med apotekspersonalen?
    Vill inte skrämma dig men den skall inte användas utan rådgivning om man är gravid...
  • Brumma

vi har bestämt oss för att inte kolla kön, man var ju lätt nyfiken när sonen föddes, o det vill vi vara nu med Skrattande
    Men sen KAN man ju se ändå.. Kompisen skulle inte ta reda på det, men på RUL så var en snopp typ det första dom såg - ungen låg i perfekt vinkel Glad
    BM tog snabbt bort bilden o frågade lite svävande - öhm, ville ni ta reda på könet??
    Då skrattade de o svarade typ - tja, det gick ju liksom inte att ta miste på - en kille...
    mmm, jo, fick ju BM erkänna Skrattande

Svar på tråden - bf juli 2013 -