- bf juli 2013 -
mina gick sönder på magen redan efter första toabesöket på dagen

Själv har jag gått upp 4 kg sedan dagen jag plussade...
Vilket mest beror på att innan så åt jag INGEN potatis, pasta, smörgås o liknande.. (jag gick ner 7 kg strax innan jag blev gravid).
Nu äter jag som vanligt och "glömmer" att ta hälften sallad istället för ris tex..
Gör jag bara mat till mig o sonen blir det bulgur till, men min man gillar inte det (för nymodigt o "nyttigt"?) så då blir det potatis o ris.
Men jag gick upp jättefort i början av förra graviditeten också, så det är väl bara att förvänta sig - lär ju inte bli mindre denna gången..
Äter inte speciellt mkt godis eller kakor - men smörgåsar!!!
Förra graviditeten gick jag upp 14kg från inskrivningsamtalet, så på hela graviditeten var det nog 15-16kg.
De två första månaderna efter förlossningen tappade jag allt, en månad senare hade jag tappat ett antal kilo till.
Innan jag slutade amma låg jag på 9kg minus vikten innan jag blev gravid (tränar inte).
Hoppas på samma effekt denna gång - o att jag lyckas HÅLLA den vikten även efter att jag slutar amma
jag har supersur smak i munnen - konstant,,,
Fram till för några dagar sedan var jag jättetorr i munnen, men det har gått över till denna sura smak..
Det är inte halsbränna - det fick jag förra graviditeten, lite senare, o det känns helt annorlunda..
blir ju lätt knäpp här - jag GILLAR INTE surt!!
Fick se knodden ännu en gång idag - verkar vara en pigg liten en :)
Fick superfina bilder med hem, de är jättebra o man ser väldigt tydligt.
Min pappas kommentar var att på dessa såg man verkligen vad det föreställer, i motsats till korten på sonen :)
Här är knodden - 11v +2 veckor