Musungen skrev 2013-02-11 18:07:11 följande:
De finns ju lite krämer som hjälper till att ta kort bristningar :) om de nu skulle va något man vill oinvestera i :) finns ju även krämer man ska använda under grav som säga hjälpa! Ja har en billig ifrån Apoteket, men ja är slarvig med att använda den, vi får se va som händer och fötter :)
Min man sa så fint efter att sonen fötts att om vi tatuerar in ränder vågrätt på min mage så kan vi använda den till att spela luffarschack på sen

Min mamma har alltid klagat på sina bristningar, hon har burit tre barn, var EXTREMT smal när hon, som 18 åring, blev gravid med min syster, som vägde 5,0kg när hon föddes..
Som sagt, hon har skämts över sina bristningar hela livet - tills en väninna häromåret sa till henne att hon skall vara glad över bristningarna.
Hennes vänninna har inga bristningar - men så har hon heller aldrig kunnat bli gravid...
Hon såg på mammas bristningar med längtan över att själv kunnat få sådana..
Så jag försöker se det så - mina gravidbristningar är ett kärleksbrev till mina barn - mina andra bristningar är ett kärleksbrev till god mat o livet i allmänhet, men det är en annan historia