• Brumma

- bf juli 2013 -

Zophia - vi ska inte ta reda på det. Seren så går det ju inte att undvika, men inte kolla aktivt.
    Vi kollade inte sonen heller, denna gången funderade jag starkt på det, men pratade med min man o vi vill ha den där "magiska" känslan när bebis är ute :)
    Jag förstår dock dom som kollar :)

Sen så har vi inget att förbereda.. Bebis kommer inte ha ngt eget rum de första åren, kläder har vi både neutrala, kille o tjej till den första tiden (mest killkläder, men det funkar ju åt båda hållen). :)

• Brumma

Angelica - är du orolig så ring till BM, men jag är i vecka 19 och kände regelbundet puffar fram till vecka 17 ungefär. Sen gick det plötsligt tre dagar mellan..
    Var såklart supernojjig men sen har det kommit tillbaka - dock väldigt oregelbundet..
    Tror att bebis vänt sig o sparkar inåt kanske..
    Men som sagt, ring BM om du är orolig :)

• Brumma

Imorgon är det RUL :) då är jag i vecka 19+6.
    Har haft kräksjukan hela familjen med allt vad det innebär... Blää..
    Men nu är vi friska igen :)

• Brumma
    Musungen skrev 2013-02-11 18:07:11 följande:
    De finns ju lite krämer som hjälper till att ta kort bristningar :) om de nu skulle va något man vill oinvestera i :) finns ju även krämer man ska använda under grav som säga hjälpa! Ja har en billig ifrån Apoteket, men ja är slarvig med att använda den, vi får se va som händer och fötter :)

Min man sa så fint efter att sonen fötts att om vi tatuerar in ränder vågrätt på min mage så kan vi använda den till att spela luffarschack på sen Skrattande
    Min mamma har alltid klagat på sina bristningar, hon har burit tre barn, var EXTREMT smal när hon, som 18 åring, blev gravid med min syster, som vägde 5,0kg när hon föddes..
    Som sagt, hon har skämts över sina bristningar hela livet - tills en väninna häromåret sa till henne att hon skall vara glad över bristningarna.
    Hennes vänninna har inga bristningar - men så har hon heller aldrig kunnat bli gravid...
    Hon såg på mammas bristningar med längtan över att själv kunnat få sådana..
    Så jag försöker se det så - mina gravidbristningar är ett kärleksbrev till mina barn - mina andra bristningar är ett kärleksbrev till god mat o livet i allmänhet, men det är en annan historia Flört
  • Brumma
    Sandra 235 skrev 2013-02-12 11:38:16 följande:
    Vi hoppades på en pojke då det kändes som det :) så nu längtar jag super mycket efter att få träffa honom :)
    Häärligt!!

Jag var helt säker på att jag var gravid med en kille förra gången - o fick rätt (även om jag blivit lika glad om jag haft fel förstås).
    Denna gången var jag först säker på en tös.. men nu är jag osäker.. mest för att alla andra tror på en kille till..
    Ja ja, jag får veta i juli Glad
  • Brumma

Har känt sedan vecka 12, men inte varit helt säker.. Men samma känsla har fortsatt :)
    Det kan gå några dagar emellan men sedan sparkar det igen. Efter RUL i förrgår känner jag av ngn anledning mycket mer - flera gånger om dagen.
    Kanske för att jag nu VET vad det är jag känner :)
    Jag är förresten i vecka 20 nu :)

Sonen kände jag inte förrän i vecka 23..

• Brumma
    KramKalas skrev 2013-02-15 11:17:48 följande:
    Känner bebis dagligen numer. Dock inte tydligt på utsidan än men väntar så att sambon ska få känna den men har en hel del extra "fluff" redan innan så därför kanske de tar lite längre innan de känns på utsidan

Haha, vilket härligt ord!! Det tänker jag sno o börja använda själv!!
    Jag har oxå extra fluff  Skrattande
  • Brumma

Klart det är upp till var o en!
    Här får jag kommentarer istället för att jag INTE vill kolla könet :)
    Man kan inte göra alla till viljes...

• Brumma
    sunny skrev 2013-02-18 14:03:10 följande:
    vad gullig du är, tack :) 
    Allt gick bra, blev dock tillbakaflyttad 5 dagar så nytt bf datum igen.. dessutom tyckte hon det var lite svårt att se hjärtat så vi ska tillbaka om ca två v igen och dubbelkolla men hon tyckte allt såg bra ut men för säkerhets skull. 
    Det är bra när de är extra noga :)
    se det som ett tillfälle extra att titta o njuta av bebis Skrattande
    Jag skall oxå få komma tillbaka då moderkakan täckte bebis utgång - det är extremt ovanligt att den stannar kvar där, min BM hade aldrig varit med om att den INTE flyttat sig - men för säkerhets skull..

Fick ni veta könet?
Svar på tråden - bf juli 2013 -