• Brumma

- bf juli 2013 -

LindaLo - ja, vädret gör ju sitt till :)
    För gott är det!!

Benjimom - nej, är inte redo än..
    Min man ska tydligen bygga en spjälsäng... Den gamla är isärskruvad (den var lite trasig så vi fick skruva ihop med vanlig skruv)..
    Eftersom han SKA göra en lär han inte vilja skruva ihop den gamla..
    BB väskan är inte packad, men en lista på vad som ska vara med finns i.
    Nappar köpta men inte kokade.
    Måste köpa hem megabindor för avslaget.. (tips är att, om det finns, nalla de gigantiska bindorna som finns på sjukhuset - de behövs).
    Vagnen vill jag tvätta av o tvätta tyget på..
    Tänkte ju sy ett par filtar oxå..
    OCH - sist men inte minst - städa huset...
    Dels är det skönt att komma hem till, dels kommer det massa gäster o hälsar på - plus att BVC sköterskan brukar titta in första veckan hemma....
    Vill INTE att hon kommer i kaoset som är nu...

• Brumma

Faglin - apropå kisskydd...
    Är de till barnsängen eller till dig?
    För de är bra att ha om vattnet går när man sover..
    Om vattnen INTE går, utan man får åka in innan vattenavgång är de bra att ha o sitta på i bilen..
    Det är ganska mkt vatten o som fåret Shaun beskriver lukten - inget man vill att sätena på bilen ska lukta ;)
    Så bädda inte barnsängen med det än, utan använd det själv :)

• Brumma

Bra :)
    Jag köpte förresten kisskydd på Ellos, de täcker hela sängen men går självklart att klippa till mindre bitar.
    Iallafall - har grymt svårt att sova på de vanliga plastade frottelakanen då de inte andas alls o det blir såååå varmt...
    De jag köpte nu är tunna, mjukare o inga problem med att de blir varma o svettiga när de ligger under lakanet :)
    Bara ett tips ;)

• Brumma

Vinkel - så har jag oxå haft sen bebis fixerade sig.
    Vissa dagar är det nästan ingenting, o vissa dagar så starka o plötsliga ilningar att jag måste stanna o hålla i ngt för att inte tappa balansen...
    Har Dick haft det iallafall två veckor - o inget händer än..
    Drömde däremot inatt att bebis kom ut..
    Väldigt fort o utan smärta hemma på toalettgolvet :)
    Det var en pojke i drömmen så vi får väl se ;)

• Brumma

Lillan82 - lycka till.
    Värkarbetet känns skitjobbigt när det är sådär långdraget - men oh vad det är värt det :)

• Brumma

Är i vecka 40 (39+1) idag.
    För en vecka sedan var huvudet fixerat, för två veckor sedan ruckbart...
    Magen har tydligt sjunkit ner sedan två/tre veckor tillbaka..,
    Det var ungefär likadant med sonen - o han är född två veckor över tiden....
    Så hoppas o känner efter just nu, men får nog ta o inse att det är en två, tre veckor kvar..

• Brumma

Fick den kollad fram till vecka 34, pga att jag gjort flera koniseringar (tagit bort liiite av tappen pga cellförändringar). Så läkaren ville bara kolla att den inte öppnade sig för tidigt.
    Men inte på de senaste veckorna..

• Brumma

Var hos BM idag. Allt bra men pyret har gått från att vara fixerad till rörlig...
    Vilket innebär att om vattnet går så finns risk för att navelsträngen åker mellan "utgången" o huvudet - ingen bra kombination som BM sa..
    Så nu oroar jag ju mig för det oxå :(

Svar på tråden - bf juli 2013 -