Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

Juli2013 skrev 2012-10-28 16:01:29 följande:
    Har börjat fått en annan molande värk nu... :/ känns mer som mensvärk.. Känner mig ganska orolig eftersom v 5-12 verkar vara de mest kritiska veckorna... Jag vill så gärna att det ska gå bra och att man kan få berätta till jul. Bf känns som det bästa datumet man kan få - dvs. 3 juli. Jag har tjänst till sista juni så det skulle vara perfekt att gå på semester däromkring :) hoppas hoppas hoppas!!!

Har också känt av "mens värk", gissa om jag blivit nervös och sprungit till toaletten direkt... Känner att jag blir nervös för mindre. Samtidigt har det varit någon dag jag inte känt något i magen och blivit fundersam över det också. Men än verkar det som allt går som det borde.

Har lite funderingar...

Har inte ändrat på kosten något nämnvärt men har typ den senast veckan haft mycket gaser som vill ut på ett eller annat sätt mycket mer än normalt för mig. Någon som vet vad det beror på? Är det vanligt?
  • Lillasyster82

Hej och välkomna ni som precis kommit in i tråden.

Lizan, förstår din känsla av overklighet när testet visa positivt. Vi har själva försökt i drygt 2,5 års tid utan minsta tecken på plus vid tidigare test men visst har jag varit skengravid några gånger under denna tiden. Ibland så jag tror att jag är det nu också...

Har idag fått börja springa till toan hela tiden.

• Lillasyster82
    BlackCotton skrev 2012-10-29 08:13:52 följande:
    Jag får dra mig tillbaks härifrån. I lördags började mensen i alla fall, fick ju som sagt ett väldigt svagt streck tre dagar försent så det är mycket möjligt att det här var någonting som sedan "försvann" igen. Lycka till allihop!

Tråkigt att du lämnar oss i denna tråden. Lycka till du med!
  • Lillasyster82

Skoj att så många nya trillar in här! :)

Brumma, då är du beräknad till min födelsedag... Fast jag själv skulle kunna få då men hoppas inte på det.

Min trötthet har tagit överhanden här, blir att sova en halvtimme så jag orkar göra något mer ikväll.

• Lillasyster82
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 ( Andra barnet )
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet)
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet)
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet)
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet)
  • Lillasyster82

Oups, Brumma - som det blev... Flört 

Nu har jag tagit steget och ringt till barnmorskemottagningen här jag bor. Blir ett hälsosamtal redan nästa vecka och sen blir det inskrivning i början av december. Här jag bor har de inskrivningen omkring v 10. Brukar det vara ultraljud vid inskrivningen (glömde fråga)? Eller när brukar man få se den lille?! Är ju lite nyfiken men än är det väl inte så mycket att se på som jag förstått det men i vecka 10 ska väl hjärtat ha börjat slå och allt är mer utvecklat.

När ska ni ha eran inskrivning?
    Vad är det som händer under själv inskrivningen?

• Lillasyster82

Jag kommer garanterat få göra glykosprovet, dels för att jag har ex antal extra kilo men även för jag har en bror som har diabetes. Känner även att det är värt att göra testet även om det kanske inte är gott (har aldrig gjort det innan). Ska dock fråga om citron om jag inte får erbjudandet, tack för tipset Brumma.

Eftersom jag ligger i riskzonen så vill jag ju att de ska upptäcka det så tidigt som möjligt om jag nu skulle få graviddiabetes för barnet och mitt bästa. Dock är min plan att inte äta så mycket socker och inte allt för mycket kolhydrater under graviditeten eftersom det är just det som höjer inslulinet i blodet och för att jag mår bättre av den kosten - därför jag är gravid idag! :)

Sen vet jag ju inte hur jag kommer reagera som gravid så är inte säkert att det blir som jag tänkt mig...

• Lillasyster82
    Tiger Af Lilja skrev 2012-11-01 09:31:58 följande:
    jag fick svagare på testen och dag blöder jag så mf för mig, men lycka till ni andra!

Ledsen! Gråter 
    Stor kram från mig och lycka till!
  • Lillasyster82
    Saga09 skrev 2012-11-01 15:59:57 följande:
    Så trött att jag kan börja gråta :( fattar inte hur jag ska orka med helgens besök eller ännu värre - städningen inför det.

Borde också städa och diska, mina föräldrar kommer om ca 2 timmar. Helst hade jag lagt mig i sängen. Fast istället avnjuter jag en kopp varm choklad gjord på 70%ig choklad - mums!
  • Lillasyster82

Någon som har något bra tips på en gravidbok som jag kan köpa främst till min man men kommer säkert själv sitta fastklistrad i den...?

Svar på tråden - bf juli 2013 -