Brumma skrev 2012-11-06 12:42:38 följande:
Jag har också ett antal kilo extra, och är inte alltid bekväm med att visa upp min kropp normalt sett. När min gravidmage började synas sist så gick jag i tajta jeans och "jazzbyxor" (utsvängda tights), tight linne o T-shirt o en kofta elle skjorta. Älskade att visa min mage o kände mig både vacker o sexig ;) Längtar efter den känslan igen :) Jag känner dock ingenting just nu... Inget illamående, inga svullna bröst längre.. Men lungnar mig med att det var upp o ner förra gången oxå - o jag ÄR bara i vecka 4+5 :) Förra gången hade jag precis plussat vid den här tiden :)
Håller tummarna att allt är som det ska Brumma och precis som du säger så kan det både gå upp och ner har jag själv fått erfara dessa veckor som jag vetat om graviditeten.
Har funderat på det om jag verkligen kommer våga visa upp min kropp med tanke på att jag inte är van vid det på det sättet. Kan tänka mig det kommer bero på hur det ser ut. På vissa syns de ju inte att de är höggravida - hoppas dock själv på att få en rund fin mage.
Hoppas också på att inte gå upp så mycket i vikt men kan tänka mig att det är svårt att styra beroende på hur man mår. Mina tre systrar har alla gått upp markant i vikt, 20-30kg/graviditet. Än har jag dock inte gått upp något. :)