Inlägg från: Lillasyster82 |Visa alla inlägg
  • Lillasyster82

- bf juli 2013 -

lilja1111 skrev 2012-11-03 07:31:42 följande:
    Har ni "mensvärk" till och från redan?

Fast det är mitt tredje barn så blir jag lite orolig att de ska vara någon fel på G..

Jag har haft det till och ifrån men de senaste dagarna har jag inte känt mycket i magen överhuvudtaget.

I början var jag orolig för mensvärken medan nu har jag tyckt det varit jobbigt att jag inte känt något i magen fast jag har andra symptom. Önskar det kunde bli v12-13 snart... Är själv i v 6 nu och det känns som tiden står stilla...
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-11-03 15:19:29 följande:
    Någon mer än jag som är jättedålig i magen?

Jag har problem med min mage, kan ha förstoppning ena dagen medan nästa är det tvärtom. Blir inte riktigt klok på att det varierar så mycket.
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-03 12:59:03 följande:
    Här kommer en bild på baksidan - så kan ni läsa o få en uppfattning om vilken slags bok det är :)  

Har nu beställt boken plus två andra varav en speciellt till min man, "Grattis, du ska bli pappa!". Tänkte överraska honom med den nästa söndag på farsdag... :) Så han får börja vänja sig på vad som komma skall. Han kommer bli så förvånad och inget han förväntar sig, då tycker jag det är extra roligt att ge bort presenter.
  • Lillasyster82
    Chelley skrev 2012-11-04 15:24:40 följande:
    Det blev ett MF för mig.

Lycka till allihoppa och njut! â¤

Ta hand om dig, tänker på dig! Kramar
  • Lillasyster82

Vi har tidigare sagt att vi ska ta namn från min mans sida om vi finner något vi tycker riktigt mycket om. Detta eftersom vi tog mitt efternamn när vi gifte oss. :)

Kan faktiskt bli en Vilma här också då min mans mormor har det som tilltalsnamn, förutsatt att det blir en flicka.

• Lillasyster82
    Har nu uppdaterat listan, sorterad efter BF. Finns det fler som inte är med på listan och inte själv kan kopiera denna så säga bara till! Glad

Laconian: 
    BF 26 juni 2013 (Andra barnet)
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet ) 
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet ) 
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet) 
    smulanss: BF 4 Juli 2013 (andra barnet)
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet)
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet)
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet)
  • Lillasyster82
    Cecilia 913 skrev 2012-11-05 23:02:25 följande:
    Jag hoppas jag kan sluta smygfölja och gå med på riktigt snart... Tänkte göra gravtest på lördag. 

Någon mer som funderar på att äta LCHF i graviditeten? Jag har käkat det sen maj, inte jättestrikt (äter en del frukt) men ändå gått ned massor i vikt och mår bättre än på flera år. Jag tror inte jag skulle kunna börja äta pasta/bröd etc igen, men kanske borde jag äta lite potatis etc om jag är gravid?

Jag har fortsatt äta liberal LCHF men har haft svårt de sista dagarna att få i mig den feta maten så får se vart det slutar. Planerar ändå att avstå bröd och pasta, egentligen mjöl och socker för de är de två stora bovarna för mig.

Lycka till med testandet på lördag, håller tummarna! :)
  • Lillasyster82
    Rebban skrev 2012-11-06 11:34:05 följande:
    (Jag är 26 år.)

Jag är i vanlia fall väldigt platt om magen men redan nu i vecka 7 så har jag värsta putmagen och mår illa och kräks ofta tyvärr. Någon mer som redan har fått en plutmage? Vet att det bara är tarmarna som sväller osv men tycker det är sjukt irriterande :(

Nu har jag rätt många kilo övervikt men kan vissa dagar känna på kläderna att de sitter åt mer, kan inte ha vissa kläder dessa dagar. Blir galet svullen och hård om magen. Tycker det är rätt skönt att det inte syns så tydligt på mig men förstår att du tycker det är jobbigt. Dock har jag sluppit kräkningar, har känt av illamående någon enstaka gång men inget som är ett problem, mina tarmar sväller ändå...

Samtidigt längtar jag till den dagen då jag stolt får puta med magen av rätt anledning.

Hoppas du mår bättre snart!
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-06 12:42:38 följande:
    Jag har också ett antal kilo extra, och är inte alltid bekväm med att visa upp min kropp normalt sett. När min gravidmage började synas sist så gick jag i tajta jeans och "jazzbyxor" (utsvängda tights), tight linne o T-shirt o en kofta elle skjorta. Älskade att visa min mage o kände mig både vacker o sexig ;) Längtar efter den känslan igen :) Jag känner dock ingenting just nu... Inget illamående, inga svullna bröst längre.. Men lungnar mig med att det var upp o ner förra gången oxå - o jag ÄR bara i vecka 4+5 :) Förra gången hade jag precis plussat vid den här tiden :)

Håller tummarna att allt är som det ska Brumma och precis som du säger så kan det både gå upp och ner har jag själv fått erfara dessa veckor som jag vetat om graviditeten.

Har funderat på det om jag verkligen kommer våga visa upp min kropp med tanke på att jag inte är van vid det på det sättet. Kan tänka mig det kommer bero på hur det ser ut. På vissa syns de ju inte att de är höggravida - hoppas dock själv på att få en rund fin mage.

Hoppas också på att inte gå upp så mycket i vikt men kan tänka mig att det är svårt att styra beroende på hur man mår. Mina tre systrar har alla gått upp markant i vikt, 20-30kg/graviditet. Än har jag dock inte gått upp något. :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -