- bf juli 2013 -
Hoppas du trivs bättre med den nya!! Blodprov tog de varje gång på mig oxå, men fick ändå göra glukosbelastningen.. Kanske låg i riskzonen..
Här är lite bra info om växtvärken. Som sagt så har jag upplevt det förr, men det är ändå skönt att läsa svart på vitt att det är normalt att värken kommer i just perioder :) www.graviditetstecken.se/ontimageochrygg.php
Här är boken jag nämnde tidigare. Den är skriven med humor, men tar upp mycket man behöver tänka på - speciellt sådant som är "lite pinsamt", som man inte brukar prata om :) Jag rekommenderar den starkt! Handbok för gravida eller allt man inte kan fråga doktorn om. av Vicki Iovine Den finns blandannat här: www.adlibris.com/se/product.aspx
Chelley - tidigast kan man se på UL i vecka 6, men det är inte alltid man kan se då heller. Man brukar prata om vecka 7-8 för att vara säker om jag fattat saken rätt. Tror tyvärr inte de kollar för en liten blödning, även om man önskat att de gjorde det. Skulle blödningarna däremot gå över i kraftigare blödningar i samband med smärta (inte växtvärken) så ring. Men som sagt - det ÄR vanligt med blödningar :)