• Brumma

- bf juli 2013 -

Brumma skrev 2012-11-03 09:23:37 följande:
    Här är boken jag nämnde tidigare. Den är skriven med humor, men tar upp mycket man behöver tänka på - speciellt sådant som är "lite pinsamt", som man inte brukar prata om :) Jag rekommenderar den starkt! Handbok för gravida eller allt man inte kan fråga doktorn om.  av  Vicki Iovine Den finns blandannat här:  www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153434...
    Här kommer en bild på baksidan - så kan ni läsa o få en uppfattning om vilken slags bok det är :)

• Brumma
    Chelley skrev 2012-11-04 15:24:40 följande:
    Det blev ett MF för mig. Lycka till allihoppa och njut! ❤

Ledsen :'( Kram!!
  • Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-11-06 12:09:36 följande:
    Nu har jag rätt många kilo övervikt men kan vissa dagar känna på kläderna att de sitter åt mer, kan inte ha vissa kläder dessa dagar. Blir galet svullen och hård om magen. Tycker det är rätt skönt att det inte syns så tydligt på mig men förstår att du tycker det är jobbigt. Dock har jag sluppit kräkningar, har känt av illamående någon enstaka gång men inget som är ett problem, mina tarmar sväller ändå... Samtidigt längtar jag till den dagen då jag stolt får puta med magen av rätt anledning. Hoppas du mår bättre snart!

Jag har också ett antal kilo extra, och är inte alltid bekväm med att visa upp min kropp normalt sett. När min gravidmage började synas sist så gick jag i tajta jeans och "jazzbyxor" (utsvängda tights), tight linne o T-shirt o en kofta elle skjorta. Älskade att visa min mage o kände mig både vacker o sexig ;) Längtar efter den känslan igen :) Jag känner dock ingenting just nu... Inget illamående, inga svullna bröst längre.. Men lungnar mig med att det var upp o ner förra gången oxå - o jag ÄR bara i vecka 4+5 :) Förra gången hade jag precis plussat vid den här tiden :)
  • Brumma
    Rebban skrev 2012-11-06 12:47:36 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag kommer känna mig snygg sen när det är en riktig bejbismage och inte bara en "gasmage". Är inte överviktig annars så det syns tyvärr ganska tydligt på mig att magen inte är i balans direkt. Men när började det att synas för er (förra gången ni var gravida)?

Oj, redan i vecka 10-12 tror jag.. Gifte mig i den vevan o minns att min brudklänning satt som ett smäck när jag provade den tre veckor innan bröllopet, men på bröllopsdagen fick jag snöras ganska hårt :) började använda gravidkläder i vecka 14 ungefär tror jag... Jag provade mina gamla gravidbyxor, som jag köpte i slutet av graviditeten - de är groteskt stora :) Kan inte föreställa mig att jag var sååå stor :)
  • Brumma
    Toja skrev 2012-11-06 18:44:59 följande:
    Jag måste nog vara yngst här. Hoppas ingen dömer mig !

Herregud nej :) här döms ingen - om jag fått in "känslan" för tråden iallafall. Mamma blev gravid med min syster när hon var 18, fick mig vid 21 - syrran blev mamma vid 21.. Jag är seeeen, fick sonen när jag var 33... Det var bara bra att ha en ung mamma tycker jag - hon fattade liksom :)
  • Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-11-06 21:42:51 följande:
    Har heller inga problem med unga föräldrar. Hade själv velat vara det men av olika anledningar så blev det inte så vilket jag är tacksam för. Det är först för ett par år sedan som jag hade rätt förhållande för mig och skaffa familj och barn även om längtan funnits där länge. Mina föräldrar var 20 samt 22 när de fick första, sen blev det 7 till. :)

Ja jösses!! Förlovade mig vid 17... Flyttade ihop, planerade bröllop när jag var 19... Barn ville vi ha vid 20.. Sen sprack det totalt!!! Vilket jag är grymt tacksam för!!! Har även en gång efter det varit nära att skaffa barn med en 13 år äldre man (jag var 22), som ... Tja, han var inte helt seriös kan mam väl säga. Har alltså velat ha barn som ung, men som tur är har jag insett hur fel förhållandet varit innan... Har man däremot ett fint "normalt" förhållande ser jag inga som helst problem med att man är ung.
  • Brumma
    Skogsälva74 skrev 2012-11-07 10:30:48 följande:
    Jag kom, jag testade, jag förlora' de´.   Lycka till ni andra. 

:'( Kram!
  • Brumma
    Rebban skrev 2012-11-07 09:36:01 följande:
    Lilja111: jag har inte någon aptit på morgonen heller. Men har börjat göra gröt som jag tvingar i mig för att få någon form av näring på morgonen. Lyxade till det med färska blåbär igår också men fick tvinga mig i de också. Senare på dagen är jag dock ashungrig och min mage sväller upp som en balong. Känns sådär att man ser ut som man är i 5 mån varje kväll...(tänkte srkiva något om att det är lyxproblem om man i slutet får en bejbis men det är kanske underförstått.)

En liten roligare gröt får du (samtidigt som den är nyttig) om du hackar (stora bitar) mandel o hasselnötter, rosta dem. Blanda med fiberhavregryn. Släng i en näve linfrö för magen, avsluta med mängder av kanel (inget socker) Blanda allt i en burk så du har det klart. Till frukost tar man 1dl havregrynsblandning, 1,5dl vatten, lite salt. Blanda o ställ i micron tre minuter, full effect. Ät med en skvätt mjölk. Supergott!!
  • Brumma
    lilja1111 skrev 2012-11-07 10:52:38 följande:
    Den gröten ska jag testa.

gör det :) Jag köper axas (tror jag det är..) blandning med fiberhavregryn och quinoa (en lila/vinröd påse) för att få då bra, långsamma kalorier som möjligt. Man står sig ganska bra samt att det är SUPERGOTT!! :)
Svar på tråden - bf juli 2013 -