- bf juli 2013 -
80 dagar kvar till bf. Ska på tillväxt UL i början av juni.
80 dagar kvar till bf. Ska på tillväxt UL i början av juni.
Hur farligt kan det vara för en höggravid att köra traktor på ett ojämn åker? Har ju hört att det kan sätta igång det hela.
Jag har börjat packa ner bebiskläder. Jag har 5-8 veckor kvar. Beroende på om den vill komma tre veckor tidigare.
Här städas det och ska möbleras om. Innan det är dags. Sorterar flyttlådor som jag skulle gjort för 3 år sen. Mycket på en gång.
Inatt drömde jag att vattnet gick. Vaknade av kraftiga värkar vid 02 och de varade tills middagstid. Hade de inte slutat så hade jag åkt in. Tack och lov har inte vattnet gått. Det kanske är dags snart. Så var det en vecka innan min första kom. Drömde konstigt och vaknade med värkar och en vecka senare kom han.
V36. V37 på måndag. Min första kom tre veckor för tidigt. Har värkar varje dag nu som är smärtsamma snart läge att åka in och se om det är på g redan.
Nu kan bebben komma när som sa BM idag. Långt ner och fixerad. Med mina kraftiga värkar också trodde hon den kom inom en vecka.
Har haft riktiga värkar sen imorse. De känns som magknip men magknip håller i sig. Magen blir stenhård och gör skitont. Kanske är dags.
Det är det jag inte har. Har egentligen tre veckor kvar men den har nog bestämt sig att nu vill jag ut. Tur man har saker efter syskonet utom babyskydd. Badade i sjön igår så det kan vara det som körde igång det.
Mitt avstannade precis när jag skulle åka in. Vill nog stanna lite till. V38 nu. Sonen kom v37 så jag trodde det skulle bli så den här gången också. Orkar inget så jag är trött på att vänta.
Nu känner man ett stort tryck neråt. Då går nog vattnet snart. Har småvärkar. Jag hoppas nåt händer till helgen.
Nu är man orolig att när det är dags kanske man får åka långt då det är fullt överallt i Skåne. Bor ca 2 mil från Kristianstad och kanske får åka 10-14 mil för att föda för att det inte finns plats. Kommer ju inte hinna fram då. Med mina kraftiga förvärkar så kan bebben komma när som.
Det är nog inte så länge till. Har börjat äta konstant. Kroppen verkar vilja ladda upp sig.
Undrar när det är dags för mig. Trodde det var på g igår då jag vaknade fem på morgonen med världens värkar. Höll i sig hela dagen för att sluta tvärt. Vågar man ringa förlossningen och besvära dom med konstiga frågor? De tänker nog att man är hispig.
Min bebbe låg väldigt långt ner med huvet när BM kände idag. Hon trodde vilken dag som helst. Hoppas det. Hon trodde också på supersnabb förlossning. Det börjar bli jobbigt nu när det trycker som om man hade en fotboll mellan benen som vill ut.
Här verkar det vara på gång. Blöder lite lätt och kraftiga värkar var 12-15 min. Ringt till förlossningen men de ville inte ha mig där förrän jag knappt kunde stå på benen.
Nu verkade det som om de hade plats.
Det här blir nog långdraget. Slemproppen har släppt men har tyvärr bara förvärkar. Det kunde pågå i en till två veckor till. Inte vill förlossningen ha in mig ens för en titt. Trots det kommer klumpar med färskt blod ibland.
Åkte in oanmäld 24/7. En liten gosse föddes på kvällen samma dag. Snabbt förlopp.
Tänk vad tiden går. Nästa fredag blir min prins ett halvår.