pappandreo skrev 2012-10-21 08:53:31 följande:
En sak är säker. FB väcker mycket känslor av olika slag

På senaste har jag fått små popuper i mobilen att olika människor fyller år, det är säkert bra med vissa vänner men inte alla. Känns lite påträngande.
Sen en annan sak jag tänkt på är att då någon annan gillar ett inlägg som man gör så kan det inlägget synas av den som gillars vänner oavsett om man vill eller inte. Heller inte alltid nice
En annan sak jag funderat på är att det verkar helt ok att lägga ut bilder på allt på FB som är roligt trots att man inte kollar med folk om det är ok för dem. Andras barn etc. Jag själv känner att folkvettet försvinner någonstans, allt blir så "självklart" att göra på ngt sätt för att det är FB.
Någon som funderat på detta?
Men är det verkligen så att vänners vänner ser ens inlägg så fort nån gillat det? När min inställning är "bara vänner" ska ju inte inläggen synas för andra, är det väl tänkt i alla fall.
Jag har också tänkt på det där, alla foton som läggs ut, till och med offentligt på vänner och anhöriga. Inget jag skulle göra.
Viktors älskling skrev 2012-10-21 09:17:44 följande:
Nackdelen är att rätt många mer eller mindre tycks kontrollera vad alla andra har för sig, sådana personer borde skaffa sig ett liv. Jag menar givetvis inte att alla är sådana men det finns ju som sagt de som är det.
Fast är inte det meningen med loggen och fotoalbumen på facebook, att man vill att andra ska läsa och titta på det man lägger ut? Och helst kommentera också. Annars kan man ju göra som jag, sluta använda loggen. De saker jag förut lagt på facebook är jag ju medveten om att andra ser, och om någon vill se på det fem ggr/ dag är det ju upp till dom eftersom jag själv valt att outa mig :)