• Anonym (Undrande make)

Fru som just insett sin bisexualitet..

MIn älskade fru sen ett antal år tillbaka kom för en knapp månad sen hem och insåg att hon börjat tända på tjejer.
     Detta väckte förstås en massa frågor och funderingar från min sida och även hennes naturligtvis. 
    När värsta chocken lagt sig så har jag nu tänkt att försöka få svar på mina och våra frågor.
    Jag undrar följande:
    1 Har ni som är i bi-homovärlden några symboler, typ färger eller smycken för att identifiera varandra eller går ni enbart på magkänsla?
    2 Hur låter man henne utforska sin nyfikenhet utan att det blir otrohet och svartsjuka? Hur långt kan man låta det gå?  
    3 Om vi vill gå ut tillsammmans för att hon ska få uppleva hur det känns att kolla in tjejer och själv bli stött på av tjejer, vart ska man då gå? Vi bor idag i en stad i Värmland, nån som har nåt förslag?

Jag återkommer säkert med mer frågor och funderingar när svaren börjat rulla in här..    

• Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..
  • Anonym (ett bi)

Nej några färger eller nån symbol som skulle visa att man hade en speciell sexuell läggning har man ju inte. Sånt känner man ju på andra sätt, precis som en man och en kvinna känner vibbarna mellan varandra.

Hur långt ni kan gå får ju ni själva komma överens om. Så länge ni båda är med på det så kan man ju inte kalla det för otrohet, för det är ju bara när man gör något bakom ryggen på sin käreste/käresta. Det är min åsikt.

• Anonym (e)

Tyvärr kan jag inte svara på någon av dina frågor, men är i liknande situation som.sin fru. Jag är gift, har 2 barn och ångrar som fan att jag aldrig testade vara med en tjej när jag var yngre. Nu är det ju på sätt och vis försent vet inte riktigt hur jag ska göra för att uppleva den biten. Vill inte vara otrogen, men vill samtidigt testa.

• Anonym (ett bi)

Det är en svår balansgång det där. Ja alltså när man redan är i ett förhållande. Som sagt så vore ju det bästa att partnern fick veta vad man känner. Det är ju inte alla som tänker som TS som verkar ha en rätt cool inställning till  detta.

• Anonym (ett bi)

När jag "kom på" att jag var attraherad av kvinnor var jag också gift och då berättade jag det för min man som tog det ganska bra. Det var okej att jag utforskade mitt intresse....Flört i närheten av honom. Men visst blev han svartsjuk. Villkoret var att om jag gjorde nåt utan hans vetskap skulle han bli orolig och faktiskt se det som otrohet.

• Anonym (ett bi)

Alltså jag menade att därför skulle han alltid veta var och med vem jag var med.  Det var villkoret.

• Dopeys
    Anonym (ett bi) skrev 2012-10-21 16:35:15 följande:
    Det är en svår balansgång det där. Ja alltså när man redan är i ett förhållande. Som sagt så vore ju det bästa att partnern fick veta vad man känner. Det är ju inte alla som tänker som TS som verkar ha en rätt cool inställning till  detta.

Cool var ordet sa Bull...
  • Anonym (ett bi)

Jepp. Lätt avspänd, inte sant?

• Anonym (Undrande make)

Ja, ibland känner jag mig lätt avspänd och ibland är jag orolig till döds.. Men i grund och botten så vet jag att hon älskar mig och inte har för avsikt att varken såra mig eller ännu mindre lämna mig.
    Just nu är hon i det där stadiet då hon mest är nyfiken på hur hon ska lära sig läsa av tjejer hon träffar i vardagen så att säga. Vi har en relation där vi verkligen pratar om allt med varandra och vi har enats om att hon får absolut inte gå längre än flirtande utan min vetskap, och hon är ju inte riktigt säker på vad hon vill heller utan det kanske stannar vid flirtande oavsett. 
    Det hela har dock haft en sjukt positiv effekt på vårt sexliv. Vi har inte haft såhär mycket sex sen vi var nykära för x antal år sedan :) .. Jag antar att det har att göra med att jag nu inte längre tar henne för givet, utan är rädd om henne, samt att hon går runt och är lyckligt tonårspirrig i sin nya situation. Detta sammantaget har lett till att vi kommit varandra underbart nära igen, även i sexlivet.. Jag har inte varit såhär kär i henne på flera år som jag är nu och det är helt underbart! :)

• Samir
    Anonym (e) skrev 2012-10-21 16:29:42 följande:
    Tyvärr kan jag inte svara på någon av dina frågor, men är i liknande situation som.sin fru. Jag är gift, har 2 barn och ångrar som fan att jag aldrig testade vara med en tjej när jag var yngre. Nu är det ju på sätt och vis försent vet inte riktigt hur jag ska göra för att uppleva den biten. Vill inte vara otrogen, men vill samtidigt testa.
    Berätta det för honom. Om ni älskar varandra har han ingenting att förlora på det. 
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym (ett bi) skrev 2012-10-21 21:30:52 följande:
    När jag "kom på" att jag var attraherad av kvinnor var jag också gift och då berättade jag det för min man som tog det ganska bra. Det var okej att jag utforskade mitt intresse....Flört i närheten av honom. Men visst blev han svartsjuk. Villkoret var att om jag gjorde nåt utan hans vetskap skulle han bli orolig och faktiskt se det som otrohet.
    Det är ju så som jag känner också. Jag vet inte om jag skulle klara av att" dela med mig" av henne till nån mer, samtidigt som jag förstår hennes nyfikenhet och lust att utforska. En fråga man kan ställa sig är ju om ens bisexualitet rättfärdigar snedsteget så att säga.. Men det är klart att om det sker med min närvaro så är det ju en annan sak naturligtvis...Nåja, det är extremt svårt hur ma ska hantera det,men man får väl se vad som sker. Hon kanske nöjer sig med att ha det som en fantasi. Vi kan ju ha med en extratjej i i vår sexfantasi i sängen :). Jag har sagt att hon får gå ut och "kolla menyn", men komma hem och äta ;)..
Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..