• Anonym (Undrande make)

Fru som just insett sin bisexualitet..

MIn älskade fru sen ett antal år tillbaka kom för en knapp månad sen hem och insåg att hon börjat tända på tjejer.
     Detta väckte förstås en massa frågor och funderingar från min sida och även hennes naturligtvis. 
    När värsta chocken lagt sig så har jag nu tänkt att försöka få svar på mina och våra frågor.
    Jag undrar följande:
    1 Har ni som är i bi-homovärlden några symboler, typ färger eller smycken för att identifiera varandra eller går ni enbart på magkänsla?
    2 Hur låter man henne utforska sin nyfikenhet utan att det blir otrohet och svartsjuka? Hur långt kan man låta det gå?  
    3 Om vi vill gå ut tillsammmans för att hon ska få uppleva hur det känns att kolla in tjejer och själv bli stött på av tjejer, vart ska man då gå? Vi bor idag i en stad i Värmland, nån som har nåt förslag?

Jag återkommer säkert med mer frågor och funderingar när svaren börjat rulla in här..    

• Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:04:37 följande:
    det finns en otrygghet i relationen, kanske rädsla för att frun blir allvarligt förälskad.En berg och dalbana, vet ni vad ni har varandra i relationen , känner ni att ni vill vara med varandra trots det här?
    Jag är själv ett bi sedan unga år, jag har nog i detta laget varit med om en hel del,och haft tjejsex gått hela vägen
    Utforska sexualitet är ju inte fel ,ändå anar jag en ovisshet, kommer det bli någon annan ,? Du kan inte hindra det kan man aldrig men ändå, kanske tala ut ändå ,ge ömhet till varandra, kramas
    ha sex,   glöm inte varandra
    Din fru är inne på sin väg är du beredd på allt som kan komma?

Känns som jag skrivit det tidigare.. Vi har ingen som helst avsikt att bryta upp, hade det varit så hade det nog skett för flera år sen, vi har gått igenom mycket tillsammans och står starka och kära i vårt förhållande. Det är ju just ovissheten som sitter som en klump i magen, men samtidigt vet jag att hon inte gör nåt utan mitt godkännande. Beredd blir jag nog inte förrän varje nytt steg tas. Och vi har bestämt att ta dom tillsammans..
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym (ett bi) skrev 2012-11-04 21:23:56 följande:
    Det var just det jag tänkte på. Du vet inte vart ni är på väg men du vet att din fru är attraherad och eventuellt har känslor för den andra kvinnan. Du kan inte stoppa henne, men vill du verkligen vara med på hennes "upptäcksfärd"? Det kan ju innebära slutet för ert förhållande/äktenskap.
    Det kan ju vara så att det saknas något i ert äktenskap och därför tillåter din fru sig utveckla känslor för den andra kvinnan. Kunde det inte lika gärna varit en man? 
    Är ni fortfarande lika tighta till varandra eller har det skapats en klyfta mellen er?

Jag måste vara med, vi är ju ett gift par som inte har för avsikt att bryta upp det vi har och som funkar. Vi älskar varandra. Nej, det kunde inte ha varit en annan man, det är hon väldigt tydlig med.
    Vi är ibland lite oense kring det här då hon ju befinner sig i ett litet lyckorus och jag fortfarande bearbetar min inställning till det hela och känner en viss oro inför framtiden, men så länge som vi är öppna och ärliga mot varandra kommer det gå bra.
  • Anonym (ett bi)
    Anonym (Undrande make) skrev 2012-11-04 21:34:37 följande:
    Jag måste vara med, vi är ju ett gift par som inte har för avsikt att bryta upp det vi har och som funkar. Vi älskar varandra. Nej, det kunde inte ha varit en annan man, det är hon väldigt tydlig med.
    Vi är ibland lite oense kring det här då hon ju befinner sig i ett litet lyckorus och jag fortfarande bearbetar min inställning till det hela och känner en viss oro inför framtiden, men så länge som vi är öppna och ärliga mot varandra kommer det gå bra.
    Det är underbart att ni har en öppen dialog och att du får vara med i varja steg. Förstår dig att det inte kan vara lätt att försäka förstå hela situationen och samtidigt hålla på dina principer och värderingar.
    Min fundering var bara om din fru eventuellt sökte sig mer än en kick i sexlivet och i sitt undersökande av sin eventuella bisexualitet.(?)
    Jag kan också tycka att en kvinna kan vara väldigt attraktiv och min blick kan fastna på henne ett ögonblick men när jag gått därifrån så glömmer jag henne och är helt uppe i min familj och äktenskap. Visst kan fanatsier finnas men de försvinner lika fort de kommit. ;)
  • Anonym (samba)

jag tycker ändå som fri och bi, och tjej, att det verkar som om du inte riktigt mår bra utav det här,
    det är på vägen kanske inte helt rätt att du ska bli orolig, en berg och dalbana
    ena dagen glad nästa d ag ledsen,orolig du vet inte hur det kommer att sluta

Det ser ut att det utvecklas mer åt ett öppet förhållande

Frågan är om du orkar det?
    Du har en situation en utmaning i ditt förhållande .Ni måste hålla dialogen öppen
    Hon har upptäckt en sida hos sig själv som hon måste gå igenom,
    Jag är själv bi, och det var från unga år, jag funderade länge
    Har själv en ganska fri relation. Sedan kom debuten med en tjej och sedan kom det
    fler.
     Men flera av kvinnorna vill ha någon sorts relation, vänskap, frågan är hur DU mår utav
    detta. Om vänskap,umgänge träffar i veckorna utvecklas

• Anonym (Undrande make)
    Anonym (samba) skrev 2012-11-06 05:42:48 följande:
    jag tycker ändå som fri och bi, och tjej, att det verkar som om du inte riktigt mår bra utav det här,
    det är på vägen kanske inte helt rätt att du ska bli orolig, en berg och dalbana
    ena dagen glad nästa d ag ledsen,orolig du vet inte hur det kommer att sluta

Det ser ut att det utvecklas mer åt ett öppet förhållande

Frågan är om du orkar det?
    Du har en situation en utmaning i ditt förhållande .Ni måste hålla dialogen öppen
    Hon har upptäckt en sida hos sig själv som hon måste gå igenom,
    Jag är själv bi, och det var från unga år, jag funderade länge
    Har själv en ganska fri relation. Sedan kom debuten med en tjej och sedan kom det
    fler.
     Men flera av kvinnorna vill ha någon sorts relation, vänskap, frågan är hur DU mår utav
    detta. Om vänskap,umgänge träffar i veckorna utvecklas
    Hej Samba
    Nej det är ju inte helt kul att befinna sig i en emotionell berg- och dalbana. Det är ju ovissheten om vad det här landar i som är jobbig, även om jag vet att hon älskar mig och inte har för avsikt att såra eller lämna mig så sätter det naturligtvis ärr i mig att hon är förälskad i nån annan samtidigt som hon faktiskt är gift med mig. Ett öppet förhållande där hon dejtar andra är inte aktuellt. Det skulle jag inte klara av.
    När det gäller alla dina funderingar på slutet så kan ju bara tiden utvisa hur det blir och hur jag kommer må :)
    Just nu ser vi fram mot att åka på kryssning tillsammans och kanske få möjlighet att utforska lite tillsammans..
  • Anonym

Jag tycker att man kan se det så här: Att hon tänder på en annan tjej är inget konstigt, väldigt många tjejer gör det. Jag tycker det svåra är att hon tänder på en annan person.

Det är egentligen ingen skillnad alls om hon kommit hem till dig och sagt att det finns en man hon är tänd på.

Det stora ställningstagandet är om man i ett förhållande kan tänka sig att partnern har äventyr med en annan person, helt oavsett kön.

• Anonym (Undrande make)
    Anonym skrev 2012-11-06 13:53:48 följande:
    Jag tycker att man kan se det så här: Att hon tänder på en annan tjej är inget konstigt, väldigt många tjejer gör det. Jag tycker det svåra är att hon tänder på en annan person.

Det är egentligen ingen skillnad alls om hon kommit hem till dig och sagt att det finns en man hon är tänd på.

Det stora ställningstagandet är om man i ett förhållande kan tänka sig att partnern har äventyr med en annan person, helt oavsett kön.
    Jag håller helt med dig i det. En sak att hon tänder på tjejer, det är lugnt för det gör ju jag me :). Men just denna besatthet/förälskelse i en speciell tjej är jobbigt. Nu ska jag till hennes försvar säga att hon även tänder på andra tjejer och framför allt på tanken att vara nära en tjej.
    När det gäller ställningstagandet om hon kan ha ett äventyr med en annan person så är jag i dagsläget inte redo för det beslutet. Jag vill inte dela med mig av henne, samtidigt som jag förstår hennes instängda frustration och längtan efter att få svar på om närhet till en annan kvinna är nåt för henne.
  • Anonym (Undrande make)

Nu har vi tillsammans börjat drömma lite om vår kryssning som vi har framför oss om några veckor. Där kan vi få chans att släppa loss lite och utmana oss själva genom att se om nån trevlig och söt tjej behagar stöta på min vackra fru eller om kanske hon rent av vågar närma sig en tjej.
    Hennes besatthet av den här andra tjejen har lagt sig och hon är nu mest nyfiken på tjejer i allmänhet och inte den här i synnerhet, detta känns naturligtvis bra för mig.
    Jag ser fram mot att få göra min kära fru sällskap på denna upptäcktsresa in i det okända ;)..  

• Anonym
    Anonym (Undrande make) skrev 2012-11-08 21:14:03 följande:

Nu har vi tillsammans börjat drömma lite om vår kryssning som vi har framför oss om några veckor. Där kan vi få chans att släppa loss lite och utmana oss själva genom att se om nån trevlig och söt tjej behagar stöta på min vackra fru eller om kanske hon rent av vågar närma sig en tjej.
    Hennes besatthet av den här andra tjejen har lagt sig och hon är nu mest nyfiken på tjejer i allmänhet och inte den här i synnerhet, detta känns naturligtvis bra för mig.
    Jag ser fram mot att få göra min kära fru sällskap på denna upptäcktsresa in i det okända ;)..  

Aha, så det kan bli tal om att du får vara med? Hur ställer du dig till det i så fall???
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym skrev 2012-11-08 22:22:48 följande:
    Aha, så det kan bli tal om att du får vara med? Hur ställer du dig till det i så fall???
    Ja, hon vill ju att jag är del av hennes resa i det här. Sen vet vi ju inte hur långt hon faktiskt är beredd att gå även om tanken på att vara med en annan kvinna tänder henne, så kan det ju bli så att hon inte alls uppskattar kvinnlig beröring om det skulle ske.. Självklart får jag vara med. Jag vet inte hur jag eventuellt kommer att reagera när jag ser en annan människa vara nära min fru, men samtidigt är det ju en spännande och eggande fantasi.. Vilken kille har inte drömt om att få ha två tjejer i sängen? :)..
Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..