• Anonym (Undrande make)

Fru som just insett sin bisexualitet..

MIn älskade fru sen ett antal år tillbaka kom för en knapp månad sen hem och insåg att hon börjat tända på tjejer.
     Detta väckte förstås en massa frågor och funderingar från min sida och även hennes naturligtvis. 
    När värsta chocken lagt sig så har jag nu tänkt att försöka få svar på mina och våra frågor.
    Jag undrar följande:
    1 Har ni som är i bi-homovärlden några symboler, typ färger eller smycken för att identifiera varandra eller går ni enbart på magkänsla?
    2 Hur låter man henne utforska sin nyfikenhet utan att det blir otrohet och svartsjuka? Hur långt kan man låta det gå?  
    3 Om vi vill gå ut tillsammmans för att hon ska få uppleva hur det känns att kolla in tjejer och själv bli stött på av tjejer, vart ska man då gå? Vi bor idag i en stad i Värmland, nån som har nåt förslag?

Jag återkommer säkert med mer frågor och funderingar när svaren börjat rulla in här..    

• Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-10-26 12:34:15 följande:

Du är inte rädd att hon dumpar dig sen? Jag menar, varför måste hon testa en tjej bara för att hon kommit på att hon är bisexuell? Låter som hon är kär i en annan människa och väldigt bra på att övertala dig att låta henne testa. Hade hon fått flirta med en annan man, om han var olik dig?

Jag är ju naturligtvis livrädd för att hon ska "dumpa" mig sen, men som jag skrivit tidigare så har hon ju ingen avsikt att lämna mig och vi älskar varandra mer än nånsin just nu.
    Hon är en nyfiken person av naturen och vill på nåt sätt se vad det är som "spökar" i henne :) .. Hon vill ju "utsätta" sig för själva frestelsen för att få en bekräftelse på om hon är bisexuell "på riktigt" så att säga. Och enda sättet är ju att se om det pirrar när nån flirtar med henne. Hon vet ju som sagt inte själv hur hon reagerar om nån bisexuell eller lesbisk tjej raggar på henne eller rör vid henne.
    Jag skulle självklart inte låta henne flirta/vara med en annan man. Det är ju det som är ett av mina spörsmål och funderingar i tråden, hur ska man dra gränsen? Det är ju ändå en sexuell handling oavsett kön, om man skulle låta henne löpa linan ut så att säga.. 
    Jag hoppas ju naturligtvis att hon nöjer sig med fantasin,flirtande på avstånd och vetskapen att hon troligen är bisexuell, men att det stannar vid det. Att hon accepterar sin läggning, och låter det vara så. Att hon helt enkelt får dö nyfiken på just den delen av livet :).. Men som sagt, vi får väl se vad som händer.    

• Anonym (ett bi)

Så hon vill att du håller i trådarna alltså :) Var du då vill dra gränsen är ju helt upp till dig. Du får helt enkelt som du själv skriver se vad som händer. Men jag undrar om hon vill stanna vid en flirt, nu när hon ändå börjar känna sig attraherad av kvinnor. Hon kan nog inte veta om hon verkligen är bisexuell innan hon tar steget fullt ut och har en nära och intim relation med en kvinna. Om hon går och är "pirrig" efter en kvinna så gissar jag att hon faktiskt vill komma henne nära.

• Anonym (fattar inte)

Men du TS...jag är heterosexuell, älskar min man väldigt mycket och tänder på honom, vi har bättre sexliv än nånsin men jag hade tyckt att det vore spännande att ha sex med en annan man också bara för att testa eftersom jag har haft två i hela mitt liv men inte fan skulle jag göra det ändå.

Jag hoppas för din skull att det går bra. Får du flirta lite med en annan tjej också då??Du borde få testa en annan också om hon gör det.

• Anonym (Undrande make)
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-10-27 11:28:54 följande:
    Men du TS...jag är heterosexuell, älskar min man väldigt mycket och tänder på honom, vi har bättre sexliv än nånsin men jag hade tyckt att det vore spännande att ha sex med en annan man också bara för att testa eftersom jag har haft två i hela mitt liv men inte fan skulle jag göra det ändå.

Jag hoppas för din skull att det går bra. Får du flirta lite med en annan tjej också då??Du borde få testa en annan också om hon gör det.
    Hej Anonym(fattarinte) Det är ju en av mina frågeställningar, kan en nyupptäckt sexuell läggning rättfärdiga ett snedsteg? Det hade ju som sagt inte varit aktuellt om det var så att det handlade om andra män. Grejen är ju att hon står i dörren till en butik som hon egentligen inte får handla i, om du förstår metaforen..Med den stora skillnaden att här kan hon göra en annan person som står henne nära illa. Min största oro ligger ju i vad som händer när hon testar och upptäcker att hon vill ha det igen och igen.. Kommer ett litet "test" göra att hon släpper det och accepterar att monogami och äktenskap hör ihop, eller vill hon ha en tjej vid" sidanom" även fortsättningsvis? Detta är ju spörsmål som varken hon eller jag vet svar på.. Hon kanske kan nöja sig med chat och flirt sen i fortsättningen, vem vet.. Hennes sexualitet kommer ju inte att försvinna, det handlar ju mer om att hon sen måste bestämma sig för att leva med den, men hålla den "i Schack" om du förstår..Som tur är så har vi en öppen dialog om detta här hemma. Jag vill absolut inte att hon smyger bakom ryggen på mig och det vill inte hon heller utan vi pratar om hur vi ska hantera varje litet steg i vårt fortsatta liv tillsammans. När det gäller din fråga om jag får flirta och testa nån annan så skulle hon acceptera det säger hon och det är lätt a säga för det rättfärdigar ju hennes saker. Jag är dock inte itresserad av nån annan, älskar o nöjer mig med henne ;)
  • Anonym (ett bi)

Jag skulle inte tycka att det var okej med ett snedsteg, varesig det togs av mig eller min partner, för det skulle luckra upp alla löften man gav när man faktiskt ingick äktenskapet/förhållandet.
    Fantasier om en annan kvinna eller man kan man ju ha men om man verkligen tar steget att förverkliga fantasierna tror jag det kan vara svårt att inte såra någon. Att stanna vid enbart en flirt tror jag inte är så enkelt :) Sen kan man ju fråga sig om det är otrohet att flirta och chatta eller ens tänka på andra än ens partner......

Kluven är vad jag kände mig och det kändes som om jag var i en situation där jag försökte äta kakan men samtidigt ville ha den kvar. Jag fick välja helt enkelt.

• Anonym (oxåbi)

jag fattar inte, jag är bisexuell, men jag har min man som jag älskar över allt annat. Det spelar ingen roll vilka fina tjejer jag ser på nätet, stan eller var som helst, de är inte intressanta.
    Hur kan din fru säga att hon älskar dig men ändå vilja ut och ragga??

Jag kan förstå att vissa människor inte klarar  av att vara monogama men trots allt gör ju de allra flesta det. 

• Anonym (Undrande make)

Anonym (ett bi) skrev 2012-10-27 14:29:31 följande:
    Jag skulle inte tycka att det var okej med ett snedsteg, varesig det togs av mig eller min partner, för det skulle luckra upp alla löften man gav när man faktiskt ingick äktenskapet/förhållandet.
    Fantasier om en annan kvinna eller man kan man ju ha men om man verkligen tar steget att förverkliga fantasierna tror jag det kan vara svårt att inte såra någon. Att stanna vid enbart en flirt tror jag inte är så enkelt :) Sen kan man ju fråga sig om det är otrohet att flirta och chatta eller ens tänka på andra än ens partner......

Kluven är vad jag kände mig och det kändes som om jag var i en situation där jag försökte äta kakan men samtidigt ville ha den kvar. Jag fick välja helt enkelt.
    Jag tror att du har ganska rätt i det du skriver. Jag kan helt och fullt förstå och acceptera fantasier, för det har väl alla lite titt som tätt, men som du säger är det inte lätt att äta o ha kakan kvar.. 
    Jag låter henne använda fantasierna och vi pratar o spinner på dom i sängkammaren och det tycker jag om.. Sen är det trots allt så att det är ju hon och bara hon som kan avgöra i slutänden vad hon vill ha ut av sin bisexualitet, även om jag stöttar henne och finns där för henne.. 
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym (oxåbi) skrev 2012-10-27 15:17:52 följande:
    jag fattar inte, jag är bisexuell, men jag har min man som jag älskar över allt annat. Det spelar ingen roll vilka fina tjejer jag ser på nätet, stan eller var som helst, de är inte intressanta.
    Hur kan din fru säga att hon älskar dig men ändå vilja ut och ragga??

Jag kan förstå att vissa människor inte klarar  av att vara monogama men trots allt gör ju de allra flesta det. 
    För henne är ju det här en nyupptäckt sexualitet som hon naturligtvis tycker är spännande, men jag håller helt med dig. Hon är ju faktiskt gift och älskar mig, så jag önskar ju att hon kan nöja sig med att ha dom som fantasier. Samtidigt som hon på nåt vis vill se vad det är för känslor som finns i henne..
  • Improbabilis
    Anonym (Undrande make) skrev 2012-10-27 16:00:11 följande:
    För henne är ju det här en nyupptäckt sexualitet som hon naturligtvis tycker är spännande, men jag håller helt med dig. Hon är ju faktiskt gift och älskar mig, så jag önskar ju att hon kan nöja sig med att ha dom som fantasier. Samtidigt som hon på nåt vis vill se vad det är för känslor som finns i henne..

Det finaste du skulle kunna ge henne vore i o f s just att hjälpa henne till att få undersöka hur hon vill leva framöver.

men det innebär att du medvetet riskerar hela er relation.

å andra sidan; om hon inte får möjlighet att undersöka detta med din välsignelse... det kan vara ett precis lika stort hot mot er relation.

det finns inte längre någon riskfri väg. om du beskrivit det hela exakt.
Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..