• Anonym (Undrande make)

Fru som just insett sin bisexualitet..

MIn älskade fru sen ett antal år tillbaka kom för en knapp månad sen hem och insåg att hon börjat tända på tjejer.
     Detta väckte förstås en massa frågor och funderingar från min sida och även hennes naturligtvis. 
    När värsta chocken lagt sig så har jag nu tänkt att försöka få svar på mina och våra frågor.
    Jag undrar följande:
    1 Har ni som är i bi-homovärlden några symboler, typ färger eller smycken för att identifiera varandra eller går ni enbart på magkänsla?
    2 Hur låter man henne utforska sin nyfikenhet utan att det blir otrohet och svartsjuka? Hur långt kan man låta det gå?  
    3 Om vi vill gå ut tillsammmans för att hon ska få uppleva hur det känns att kolla in tjejer och själv bli stött på av tjejer, vart ska man då gå? Vi bor idag i en stad i Värmland, nån som har nåt förslag?

Jag återkommer säkert med mer frågor och funderingar när svaren börjat rulla in här..    

• Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..
  • Anonym (ett bi)

Ett alternativ kan vara att bli medlem på någon hbt forum dör ni får vara anonyma, får kontakt med andra personer med olika läggning, "nya som gamla" och där får ni blogga. Får väl inte ge några ex här men kolla runt annars kan jag ju skriva ett par sidor om ni inte hittar nåt.

• Anonym (Undrande make)
    Anonym (ett bi) skrev 2012-10-28 22:59:55 följande:

Sylvia,se

Ok, tack
  • Anonym (fattar inte)
    SubjektetPerspektivet skrev 2012-10-28 17:43:14 följande:
    Älska en människa för mig betyder inte ägande, utan givande.

Är det en del av henne, och i hennes liv något hon behöver eller vill utforska så dela den resan med henne.

Passa på nu när möjlighet givits dig att utmana din svartsjuka, din sanning om otrohet.

Är inte kärlek det största som finns?

Vad kan vara större än att låta en annan människa vara vem den är?
    Vad kan vara större än att se hennes utforskande, utvecklande, njutande och förverkligande och njuta av att få följa med på den resan.

Vad kan vara större än att släppa tanken på "därför att jag älskar dig vill jag inte att du gör som du vill, eller är vem du är för jag mår bättre om du är som jag vill och gör som jag vill?

Säg "Jag älskar dig, därför vill jag att du ska vara vem du är, och göra det du vill, och får jag följer jag hemskt gärna med dig på den resan"
    Ehh...och om hon dumpar honom sen då?? Det är ju en sak om man vill ha ett öppet förhållande men för mig är det mer kärlek att inte vilja dela sin älskade med nån.
  • Anonym (Undrande make)
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-10-29 08:27:09 följande:
    Ehh...och om hon dumpar honom sen då?? Det är ju en sak om man vill ha ett öppet förhållande men för mig är det mer kärlek att inte vilja dela sin älskade med nån.

Jag tror att oavsett hur det här utvecklar sig så älskar hon mig och har absolut inte för avsikt att lämna mig, uatn vi ska hitta en väg att gå som vi båda känner funkar..Sen håller jag med dig om att jag vill ju helst av allt absolut inte dela med mig av min älskade till nån annan, men om jag vet att det för hennes del handlar om att utforska nåt som hon inte kommer kunna släppa outforskat så får jag på nåt vis försöka tackla min fyrkantiga trångsynhet och min svartsjuka och hålla tummarna för att hon nöjer sig en bit ner på vägen..
  • Anonym (Undrande make)

Igårkväll fick min fru äntligen chans att komma ut med sin läggning till sina närmsta tjejkompisar. Efter det var hon riktigt harmonisk. Däremot fick jag ett litet bryt då jag inte fick vara där och stå bakom henne, utan hon ville göra det själv och det är väl ok, men hon hade ju kunnat sagt det till mig istället blev det så att jag bara blev bortjagad. Detta gjorde att jag kände mig bortstött och jag blev lite arg på henne när de gått...
    Annars rullar livet på, som en emotionell berg o dalbana för min del. Ena stunden, främst när jag är tillsammans med henne är jag på topp och de tillfällen då jag är ensam är jag på botten, men efter ett underbart givande samtal med frun på förmiddagen idag, så känns det mycket bättre och jag är riktigt trygg i vår relation. Hon har ju en förälskelse på avstånd, som hon inte vet hur hon ska närma sig. Tjejen i fråga jobbar i samma företag, men på annan ort. De springer på varandra nångång ibland typ en gång i veckan, en kort sväng oftast. Frun vet ju inte om tjejen är bi, men tror att det kan vara så. Nån som har förslag på hur hon ska kunna närma sig henne? Kan hon fråga om pojkvänner o dylikt kanske? Hon vet att tjejen har ett stort kompisnät med tjejer,som hon umgås tight med, vilket ju iofs inte behöver betyda nåt. Just nu är frun som en kär tonåring som bara har denna flicka på hjärnan. :)

• Anonym (ett bi)

Kan inte ge något klokt råd eftersom jag inte vet hur pass mycket de känner varandra. Har de kanske något gemensamt intresse?

En fråga: Vad tycker du om att din fru går omkring och tänker på den andra kvinnan och agerar som om hon vore kär? Är det okej för dig att hon förälskar sig i den andra kvinnan?   

• Anonym (Undrande make)
    Anonym (ett bi) skrev 2012-11-01 01:03:21 följande:
    Kan inte ge något klokt råd eftersom jag inte vet hur pass mycket de känner varandra. Har de kanske något gemensamt intresse?

En fråga: Vad tycker du om att din fru går omkring och tänker på den andra kvinnan och agerar som om hon vore kär? Är det okej för dig att hon förälskar sig i den andra kvinnan?   

Jag tycker att det är riktigt jobbigt med ovissheten. Ser fram mot att få reda på huruvida fruns känslor är besvarade, eller om den här tjejen är helt ointresserad. Det är inte kul att veta att frun har en förälskelse till nån annan än mig, men jag kan ju knappast hindra henne.. Det enda jag kan göra är att försöka förklara att jag tycker det är jobbigt med hennes besatthet i den här tjejen, och ovissheten kring om det finns nåt gensvar från tjejen. Jag ser fram mot den dag då vi får reda på hur tjejen funkar och tänker..Sen får vi ta ett steg i taget utifrån det. :)
  • Anonym

det finns en otrygghet i relationen, kanske rädsla för att frun blir allvarligt förälskad.En berg och dalbana, vet ni vad ni har varandra i relationen , känner ni att ni vill vara med varandra trots det här?
    Jag är själv ett bi sedan unga år, jag har nog i detta laget varit med om en hel del,och haft tjejsex gått hela vägen
    Utforska sexualitet är ju inte fel ,ändå anar jag en ovisshet, kommer det bli någon annan ,? Du kan inte hindra det kan man aldrig men ändå, kanske tala ut ändå ,ge ömhet till varandra, kramas
    ha sex,   glöm inte varandra
    Din fru är inne på sin väg är du beredd på allt som kan komma?

• Anonym (ett bi)

Det var just det jag tänkte på. Du vet inte vart ni är på väg men du vet att din fru är attraherad och eventuellt har känslor för den andra kvinnan. Du kan inte stoppa henne, men vill du verkligen vara med på hennes "upptäcksfärd"? Det kan ju innebära slutet för ert förhållande/äktenskap.
    Det kan ju vara så att det saknas något i ert äktenskap och därför tillåter din fru sig utveckla känslor för den andra kvinnan. Kunde det inte lika gärna varit en man? 
    Är ni fortfarande lika tighta till varandra eller har det skapats en klyfta mellen er?

Svar på tråden Fru som just insett sin bisexualitet..