Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Varför färga/bleka hemma????

För att det är billigare. För att man kan göra det när man vill och har tid. Det är väl två vanliga och fullt rimliga anledningar.

Jag tillhör de som fick gult hår efter en hemmablekning nyligen, men vafan... shit happens. Frissan fick fixa till det igen så det blev ingen besparing i slutänden men jag blev i alla fall inte skallig

På den tiden jag hade rött/rödbrunt hår fixade jag det alltid hemma och det blev lika snyggt som hos frissan och betydligt billigare.

• Jennie med ie
    Coyote skrev 2012-10-21 23:37:50 följande:
    För att till och med min frisör har sagt åt mig att jag kan göra det hemma, för att det blir billigare och lika bra.
    Min också. Inte blonderingen men om jag skulle återgå till rött/rödbrunt t ex.
  • Jennie med ie
    Coyote skrev 2012-10-21 23:47:45 följande:
    Ja, precis. Jag använder oftast brunt i olika nyanser och det "går" inte att misslyckas med, inte så det blir helt galet tokigt i alla fall.
    Nej det är svårt åtminstone Och dagens färger är generellt mer skonsamma än de för typ 20 år sedan.
  • Jennie med ie
    Cornellia skrev 2012-10-21 23:52:54 följande:
    Varför inte?

Jag har blekt håret i över 10 år nu, jag lovar, jag är bättre på att få fram "min" hårfärg än vilken frisör som helst.

Sen tror jag att det handlar lite om inställning till sitt hår. Jag gillar att testa nya grejer, blir det dåligt är det ju bara att klippa av det, det växer ju ut igen.
    Huvva!! Vad hemsk tanke... klippa av det Mitt hår är viktigt för mig, och att behöva klippa av det vore fasansfullt. Blir färgen fel däremot går det ju att fixa till...
  • Jennie med ie
    Coyote skrev 2012-10-22 00:03:53 följande:
    Känner samma sak, jag är inte så sentimental med mitt hår, det är liksom hår. Och det tål en hel del. Och som tur är klär jag i kort hår också.
    Jag skulle vilja testa en kort frisyr, men kunna få tillbaka det långa direkt igen. Så det får bli peruk i så fall
Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????