separation. hur göra med boende för dottern 14 mån
hej.
vi har separerat jag o min sambo.
vi är inte direkt bästa vänner nu idag. vi har en tjej på 14 mån.
mitt ex mamman hävdar att det bästa för våran dotter är att bo på ett ställe, hos mamman då.
jag i min tur hävdar att vi ska ha våran dotter 2+2 el 3+3 nånting sånt.. givetvis om våran dotter har separation
svårighter från nån av oss vid ngt tillfälle då kan man ju ändra just då.. men att vi har hon ungefär lika mycket..
mitt ex har varit mamma ledig till för två mån sedan o jag pappa ledig nu ett halv år..
jag vill ju bara att våran dotter ska få lära känna oss båda. o inte vara 70% av tiden hos mamman o nån helg hos mig o nån dag per vecka..
det enda hon säger är att hon vill våran dotters bästa "trygg tillvaro för henne" samt att hon går till familje rätten om inte jag in finner mig i hennes vilja..
våran dotter har det bra med oss båda. o jag är en deltagande far. pappaledig nu samt varit hemma i sommar 10 veckor.
min fråga är vad är bäst. finns det ngt som säger att det är bäst för henne o bo hos mamman?
vad säger familjerätten? ngn som har erfarenhet..
har ingen som helst avsikt att ta min dotter från hennes mamma som är helt underbar med våran dotter..
vill bara att min dotter ska få vara med sin far o sova med mig precis som sin mamma..
som det känns nu så är jag beredd o ta detta rättsligt vilket är min mardröm.. bråka om våran dotter!!
tacksam för åsikter gällande våran dotters bästa!