• Anonym

Pop kläder är white trash!

Anonym skrev 2012-10-28 21:20:37 följande:
    Anonym skrev 2012-10-28 21:20:37 följande:

Jag försöker leva etiskt korrekt i stora drag men har varken tid eller ork att göra det till perfektion.
    Detta är ju något helt annat än vad du först skrev och låter betydligt bättre och smartare.
    Perfektion? Nej, det är nog bara några få, eller kanske t o m ingen som klarar av att uppnå, men att försöka och att huvudsakligen göra sitt bästa är förbaskat bra redan det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 21:00:30 följande:
    Anonym skrev 2012-10-28 20:24:38 följande:

Det där låter riktigt illa.
    Du lider alltså av en sådan allvarlig empatibrist att du skiter i både människor, djur o natur?
    Hur blir man sådan?
    Det gäller nog de flesta. Det är ingen nyhet att varor med lågt pris även måste tillverkas av människor som får skitlöner.
    Samma grej kommer upp då och då och en hel hop låtsas vara förfärade.
    Samma hop som är förfärad över att någon vill handla dyra kläder...

• Anonym

Det är tragiskt att man kan störa sig på vad andra människor handlar för barnkläder. Det enda jag stör mig på är föräldrar som lägger mer energi på att barnet ska vara en lite status symbol istället för en egen individ som bör ha rätt till bra och sköna kläder. Jag tycker om att köpa coola kläder till mina barn men skulle heller aldrig förneka dem en tröja med Disney motiv. Framförallt vill jag forma en individ som är trygg i sig själv. 

• Anonym
    Lillaplupp skrev 2012-10-28 18:33:43 följande:
    Men varför köper man POP när Coops overall är bäst i test?
    Coops overall är inte så smidig som jag vill att overallen ska vara till min lilla.
    Jag väljer reima, inte pga av designen men för att den är bäst till små barn.

Coops overall är ful också förutom osmidig.

POPs vinterkläder är inte bra.

PoPs skalkläder är väldigt bra.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 16:44:49 följande:

Dior oftast!!
    Å herregud. Jag tror TS är en Hollywoodfru Skrattande 

Vad härligt att barnen får ha på sig Dior Skrattande Riktigt mys pys ju :) 
  • Anonym

I sthlms förorter anses pop vara liiite dyrare ( i innerstan är detta bara vanliga kläder). Mamor i upplands väsby handlar pop på tradera för att de inte ska kallas trash.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-28 22:40:24 följande:
    Det gäller nog de flesta. Det är ingen nyhet att varor med lågt pris även måste tillverkas av människor som får skitlöner.
    Samma grej kommer upp då och då och en hel hop låtsas vara förfärade.
    Samma hop som är förfärad över att någon vill handla dyra kläder...

Vad vill du ha sagt?
    Vem har påstått att det (se understruken rad ovan) är en nyhet?

Vad är det som får dig att utgå från att "en hel hop låtsas vara förfärade"?
    För att du själv inte bryr dig utan bara låtsas? Man kan inte ta för givet att alla andra är som man själv.

Om du läser vidare i tråden ser du ytterligare svar i frågan, vilket har ett innehåll som jag tror "en hel hop" skulle kunna tycka är ett rimligt resonemang.

Och ja, jag anser att det är upprörande om man som människa inte har så mycket tid och empati över att man inte kan tänka på miljön och andra människor. Ingen här har påstått att man måste göra det slaviskt, men att säga att man skiter i barnarbete, miljöförstöring, djurmisshandel e t c är för j-a dåligt av en person som lever i Sverige och har det bra.

• Anonym
    lille Birger skrev 2012-10-28 20:59:32 följande:
    Det händer att även män vill typ imponera på varandra också ibland, men just termen white trash har jag inte sett så värst många män kalla varandra. Den benämningen verkar vara betydligt vanliga bland kvinnor. Jag har gjort en tråd om det: www.familjeliv.se/Forum-24-404/m67302935.html

Anonym skrev 2012-10-28 23:12:49 följande:
    Coops overall är inte så smidig som jag vill att overallen ska vara till min lilla. Jag väljer reima, inte pga av designen men för att den är bäst till små barn. Coops overall är ful också förutom osmidig. POPs vinterkläder är inte bra. PoPs skalkläder är väldigt bra.  

Reimas overall bäst?? Enligt vem? Inte nåt test i alla fall. Jag tror att du köper reima för att ge ett sken av att kunna erbjuda dina barn kvalitet och god smak till andra och att reima är bäst är en efterkonstruktion i din hjärna för att rättfärdiga för dig själv varför du slösar onödiga pengar på statusprylar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 08:45:54 följande:
    I sthlms förorter anses pop vara liiite dyrare ( i innerstan är detta bara vanliga kläder). Mamor i upplands väsby handlar pop på tradera för att de inte ska kallas trash.

Vad anser mammorna i innerstan om barnkläder från hm och coop?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 09:05:54 följande:
    Vad vill du ha sagt? Vem har påstått att det (se understruken rad ovan) är en nyhet? Vad är det som får dig att utgå från att "en hel hop låtsas vara förfärade"? För att du själv inte bryr dig utan bara låtsas? Man kan inte ta för givet att alla andra är som man själv. Om du läser vidare i tråden ser du ytterligare svar i frågan, vilket har ett innehåll som jag tror "en hel hop" skulle kunna tycka är ett rimligt resonemang. Och ja, jag anser att det är upprörande om man som människa inte har så mycket tid och empati över att man inte kan tänka på miljön och andra människor. Ingen här har påstått att man måste göra det slaviskt, men att säga att man skiter i barnarbete, miljöförstöring, djurmisshandel e t c är för j-a dåligt av en person som lever i Sverige och har det bra.

Alltså jag skiter inte aktivt i djurplågeri exempelvis. Jag förfäras av det om jag påminns om det på något sätt. Men jag gör inget särskilt aktivt för att stävja djurplågeriet här i världen (förutom att jag tar väl hand om min hund och mina guldfiskar). Man kan säga att jag är emot djurplågeri på ett passivt sätt och det betyder för mig att jag i princip skiter i djurplågeri. Förstår du? Du förfäras över mig men vad gör du själv för de lidande djuren?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 16:29:39 följande:

Jo men dom som köper PoP tror ju oftast att dom är bättre medans vi andra skrattar åt dom och deras kläder
    Just den reaktionen visar val snarare pa White Trash tendenser...

Jag skulle aldrig fa for mig att vare sig skratta at, eller vardera andras klader. Jag tror inte att de som koper PoP tror att de ar battre an andra, jag koper det ibland for att jag tycker de ar fina och mjuka. Men jag koper aven H&M klader, Kappahl, Molo, Blingo Petit Bateau och andra klader. jag koper de jag tycker ar finast just da,

Och ja, bade jag och min man har hogskoleutbildning, min man tom PhD och vi far ut over miljonen efter skatt, per ar. Med det vill jag inte pasta att vi ar jatterika, men vi tillhor knappast white trash, och inte heller har jag behov av att havda mig via de klader mina barn bar. inte heller har jag behov av att kalla andra for White Trash och skriva en trad om det pa FL

Dessutom, bara for att man har det daligt stallt gor det inte en till white trash...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 09:22:40 följande:

Reimas overall bäst?? Enligt vem? Inte nåt test i alla fall. Jag tror att du köper reima för att ge ett sken av att kunna erbjuda dina barn kvalitet och god smak till andra och att reima är bäst är en efterkonstruktion i din hjärna för att rättfärdiga för dig själv varför du slösar onödiga pengar på statusprylar.
    http://vimedbarn.se/reima-gor-vinterns-varmaste-overall-2012-vinn-din-egen-har/

Jag har flera barn och har själv testat flera overaller och har alldeles själv utsett reima till testvinnare, nu råkade ju även andra ha gjort det (se länk).

Jag behöver inte ge sken av något, tror du det är därför man köper bra grejer till sina barn? 
    Om jag vill ge min barn de bästa förutsättningarna för att tycka om utelek så är det att slösa onödiga pengar?
    Nej, vet du vad? För mig är det onödigt att köpa godis, cigaretter, tidningar och annat som jag inte behöver. 
  • Anonym
    Mariohn skrev 2012-10-29 11:53:24 följande:
    Jag tycker att det är WT att bry sig om vilka märken andra har på sina barns kläder. 

Bra sagt!

Är man trygg med sig själv och den klass man tillhör behöver man inte skylta med märken... Hör sällan människor som har det gott ställt på riktigt babbla på om märken och att de BARA köper Dior (skitfula kläder för övrigt...). Jag tror TS projicerar sin egen längtan några steg uppåt på klasstegen med att racka ner på pop. Det hon skriver att pop-köpare gör tycks ju vara samma hon gör med sina egna klädinköp.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 09:29:18 följande:

Du förfäras över mig men vad gör du själv för de lidande djuren?
    Bland annat:
    Aktiv medlem i Djurens Rätt (vilket inte ska förknippas eller förväxlas med rörelser som släpper ut illrar o dyl).
    Fler frågor?
  • Anonym
    HäxanSurtant skrev 2012-10-29 20:02:41 följande:
    OJ oj undra vad jag blev nu då, som handlar mycket på second hand, WWWWWWWWWT eller kanske WTTTTTTTTTTTTTTTT ?? vilket passar bäst?
    Beror på attityd. Om du t ex motiverar secondhandinköp med att det är orimligt att tära på naturens resurser och att det i vilket fall är bättre för hälsan med tvättade kläder  och roligare att hitta något inte alla har, och för övrigt varför lägga mer pengar än nödvändigt (visserligen är de begagnade kläder som köps in ibland dyrare än nya billighetsmärken men ändå) så signalerar det snarare utbildad medelklass
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-29 12:45:53 följande:
    vimedbarn.se/reima-gor-vinterns-varmaste-over.../ Jag har flera barn och har själv testat flera overaller och har alldeles själv utsett reima till testvinnare, nu råkade ju även andra ha gjort det (se länk). Jag behöver inte ge sken av något, tror du det är därför man köper bra grejer till sina barn?  Om jag vill ge min barn de bästa förutsättningarna för att tycka om utelek så är det att slösa onödiga pengar? Nej, vet du vad? För mig är det onödigt att köpa godis, cigaretter, tidningar och annat som jag inte behöver. 

Enligt nån tidning var coops overall den bästa (och den billigaste) och de dyraste märkena va kassast (kommer inte ihåg vilka märken det va).
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-30 22:42:07 följande:

Enligt nån tidning var coops overall den bästa (och den billigaste) och de dyraste märkena va kassast (kommer inte ihåg vilka märken det va).
    Det test där Coop vann står det att den overallen är mest prisvärd men ex. slitstyrkan är på 6000 varv medan testtvåan är på 14500 varv. Det är som ett plus i kanten att overallen håller.
    Värme mäts inte alls i det testet till skillnad från Ur och skurförskolan där Reima tec + fick bästa betyget.
    Men du får ju två Coopoverallen till samma pris som en reimatec +, frågan är bara om du får tillbaka något när du säljer Coopoverallerna?
    Fast enligt slitstyrketestet så behöver du börja på den tredje coopoverallen innan reima tec + har gett sig. 
Svar på tråden Pop kläder är white trash!