• Anonym

Pop kläder är white trash!

Bara jag som inte vet vad PoP-kläder är för något?! :S Ärligt, har inte ens hört talats om märket. :S 

• Anonym
    Petrellie skrev 2012-10-27 17:55:44 följande:
    Det som är mest WT är att försöka trycka ner och håna andra människor för deras val av kläder till sina barn, och inte minst att inte förstå att för många människor är kläder från PoP för kostsamt.

Att vara så dåligt allmänbildad och ha så liten kunskap om vårt samhälle som TS (och dessutom vara ha en sådan oempatisk inställning till sina medmänniskor) är så sjukt patetiskt att jag nästan inte kan tro att det hela är på riktigt.
    Detta kan nog vara en svarstråd till en som handlade om att klä sina barn med stil. Den TS hade bara PoP-kläder till sitt barn och alla kan nog vara rörande överens om att just PoP är inte det man tänker på om någon säger att han/hon klär sitt barn "med stil". 
    PoP är dagisvänliga färgglada kläder som många gånger kan förväxlas med en pyjamas. Eller att barnet har ett färgglatt underställ. 
    Ibland kan de dock glimma till med en fin klänning eller skjorta men alldeles för få för att få ihop till en hel garderob.

Skalplaggen kan vara riktigt bra men vinterkläderna är inget att hänga i julgranen.  
  • Anonym

Alltså "Personer som sägs vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg bildnings- och utbildningsnivå samt ett ointresse församhälls- och kulturfrågor. Ett slags allmän smaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse." Källan är Wikipedia..

Jag är White trash om man skall gå på wikipedia..

låg utbildning - check.
    överviktig (på sina ställen) - Check

smaklös - amehn, hallå?!  titta på mig?! Check!

Vad är nu PoP? Jag blev grmt sugen på att köpa sånt bara för att känna mig hemma i min egna White Trash-grupp <3

• Anonym

Barnkläder.. jahaaa. då var det inget kul längre.

• Anonym
    Lilje skrev 2012-10-27 18:07:00 följande:
    Jag är med dig här...ingen aning. 
    Det var barnkläder tydligen.. jag trodde jag skulle hitta nya kläder men tji fick jag. :/  jag föreställde mig trasiga slitna jeans och magtröjor..
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-27 18:04:17 följande:
    Polarn o Pyret.

ALLA och då menar jag ALLA stockholmspar gärna de med villa och hög utbildning kör med samma märken.
    Det är PoP, Billabong, och det där barnvagnsmärket vad det nu heter, och skor från Victor osv osv osv.....

Lindex/HM är mer för "enkla" människor och
    Second hand är lite mer för "fattiga" om man nu ska hårdra det.

Men WT är den som själv använder begreppet WT....
    Tycker det är mycket roligare att handla på barnbutiker som har massa olika märken.
    Stora kedjor är inte roliga, oavsett de heter PoP eller Lindex. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-27 18:02:17 följande:
    Detta kan nog vara en svarstråd till en som handlade om att klä sina barn med stil. Den TS hade bara PoP-kläder till sitt barn och alla kan nog vara rörande överens om att just PoP är inte det man tänker på om någon säger att han/hon klär sitt barn "med stil". 

PoP är dagisvänliga färgglada kläder som många gånger kan förväxlas med en pyjamas. Eller att barnet har ett färgglatt underställ. 

Ibland kan de dock glimma till med en fin klänning eller skjorta men alldeles för få för att få ihop till en hel garderob.

Skalplaggen kan vara riktigt bra men vinterkläderna är inget att hänga i julgranen.  

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-27 18:25:08 följande:
    Jo. Specialbutiker inriktade på barn? Såna finns det gott om i Stockholm. Naturligtvis är kläderna allt annat än billiga.
    Det behöver inte alls vara så särskilt dyra kläder. Menar inte Burberry och liknande utan butiker som har ex.
    Kids-Up, name it, Villervalla, Mexx, Me Too, D-XEL och liknande.
    Bra kvaliteter och inte alls vansinninga priser. En tröja kostar mellan 100 - 300:- till exempel.
  • Anonym

800 spänn för vad?! Inte ens mina dyraste stilettporrklackar kostade så mycket?! >.< 

• Anonym
    gedansk skrev 2012-10-27 19:07:39 följande:
    : ) alltid lika roligt när det kommer upp dum trådar. Inte tänker jag då slösa tid och ork på att bli förbannad. och självklart en anonym tråd : )
    Läs inlägg # 86 så förstår du vitsen.
Svar på tråden Pop kläder är white trash!