• Wimsey

Din partner har slängt den mest slitna hälften av dina trosor/kalsonger och ger dig ett presentkort i en underklädesaffär motsvarande nyvärdet. Du ...

Som vanligt inspirerad av en annan tråd, en dag kommer du hem och hälften av dina underkläder är destruerade. Din partner har slängt dem och ger dig ett presentkort motsvarande nyvärdet för att köpa nya (egentligen var din partners tanke att själv köpa de nya underkläderna, men kom fram till att du visste bättre vad du ville ha)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-31 09:42
    Diskutera enligt scenariot i DEN HÄR tråden, det är en helt annan frågeställning än inspirationtråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner har slängt den mest slitna hälften av dina trosor/kalsonger och ger dig ett presentkort i en underklädesaffär motsvarande nyvärdet. Du ...
  • Wimsey
    Selma1966 skrev 2012-10-31 14:34:59 följande:
    Trots era pekpinnar här om att inte blanda ihop trådarna så ger jag samma svar. Ingen slänger mina kläder utan att fråga mig först. Jag slänger inte makens motorcykeltidningar som dammar igen i en hög bredvid sängen och när jag rensat DVD-hyllan slänger jag filmer jag köpt själv och inte hans. Slänger han mina kläder så slänger han minnen och dyrt inköpta kläder jag ibland letat länge efter, som jag bar första gången vi hade sex eller på vårt bröllop. Han skulle bara våga!

Jag har inga synpunkter på att man ger samma svar så länge man kan skilja på frågeställningarna. Jag har ingen orsak att tro att de som blir arga på personen i min trådstart skulle vara mildare mot killen som slänger allt utom stringtrosorna.
  • Hemligkvinna

Jag rensar ut min mans kläder lite då och då, men så köper jag även det mesta åt honom. Han får nya kläder lite då och då och så rensar man bort nått annat.  Han har dock inget jag inte vill att han ska ha, det har jag kastat sedan många år tillbaka Skrattande

Så om han skulle kasta nått för mig så skulle jag glatt åka och shoppa.

• QueenObscene

Tackar och tar emot och går och shoppar.

Har slängt mannens gamla kallingar/strumpor när de varit trasiga och då har han fått nytt i present. Han har bara blivit glad, en normal reaktion tycker jag.  

• Lönnsirap

Blir arg med någon annan motivering... Dvs att han faktiskt stjäl tid som present.
    För det är ju resultatet om han slänger INNAN jag hunnit köpa nytt. Då MÅSTE jag ju fixa underkläder just denna veckan... Så jo, jag hade blivit arg.

• Emmelié89

Jag skulle bli överlycklig! Är otroligt snål med mig själv och det vet min sambo så det här hade varit ett väldigt tänkbart scenario här hemma häromdan hade han köpt en vinterjacka till mig då jag tydligen klagat på min andra

• Försöker

Jag angav det sista alternativet, alternativet ts glömde. Jag skulle varken bli arg, ledsen, sårad eller glad. Jag skulle bara bli fullkomligt totalt förvånad. Förstummad. Sen skulle jag vilja ha en förklaring. Baserat på sannorlikhet skulle min makes förklaring förmodligen va att han lyssnat på hur jag klagat på att mina underkläder behöver bytas ut och att han gjort jobbet åt mig som överraskning eftersom jag aldrig kommer till skott att kasta den här ggn. Arg skulle jag inte bli. Sårad, nja, kanske om han kommer med nån taskig anledning men det skulle han inte.

Jag trollar för övrigt bort både underkläder och ibland även gamla t-shirts av hans, inget konstigt. Och tur är nog det. Men just av det skälet skulle jag enbart blir mkt förvånad, här är det nämligen jag som rensar. Inte han.

• Thaleya1

Blir glad och går och shoppar, med tanke på att jag kan behöva uppgradera min troslåda.

Är det däremot så att jag redan har sexiga underkläder och gillade dem skarpt (vilket jag inte gör nu alltså) Ja då hade jag nog blivit förnärmad.

• Spexig

Arg med annan motivering: har du problem med mina kläder kom o snacka med mig! 

• Purpurbräcka

Jag hade blivit rosenrasande. För det första för att jag inte anser att man har lov att slänga andras ägodelar utan att be om lov.

För det andra för att det, som någon skrev här ovan, är jobbigt och tar tid att handla kläder. Jag är kinkig med passformen så det tar ett bra tag att hitta något jag vill ha.

Och för det tredje för att han borde se över sin egen kalsonglåda innan han ens knystar om skicket på mina trosor.

• duntäcke

Hade blivit irriterad och sur, för hon har inte med att göra om min favoritbh är sleten/ful, det är JAG som har den på mig.
    Dock hade jag blivit glad om jag bara hade fått presentkortet, och om mina underkläder stör henne kan hon ju tex ge presentkortet och säga att det kanske är dags att vi köper lite nyt och rensar lite gamalt tex. 
    Men rensa åt mig ska hon ge fan i.  

• Hedebris

jag skulle blivit överlycklig för nya trosor.

Mitt favoritscenario hade dock varit: Här älskling, har du ett presentkort. Kan vi inte rensa lite gamla så de får plats??

Han skulle aldrig kasta utan att fråga     

• Ragnar

Nu tror jag inte min man ens skulle komma på tanken att göra så. Men skulle det hända skulle jag skratta gott och länge och sen ta honom med för att köpa nytt.

Svar på tråden Din partner har slängt den mest slitna hälften av dina trosor/kalsonger och ger dig ett presentkort i en underklädesaffär motsvarande nyvärdet. Du ...