• Angels

Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?

Samma problem varje år. Vad ska jag ge sambon i julklapp. Snälla hjälp mig genom att säga vad du tänkt köpa, eller kanske köpt tidigare år. Tycker det är så otroligt tråkigt med kalsonger och strumpor etc. Vill köpa något som han verkligen skulle uppskatta, bli glatt överraskad av, men har idétorka.

Misstänker att jag inte är ensam, så HJÄLP!

• Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?
  • Elin 885

detvar en väldigt bra fråga! Min man är cyckelnöd och alla hans grejjer till hojjarna kostar multum känns det som.
    förra året gav jag mig själv i sexiga underkläder som jag köpt...det uppskattades ;).

detta år vete fann alltså.

• gavagai

En iphone, men det vet han redan att han får. Han har liksom beställt den av mig. Sedan får han också en bok med titeln "Mikas andra år", där jag satt ihop bilder på vårt barn i åldern 1-2 år. "Mikas första år" fick han för något år sedan. Så med det konceptet har jag presenter säkrade för många år framöver. Skrattande En aktivitet kan ju annars vara roligt, typ en weekendresa eller om man har barn bara möjligheten att "ta ledigt" en helg och göra vad man vill.

• Angels

Varför ska det vara så svårt? Vi får hoppas att det kommer in en hel drös tips.

• Angels
    gavagai skrev 2012-11-04 20:14:02 följande:
    En iphone, men det vet han redan att han får. Han har liksom beställt den av mig. Sedan får han också en bok med titeln "Mikas andra år", där jag satt ihop bilder på vårt barn i åldern 1-2 år. "Mikas första år" fick han för något år sedan. Så med det konceptet har jag presenter säkrade för många år framöver. Skrattande En aktivitet kan ju annars vara roligt, typ en weekendresa eller om man har barn bara möjligheten att "ta ledigt" en helg och göra vad man vill.
    Funderar också på en resa, men det känns inte så roligt att få som julklapp om resan är först till våren tex. Någon bilderbok funkar inte för oss, då vi inga barn har. Men bra tips till någon annan.
  • Locura

Jag har iiiingen aning själv... Favoritar denna tråden för jag behöver också lite tips :)

• pralinen86

Förra året fick min sambo en tröja av mig. Vi har en pudel, så jag beställde en tröja med "Godfather-loggan" fast det stod "The Dogfather" och var en siluett av en pudel istället för handen. Mycket uppskattat. =)

• Hippopotame1

Vad har han för intressen? Vad sätter guldkant på tillvaron?

Min fästman är kaffekärringen nr 1, så han fick en espressomaskin i julklapp som komplement till vanliga bryggaren. Mycket uppskattad och välanvänd! Roligt att bjuda på espresso om man har vänner  på middag.
    Dessutom fick han nya löparkläder eftersom han löptränar. Det året kände jag mig mycket nöjd med mina julklappar! Ett annat år fick han en ny klocka.

Jag tycker det är roligt att lägga ner lite tid på att fundera ut en riktigt bra julklapp till sin käraste.  

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • Angels
    Hippopotame1 skrev 2012-11-04 20:35:34 följande:
    Vad har han för intressen? Vad sätter guldkant på tillvaron?

Min fästman är kaffekärringen nr 1, så han fick en espressomaskin i julklapp som komplement till vanliga bryggaren. Mycket uppskattad och välanvänd! Roligt att bjuda på espresso om man har vänner  på middag.
    Dessutom fick han nya löparkläder eftersom han löptränar. Det året kände jag mig mycket nöjd med mina julklappar! Ett annat år fick han en ny klocka.

Jag tycker det är roligt att lägga ner lite tid på att fundera ut en riktigt bra julklapp till sin käraste.  
    Min sambo har inga direkta intressen och är det något han vill ha, så köper han det. Han skulle nog bli överlycklig om jag köpte en ny bil till honom, men det har jag inte råd med.

Men tja, han gillar sex och sitta med datorn och se på tv. Ett år fick "jag" en massa sexleksaker av honom och det var ju uppskattat (från hans sida också så att säga. ). Vi skulle som sagt gärna vilja åka bort, men kanske inte som julklapp...
  • elyse

Några småsaker; bandanas i olika färger (han har det varje dag och vill gärna matcha övriga kläder) och nåt smycke. Större saker pekar vi båda två ut på stan. Nån gång i november tar vi en runda och pekar ut det vi vill ha, provar så att det blir rätt storlek om det gäller kläder. Kanske tråkigt, men det blir i alla fall det man önskar sig och det kan inte bli fel då.  

• Angels

Jag tittade på några "julklappstipssidor", men allvarligt, de julklapparna var ju såååå tråkiga.

Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?