• Angels

Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?

Samma problem varje år. Vad ska jag ge sambon i julklapp. Snälla hjälp mig genom att säga vad du tänkt köpa, eller kanske köpt tidigare år. Tycker det är så otroligt tråkigt med kalsonger och strumpor etc. Vill köpa något som han verkligen skulle uppskatta, bli glatt överraskad av, men har idétorka.

Misstänker att jag inte är ensam, så HJÄLP!

• Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?
  • seandra82

vet inte heller vad jag skall köpa han vill ju inte ha ngt säger han ju, får bli trisslotter det gamla vanliga . o som ts skriver strumpor o kallingar är tråkigt 

• fiiinally

Jag brukar köpa det han vill ha mest, som brukar vara för dyrt för att han ska få det av nån annan. Fast i år kan jag nog inte det.. Är mammaledig på lägstanivå :/ Ska tänka lite på vad jag skulle kunna ge så återkommer jag :)

• kickan89

Tycker det är så trist när folk som inte vill ge julklappar kallar det att byta pengar. Vi ger alltid varandra julklappar, jag och sambon, trots att vi har helt gemensam ekonomi. Tycker det handlar om att unna honom någonting som han inte skulle unnat sig själv, inte är prioriterat ekonomiskt osv.

I år ska han få åka på snusprovning med en kompis (trots att jag hatar att han snusar). Tidigare år har han fått lite allt möjligt: kläder och parfym och sånt, böcker, mobilskal, presentkort på tatuering, en vinterjacka som han gärna ville ha men inte behövde och därför tyckte det var onödigt att lägga pengar på. Brukar försöka komma ihåg saker som han nämnt att han vill ha men inte kommer sig för att köpa själv :)

• Delphin80

Fundra på att köpa en upplevelse där han får köra olika nilar på mantorpsbana. Dem har ett bra erbjudande på den på letsdeal idag.

• Bling1975

Min man kommer få en sifon som han har önskat sig och en kurs i hur man gör egen korv. Sedan blir det alltid lite kläder för att jag tycker det är kul. Funderar på en egendesignad skjorta.

• Agaton Sax
    elmadumle skrev 2012-11-05 08:57:22 följande:
    Ingenting, vi har slutat byta pengar med varandra för flera år sedan. Bättre att köpa/göra något gemensamt istället för de pengarna.
    Så gör vi med! Fö med hela släkten, ger bara våra barnbarn och då frågar jag alltid föräldrarna om det är något speciellt barnen behöver eller önskar sig.
  • Lilium

Detta blir första julen jag och min kille är tillsammans, så det är lite spännande att finna åt någon bra klapp åt honom. Ska nog i varje fall köpa en svinhårsborste, men i övrigt vet jag faktiskt inte. Tänkte köpa en bok som heter "Millenium Falcon - Owner's workshop manual", men den är inte så värst användbar, olyckligtvis.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
  • Emmi27

Jag får ångest av de här trådarna varje år när det närmar sig jul haha för vet aldrig vad jag ska köpa!

Bara han har en önskning om något så löser det sig, men det värsta som finns är när svart blir "hmm, jag vet inte".

Fast jag är iof likadan Drömmer

• Helenmedh

Detta året har vi bestämt att vi ska göra som förra, köpa något gemensamt till lägenheten eller så. Förra året blev det en Thailandsresa och en ny tv. 

Men andra saker jag köpt till honom bara för att eller på födelsedagar har varit personliga smycken. Ett armband med en mening från våran bröllopsvals ingraverad. Ett halsband med vårat "slagord" ingraverat (jag har en tatuering med dom orden). En upplevelsepresent, köra ferrari.. Osv osv..

En gång, tror det var på allahjärtansdag så köpte jag ett whiskyglas med fin personlig text ingraverad. Mycket uppskattat och väldigt billig :) Här: http://www.gravyrpresenter.se/default.asp?produkt=292&box=13 

Ska läsa tråden nu för mer inspiration :) 

• Filuren83

Han blev så förtjust i ett bokstöd i läder i form av en noshörning, så antingen blir det julklapp eller farsdagpresent.

Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?