• Angels

Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?

Samma problem varje år. Vad ska jag ge sambon i julklapp. Snälla hjälp mig genom att säga vad du tänkt köpa, eller kanske köpt tidigare år. Tycker det är så otroligt tråkigt med kalsonger och strumpor etc. Vill köpa något som han verkligen skulle uppskatta, bli glatt överraskad av, men har idétorka.

Misstänker att jag inte är ensam, så HJÄLP!

• Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?
  • miqkaela

Brukar fråga sambon vad han önskar sig i julklapp, men får alltid ett "jag vet inte". Då får man ju försöka komma på något själv, så i år ska jag köpa ett "Nintendo 3ds XL". Glad

• Dannis

Min karl ska få alla säsonger av alla älskar Raymond och Arnold Schwarzenegger biografii. Tror dock att han redan vet det eftersom att det är vad han önskat sig. En tröja ska han få också, vi köper alltid något till varandra att ha på oss på julafton. Blir nog till att fundera ut något som blir en överaskning också. 
    Förra året fick han en ny mobiltelefon, det var uppskattat.

Vi brukar dessutom köpa något till varandra från barnen (de är för små för att själva göra något), mest för skojs skull. Men då blir det bara något litet.   

• Mammanicole

jag har det svårt, pojkvännen min fyller år nu i november.. så det blir ju inte lätt att komma på en julklapp direkt.. :P men äsch jag försöker.. men har bara varit tsm i  1 månad. men träffats i 1.5 månad.. JÄTTE SVÅRT!
    har ju inte världens bästa ekonomi heller.. ska ge sonen en julklapp på 1500 kr.. :P
  • honungskakan90

Har alltid haft svårt för julklappar och fler med mig i släkten. vi löste det genom sk. "julklappsspelet" tar bort en massa press o stress alla får ngt o vi är ändå vuxna. Vi ger varandra presenter o så men inte kanske på just julafton eller så... vet inte om det är ett bra tips, men det köper tid, fråga släkten vad de tycker. barnen får självklart julklappar "som vanligt"

• Nenne666
    Angels skrev 2012-11-04 20:00:31 följande:
    Samma problem varje år. Vad ska jag ge sambon i julklapp. Snälla hjälp mig genom att säga vad du tänkt köpa, eller kanske köpt tidigare år. Tycker det är så otroligt tråkigt med kalsonger och strumpor etc. Vill köpa något som han verkligen skulle uppskatta, bli glatt överraskad av, men har idétorka.

Misstänker att jag inte är ensam, så HJÄLP!
    Jag älskar fina klassiska (helst stickade) tröjor på karlar. Så det har blivit lite av en tradition att min kille får en fin tröja av nåt av mina favoritmärken Gant eller Henry Lloyd när han fyller år, på jul eller när jag springer på en fin.

Priset på dessa ligger från 1200 kr och uppåt.

Han vet visserligen vad han får, men inte hur dom som ser ut.

• kickan89

Vi hade också "julklappsspel" tidigare eftersom vi är så många i släkten men vid ett tillfälle var det någon som missförstod att julklappen skulle passa "vem som helst" och köpte ett tjejhalsband. Som självklart hamnade hos en kille då :P nu har vi en bestämd summa att handla för och så drar alla ett namn så köper man en personlig julklapp till just den. Så alla får en julklapp för samma summa och ingen vet vem som ger till vem

• Momat
    honungskakan90 skrev 2012-11-05 11:12:02 följande:
    Har alltid haft svårt för julklappar och fler med mig i släkten. vi löste det genom sk. "julklappsspelet" tar bort en massa press o stress alla får ngt o vi är ändå vuxna. Vi ger varandra presenter o så men inte kanske på just julafton eller så... vet inte om det är ett bra tips, men det köper tid, fråga släkten vad de tycker. barnen får självklart julklappar "som vanligt"
    Vad menar du med "julklappsspel"? Förklara gärna lite närmare...
  • Quineem

Han får en hel drös boxershorts, då han inte själv verkar klara av att köpa nya och slänga dom gamla som där är hål i...

• Lin006

Min "gubbe" ska få en ny skruvdragare då hans gamla säckade ihop under senaste projektet..

Svar på tråden Vad köper du till din man/pojkvän i julklapp?