Anonym (konsekvenser) skrev 2012-11-05 12:10:51 följande:
Du TROR inte att det kommer bli så...!?
Wow, vilket utsökt moget förhållningssätt till risker.
- Hoppas (verkligen) att dina barn tar efter ditt beteende och riskbedömning. Att de fullständigt struntar i risker som du (eller andra) försöker få dem att inse..
"Ja mamma, jag vet att det kanske är lite osäkert att jag går ut så här slampigt klädd, berusad ensam i en central park på lördagsnatten och att risken är stor att jag blir våldtagen och utsatt för allt möjligt.
- Men jag TROR inte det kommer bli så.
Grattis!! Du har just vunnit pris som årets mamma. En förebild och någon att se upp till för dina barn.
Fy fan vilken vidrig jävla mamma du är. Fruktansvärt oansvarig och värdelös.
Oduglig!
Gör dig själv och dina barn en chans och lämna hus och hem.
Öppna "eget" och sälj din kropp så får du göra det du tydligen är bäst på.

Intressant när du börjar prata om riskbedömning. Men ja, jag är nog mer benägen att ta kalkylerade risker än vad många andra är. Det har jag kommit långt med, både i arbetslivet, affärer och privat.
Hade jag inte snackat in mig på college i USA på 80 talet så hade jag inte haft det jobbet jag har idag. Även om lite av mina referenser var lögn... Hade jag inte vågat satsa på bostadsmarknaden i början av 90 talet hade jag inte varit skuldfri i mitt boende i dag. Hade jag inte vågat gå fram till den där trevliga mannen på en fest hade jag inte haft barn idag.
Alla gör sina egna val, vissa vill aldrig ta en risk för att det är farligt och det respekterar jag. Men de skall sedan inte sitta och gnälla över att de aldrig har något bra eller jämt ont om pengar.
Jag ser mig faktiskt som en förebild för både mina barn och andra kvinnor. Är verkligen inte ansvarslös. Att jag separerar sex och kärlek gör mig inte till någon hemsk kvinna, åtminstonde inte bland folk födda efter 1950.
Varför skall jag lämna mitt eget hem och barn? Öppna eget behöver jag inte då jag tjänar tillräckligt bra på mitt arbete och mina affärer.