• Inkontinental

Sex-böcker för tvååringar?

Häpp.

Jag skulle vilja ha lite tips på bra S/M och sexböcker för små barn. Jag tycker det är viktigt att mina barn får en öppen och naturlig syn på sexualitet från låg ålder. Jag vill inte att boken ska handla om ägg och spermier och sådant, utan mera att Lottas mamma gillar att piska lottas pappa. Som vanliga förldrar, fast ändå inte.

Nån som fattar vinken?

Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • Svar på tråden Sex-böcker för tvååringar?
  • purple box

"A Kid's First Book about Sex" har jag hört någon prata om. Handlar om sex, inte bebisverkstad.

• oltrix

Kan inte barn få vara barn, åtminstone tills de själv blir nyfikna på vuxenvärlden...

• lilaemma

Fattar vinken. Men det är skillnad på att få se att familjer kan se olika ut (läs bestå av föräldrar som har samma kön eller som har skiljt sig...) och att få beskrivet för sig vad själva den sexuella akten föräldrarna emellan består av. Så... nej, du får nog hitta nått annat att klaga på om du ska imponera på mig... ;)

• pontus1992
    Inkontinental skrev 2012-11-07 18:45:39 följande:
    Häpp.

Jag skulle vilja ha lite tips på bra S/M och sexböcker för små barn. Jag tycker det är viktigt att mina barn får en öppen och naturlig syn på sexualitet från låg ålder. Jag vill inte att boken ska handla om ägg och spermier och sådant, utan mera att Lottas mamma gillar att piska lottas pappa. Som vanliga förldrar, fast ändå inte.

Nån som fattar vinken?

NÄÄÄÄ FATTAR INGEN VINK är det inte lite tidgt tycker först man ska lära dem om sex vid 3års ålder
  • Tramptass

Tror verkligen inte att det är nyttigt för ett barn att höra på en sådan bok och jag hoppas verkligen inte att de ens existerar. Barnen kommer att börja fråga när de är mogna för det.

Svar på tråden Sex-böcker för tvååringar?