• Inkontinental

Sex-böcker för tvååringar?

Häpp.

Jag skulle vilja ha lite tips på bra S/M och sexböcker för små barn. Jag tycker det är viktigt att mina barn får en öppen och naturlig syn på sexualitet från låg ålder. Jag vill inte att boken ska handla om ägg och spermier och sådant, utan mera att Lottas mamma gillar att piska lottas pappa. Som vanliga förldrar, fast ändå inte.

Nån som fattar vinken?

Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • Svar på tråden Sex-böcker för tvååringar?
  • pontus1992
    Severus skrev 2012-11-08 18:19:20 följande:
    "Ligger du här och runkar, Alfons Åberg?" Ska vara en bra bok

men alfons pappa är ju singel vi måste hitta en mamma också
  • Severus

pontus

Ja, det vore ju hemskt för ett barn att få en bild av att pappan kanske har en manlig särbo, och Alfons kanske började sitt livs resa i en burk på en toa hos ett par flator

• pontus1992
    Severus skrev 2012-11-08 18:45:39 följande:
    pontus

Ja, det vore ju hemskt för ett barn att få en bild av att pappan kanske har en manlig särbo, och Alfons kanske började sitt livs resa i en burk på en toa hos ett par flator

läste den där nya alfons för syskonbarnen.

alfons hjälper pappa hitta mamma på BC
  • Sasch

Alltså jag tycker väl att du kan vänta med den där biten när ungen knappt förstår sig på hur världen ligger till på andra "viktigare" plan. Jag förstår att du är ivrig med sexualundervisningen, men tycker ändå att du ska ta och lugna ner dig lite. Hade mina föräldrar försökt förklara för mig "varför pappa smiskar mamma" eller andra sexuella aktiviteter som hör till vuxnas sovrum hade jag inte fattat ett sk*t. Risken finns att barnet feltolkar vad du egentligen försöker säga och tolkar det som att det är okej att smiska eller slåss rent generellt i andra situationer också. Man ska heller inte glömma bort att barn i överlag är extremt frispråkiga och ärliga av sig och kan mycket väl kläcka ur sig både det ena och det andra till skolkamrater och personal på förskolan. Du blir garanterat ifrågasatt för sådant vill jag lova. Det kan sluta illa. Tänk efter och snälla du - vänta ett tag och låt barn vara barn!

• Bonsaiii

Detta reagerar jag på! Jag känner mig orolig över att ni skämtar om barn och sex. Det är just sådana skämt som leder till att vi får en större acceptens till detta otäcka. Jag är rädd för att samhället blir "mättat" inom ämnet så vi till slut inte höjer ögonbrynen när det står om pedofili brott i ngn tidning. Barn och sex är så långt från okej man bara kan komma!

• Axemia
    Bonsaiii skrev 2012-11-08 20:54:44 följande:
    Detta reagerar jag på! Jag känner mig orolig över att ni skämtar om barn och sex. Det är just sådana skämt som leder till att vi får en större acceptens till detta otäcka. Jag är rädd för att samhället blir "mättat" inom ämnet så vi till slut inte höjer ögonbrynen när det står om pedofili brott i ngn tidning. Barn och sex är så långt från okej man bara kan komma!
    Jag håller verkligen med! Jag får lite obehagskänslor.Jag har läst en självbiografi om en kvinna som lämnat sekten Guds barn.Inom den sekten var det fri sex mellan barn och vuxna och inställningen att barnen skulle lära sig tidigt att ha sex.En mycket obehaglig bok.Barn ska vara barn och ska inte bli inblandade i vad vuxna gör i sängen.
  • Bonsaiii

Axemia

Tack. Skönt att det finns ngn mer vettig person här inne!
    Ps fy vilken obehaglig bok :( mår illa bara jag läste dina få rader.

• Axemia
    Bonsaiii skrev 2012-11-08 22:43:14 följande:
    Axemia

Tack. Skönt att det finns ngn mer vettig person här inne!
    Ps fy vilken obehaglig bok :( mår illa bara jag läste dina få rader.
    Boken heter De oskuldsfulla Den fick mig att må riktigt illa Vilken sjuk jävla sekt !
  • Axemia
    Tramptass skrev 2012-11-08 18:13:17 följande:
    Tror verkligen inte att det är nyttigt för ett barn att höra på en sådan bok och jag hoppas verkligen inte att de ens existerar. Barnen kommer att börja fråga när de är mogna för det.
    Verkligen! Jag hoppas att TS skriver det här bara för att provocera och att han inte har en tvååring där hemma
  • Heterofil

Axemia: Det är intressant hur alla här förutsätts vara kvinnor tills man antingen uttryckt motsatsen eller skriver något som PK-iterna finner provocerande, för då är man plötsligt en man. Håller du med mig?

Svar på tråden Sex-böcker för tvååringar?