• Rådjur

The typical flashbackare.

Alltså - förr brukade jag gilla Flashback en del som forum. Men efter ett tag slog det mig att jävligt många som hänger där har en viss typ av personlighet ... vilket jag tycker är både fascinerande och vidrigt. 

Såhär uppfattar jag en typisk flashbackare:
    Rasist eller främlingsfientlig, antifeminist eller fördomsfull gentemot kvinnor, FÖR legalisering av cannabis, emot överviktiga människor, psykiskt instabil, "allvetande", översittarmentalitet.

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Märker som sagt själv att källorna i trådar om invandring är jävligt vinklade på ett främlingsfientligt sätt, att det talas varmt om cannabis och att man gärna talar illa om kvinnor och deras "egenskaper", som sagt.  

*Väntar på att inboxen översvämmas av kommentarer från arga flashbackare*
    Jag känner typ att jag är ute på djupt vatten här ...              

• Svar på tråden The typical flashbackare.
  • sharatec
    Kya skrev 2012-11-09 18:56:37 följande:

välkommen. familjeliv är som en mysigare sida av flashback. typ som ansiktet på en bulldogg istället för bakdelen.
    Say what? Folk är ju nästan lika tarvliga här... 
  • reflections

"the typical flashbackare" är alltid för legalisering av cannabis.   Skål

• Rådjur
    Ellan92 skrev 2012-11-09 18:51:57 följande:
    varför ska man vara rädd för att bli trackad av arga flashbackare?
    Vad ska dom göra, slå ner dej med capslock ? ; )

Jag gillar flashback Hjärta 

LOL
    Nä alltså jag må säga att jag är jävligt paranoid och inbillar mig massor av saker som troligtvis inte ens skulle hända.
    Kya skrev 2012-11-09 18:53:19 följande:

"says the typical flashbackaren" 
    Haha jag håller fan med ... För att stå ut med skitattityden/åsikterna som folk spyr ur sig i typ alla trådar där, känns det som om man måste vara av samma skrot och korn Tungan ute 
    Själv är jag emot jävligt mycket av vad "the typical flashbackare" gillar - så därför stör jag sönder mig på den generella stämningen där.  

• Rådjur
    taquine skrev 2012-11-09 18:58:24 följande:
    Hm nu tycker jag du verkligen generaliserar, det beror väl på vilka trådar man går in på. Tycker FB har väldigt mycket matnyttigt, ofta källor till det som diskuteras och snabba med information typ vid försvinnanden, kändisar som åkt dit m.m

En påminnelse: vi befinner oss just nu i forumdelen "Ironi och satir" Glad bara så du vet!
    Sen kan du väl ej påstå att sjukt många trådar där inte urartar i rasism ?

Tycker det är komiskt hur startpunkten för en diskussion kan vara någons försvinnande - och sluta med att man spekulerar om gärningsmännens etnicitet hehe ...     
  • reflections

det är oftast lite högre nivå på diskussionerna där, folk vet hur man argumenterar och kan se sakligt på saker. 
    dock är det hårdare ton & ingen kärlek där.

man kan ha mycket kul på FB - kolla kändisskvaller, trådarna om antisemitism och sionism är så att man tappar hakan ner till Kina, hmm...vill man bli förstörd för resten av livet kan man ju hänga i "avvikande sexualitet" delen. 

• Kya
    sharatec skrev 2012-11-09 18:59:03 följande:
    Say what? Folk är ju nästan lika tarvliga här... 

exakt. har du sett ansiktet på en bulldogg? den är bara aningen trevligare än arslet. men det är ingen enorm skillnad.
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Kya
    Ellan92 skrev 2012-11-09 18:54:36 följande:
    ja, sen blev jag tillfälligt avstängd och hittade hit.
    hur fan blir man avstängd från flashback btw? Förvånad
  • taquine
    Rådjur skrev 2012-11-09 19:01:23 följande:

En påminnelse: vi befinner oss just nu i forumdelen "Ironi och satir" Glad bara så du vet!
    Sen kan du väl ej påstå att sjukt många trådar där inte urartar i rasism ?

Tycker det är komiskt hur startpunkten för en diskussion kan vara någons försvinnande - och sluta med att man spekulerar om gärningsmännens etnicitet hehe ...     

Ha ha ok missade det! fast det ironiska och satiriska i din TS missade jag fullständigtObestämd Börjar fanimej bli gammalSkämsRynkar på näsan
  • Kya
    Rådjur skrev 2012-11-09 18:59:20 följande:

LOL
    Nä alltså jag må säga att jag är jävligt paranoid och inbillar mig massor av saker som troligtvis inte ens skulle hända.

Haha jag håller fan med ... För att stå ut med skitattityden/åsikterna som folk spyr ur sig i typ alla trådar där, känns det som om man måste vara av samma skrot och korn Tungan ute 
    Själv är jag emot jävligt mycket av vad "the typical flashbackare" gillar - så därför stör jag sönder mig på den generella stämningen där.  

flashback är ju generellt inget trevligt forum men familjeliv är inte heller ett tvärmysigt ställe i mitt tycke...
  • reflections

det är mkt hårdare moderering på FB. här kan man komma undan med vad som helst.

Svar på tråden The typical flashbackare.