• Rådjur

The typical flashbackare.

Alltså - förr brukade jag gilla Flashback en del som forum. Men efter ett tag slog det mig att jävligt många som hänger där har en viss typ av personlighet ... vilket jag tycker är både fascinerande och vidrigt. 

Såhär uppfattar jag en typisk flashbackare:
    Rasist eller främlingsfientlig, antifeminist eller fördomsfull gentemot kvinnor, FÖR legalisering av cannabis, emot överviktiga människor, psykiskt instabil, "allvetande", översittarmentalitet.

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Märker som sagt själv att källorna i trådar om invandring är jävligt vinklade på ett främlingsfientligt sätt, att det talas varmt om cannabis och att man gärna talar illa om kvinnor och deras "egenskaper", som sagt.  

*Väntar på att inboxen översvämmas av kommentarer från arga flashbackare*
    Jag känner typ att jag är ute på djupt vatten här ...              

• Svar på tråden The typical flashbackare.
  • Ellan92
    SsSaraa skrev 2012-11-09 21:23:04 följande:
    The typical familjeliv:are då? 

* Alltid moraltant
    * Tycker man är en dålig mamma om man ammar för länge, inte ammar, köper dyra presenter, billiga presenter osv osv osv 
    Skål
  • Grappa
    Kya skrev 2012-11-09 20:51:42 följande:

Ja, det är nog den största skillnaden - FLaren får ligga, det får inte flashbackaren.
    Ja tyvärr.
  • Rådjur
    SsSaraa skrev 2012-11-09 21:23:04 följande:
    The typical familjeliv:are då? 

* Alltid moraltant
    * Tycker man är en dålig mamma om man ammar för länge, inte ammar, köper dyra presenter, billiga presenter osv osv osv 

Du får gärna skapa en egen tråd om "The typical familjelivare" - men denna tråd behandlar "The typical flashbackare" Glad
  • Rådjur

Kan dela med mig av ett kul citat från min lärare:

"Flashback är till för folk som glömt att ta sina mediciner."

SoligSoligSoligSolig   

• SsSaraa
    Rådjur skrev 2012-11-09 21:48:20 följande:

Du får gärna skapa en egen tråd om "The typical familjelivare" - men denna tråd behandlar "The typical flashbackare" Glad
    Nä det finns det redan!

För övrigt så är jag otrogen mot Familjeliv med Flashback. Betyder det då att jag är en salig blandning av moraltant och rasist?  Haha skämt åsido, flashback är mansdominerat men raka och ärliga åsikter, familjeliv är det kvinnodominerat där man inte alltid får säga vad man tycker. Men kanske lika bra det? Eller? 
  • M C
    Kya skrev 2012-11-09 20:51:42 följande:

Ja, det är nog den största skillnaden - FLaren får ligga, det får inte flashbackaren.

JA. Den ska jag minnas och bevara inför framtida samtal. *gillar att ligga*
    I feel so violated, do it again.
  • Rådjur
    SsSaraa skrev 2012-11-09 22:02:09 följande:
    Nä det finns det redan!

För övrigt så är jag otrogen mot Familjeliv med Flashback. Betyder det då att jag är en salig blandning av moraltant och rasist?  Haha skämt åsido, flashback är mansdominerat men raka och ärliga åsikter, familjeliv är det kvinnodominerat där man inte alltid får säga vad man tycker. Men kanske lika bra det? Eller? 
    Hmm jag tycker inte "rakhet" och ärlighet är något som är reserverat för män ...
    Tycker inte heller "att ej våga säga vad man tycker" är reserverat för kvinnor. 

Håller dock med om att det finns olika "stämning" på de båda forumen, men håller inte med om att dessa stämningar beror på mansdominans/kvinnodominans. 

Upplever att jag alltid får ärliga och raka svar här - dock med en avsaknad av personangrepp och förlöjligande över min könstillhörighet - men det är sånt jag klarar mig utan. Glad        
  • Kya
    SsSaraa skrev 2012-11-09 22:02:09 följande:
    Nä det finns det redan!

Ah, jag är så härligt okvinnlig så råkar nån stöta på mig här så blir det raka puckar. Jag kanske hänger på fel forum? ;)
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Kya
    M C skrev 2012-11-09 22:04:23 följande:
    JA. Den ska jag minnas och bevara inför framtida samtal. *gillar att ligga*

*gillar också att ligga*

Nä, FL är kanske rätt forum för mig ändå. ;)
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 23:48:00 följande:

Ah, jag är så härligt okvinnlig så råkar nån stöta på mig här så blir det raka puckar. Jag kanske hänger på fel forum? ;)

Nä jag tycker du verkar trevlig så du hänger sannerligen på rätt forum iaf. Drömmer

Hade du vart ett asshole så kanske flashback hade vart ett bättre val ... hahahaha 
Svar på tråden The typical flashbackare.