• Rådjur

The typical flashbackare.

Alltså - förr brukade jag gilla Flashback en del som forum. Men efter ett tag slog det mig att jävligt många som hänger där har en viss typ av personlighet ... vilket jag tycker är både fascinerande och vidrigt. 

Såhär uppfattar jag en typisk flashbackare:
    Rasist eller främlingsfientlig, antifeminist eller fördomsfull gentemot kvinnor, FÖR legalisering av cannabis, emot överviktiga människor, psykiskt instabil, "allvetande", översittarmentalitet.

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Märker som sagt själv att källorna i trådar om invandring är jävligt vinklade på ett främlingsfientligt sätt, att det talas varmt om cannabis och att man gärna talar illa om kvinnor och deras "egenskaper", som sagt.  

*Väntar på att inboxen översvämmas av kommentarer från arga flashbackare*
    Jag känner typ att jag är ute på djupt vatten här ...              

• Svar på tråden The typical flashbackare.
  • Rådjur
    reflections skrev 2012-11-09 19:01:50 följande:
    det är oftast lite högre nivå på diskussionerna där, folk vet hur man argumenterar och kan se sakligt på saker. 
    dock är det hårdare ton & ingen kärlek där.

man kan ha mycket kul på FB - kolla kändisskvaller, trådarna om antisemitism och sionism är så att man tappar hakan ner till Kina, hmm...vill man bli förstörd för resten av livet kan man ju hänga i "avvikande sexualitet" delen. 

Hmm där vet jag inte riktigt om jag håller med dig ... Jag tycker det skrivs sjukt mycket ignorant skit på flashback... vilket det ju kan göra på många andra forum också, men det jag tycker är mest irriterande är att det verkar beundransvärt att använda sig av "svåra" termer när man skriver inlägg på flashback Tungan ute Folk skriver gärna "auscoltera" istället för "lyssna på" för att briljera och liknande skitnödigheter.
    Tycker det är rätt skrattretande ... 

Har själv hängt både där och HÄR som sagt - och min slutsats är att man 100 ggr oftare blir personligt påhoppad på flashback, eller att någon gör narr av vad man skriver, vilket för mig är rätt oseriöst.  
  • Ellan92
    Kya skrev 2012-11-09 19:05:12 följande:
    hur fan blir man avstängd från flashback btw? Förvånad
    Tyst
  • Rådjur
    taquine skrev 2012-11-09 19:06:12 följande:

Ha ha ok missade det! fast det ironiska och satiriska i din TS missade jag fullständigtObestämd Börjar fanimej bli gammalSkämsRynkar på näsan

Det satiriska bygger på facebookgrupper/bilder som vart populära på nätet den senaste tiden. Man har gjort grupper där det generaliseras hejvilt om olika folkgrupper - på skämt. Exempel är "The typical tonåring", "The typical invandrare", "The typical popare" osv.
    Så - här har du en tråd om "The typical flashbackare" Tungan ute

Testa googla någon av ovanstående exempel om du vill se vad jag menar btw, kanske är lättare då    
  • sharatec
    Kya skrev 2012-11-09 19:04:37 följande:

exakt. har du sett ansiktet på en bulldogg? den är bara aningen trevligare än arslet. men det är ingen enorm skillnad.
    Fan, hur lyckades jag missa poängen där? Honör för den!
  • Kya
    sharatec skrev 2012-11-09 19:19:20 följande:
    Fan, hur lyckades jag missa poängen där? Honör för den!
    ibland är det svårt att se skogen för alla träden. *filosofisk*
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Grappa

Fördelen med Flashbackare är att de sällan lyckats sprida sina dåliga gener. Till skillnad från FLaren. Obestämd

• Kya
    Grappa skrev 2012-11-09 20:26:57 följande:
    Fördelen med Flashbackare är att de sällan lyckats sprida sina dåliga gener. Till skillnad från FLaren. Obestämd

Ja, det är nog den största skillnaden - FLaren får ligga, det får inte flashbackaren.
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Rådjur
    Kya skrev 2012-11-09 20:51:42 följande:

Ja, det är nog den största skillnaden - FLaren får ligga, det får inte flashbackaren.

HAHAH den var fin!!!
  • SsSaraa

The typical familjeliv:are då? 

* Alltid moraltant
    * Tycker man är en dålig mamma om man ammar för länge, inte ammar, köper dyra presenter, billiga presenter osv osv osv 

Svar på tråden The typical flashbackare.