Gravida i London
Kl 11 blir toppen!
Kl 11 blir toppen!
Vad kul! Jag har inte en stor mage, är blond och har en brun/grön kappa. Ses på torsdag!
/Sofia
Tahira: Byråkratin är JÄTTEKRÅNGLIG här. Jag grät själv många gånger över både bankkonto och NI-nummer, och då hade jag till och med inkomst men det var krångligt att få ett bankkonto ändå.
Jag skulle också tipsa om att be att få några ut av era räkningar skriva även i ditt namn. Jag tror de är rätt hårda med vad för slags räkningar det är, det måste nog vara gas, electricity eller council för att de ska räknas. Så brukar det vara i alla fall.
Ang. bankkonto - man kan ju öppna ett gemensamt bankkonto, alltså ett konto där båda era namn står, men det kanske inte är något ni vill göra.
Det är verkligen skumt att du ska behöva visa 'proof of address' när du har ett NHS-nummer samt en GP. Jag har aldrig behövt göra det, och jag har haft rätt mycket med NHS att göra.
Åh vad skönt med ny barnmorska tahira! Bra att hon lät trevlig! Hoppas det löser sig med bankkonto nu, ett gemensamt kan de ju inte neka till.
Vi var på vårt andra ultraljud igår, samt ett ultraljud för hjärtat då vi har hjärtproblem i min familj. Allt såg bra ut och vi fick veta att det är en liten son som växer där inne. :)