• mrshope

Gravida i London

lanemui skrev 2013-02-14 11:58:16 följande:
    Hej tjejer! Tahira - om du planerar åka till Sverige ofta så skulle jag köpa en begagnad men bekväm barnvagn som du lämnar kvar i. Lund. Köp från blocket och be en vän eller familj hämta upp innan ni flyger till Sverige. Om det inte går så skulle jag nog resa med babybörn carrier och ta med en barnvagn om inte har ligger och ta med en cosytoes eller footmuff. Catrin (Glenda) - jag känner Sue!! Vad komiskt! :) Mrs Hope -har du bestämt vilken barnvagn du vill köpa ännu? Angående amningsbehå så rekommenderar jag debenhams, kostar £16-20. Happy Valentines allesammans!
    Hej alla ni! Glad alla hjärtans dag till er alla.

Lanemui - nej jag har inte bestämt mig ännu. Vi får gå till John Lewis och provköra. :)

• mrshope
    tilj75 skrev 2013-02-25 16:07:20 följande:
    Hej, får jag ställa en fråga till er som är engelsktalande till vardags? Jag har själv bott i London tidigare men bor nu i sverige igen och nu är jag lite splittrad. Jag har valt att ge mina barn namn som kan uttalas på engelska och väntar nu (troligtvis) en liten tjej. Funderar på namnen Irja eller Mirja. MEN tänker att dessa inte går att uttala på engelska, att Irja blir uttalat som Ira och hur skulle man uttala Mirja??? Hade så många engelsktalande kompisar förut och nu har jag ingen alls att fråga. Vad tycker ni?
    Eller ska jag bara strunta i att de inte går att uttala på andra språk?
    Min man är finsk och namnen betyder mycket för honom.
    Tror att just här skulle namnen vara svåra att uttala, ni skulle säkert behöva upprepa er, förklara osv. Både Irja och Mirja är svåra på grund ut av j:et . Kan tänka mig att Irja skulle bli uttalat ÖR-DJA och Mirja MÖ-RDJA.

Men jag kan ha fel. Fina namn i alla fall, och om ni bor i Sverige så kanske det inte spelar så stor roll? 
  • mrshope
    glenda skrev 2013-03-03 16:41:56 följande:
    Nasta Londonbebis blir Londonbebis! Inte langt kvar nu. Det blev inget av namnen jag var mest installd pa min partner gillade inte ngt av dom - hon heter nu Odette. En kompromiss for bade mig och min partner, men jag ar nojd anda, det passar henne.
    Odette är ett jättefint namn, grattis igen. 
  • mrshope
    Londonbebis skrev 2013-03-12 04:16:20 följande:
    Den 10 Mars så föddes vår dotter. 5 dagar efter passerat bf. Hoppas ni alla mår bra!
    Åh stort grattis! Hoppas ni alla tre mår bra! 
  • mrshope
    salfred skrev 2013-03-12 10:27:15 följande:
    Hej, jag har precis signat upp mig har och sag det har inlagget. vad kul att det finns sa manga andra svenska forstagangsmammor har! Jag ska foda i Juli och bor i Fulham. Om det finns ngr som bor pa den har sidan av stan sa hor garna av er! /Salomeh
    Hej Salomeh och grattis! Jag bor i södra London och ska få mitt första barn i juni.

Vi är några tjejer som har träffats en gång, jag skulle inte ha något mot att göra det igen om det är någon som har tid/lust?

• mrshope
    Londonbebis skrev 2013-03-13 06:04:22 följande:
    Hej och tack tjejer! Jag träffas jätte gärna, ska bara "vänja mig" vid bebis livet.

Välkommen till tråden Salomeh:)
    Sylvia jag hann knappt med själv.. Ca 3 timmar från vattnet gick tills hon var ute.:)
    Oj, tre timmar! Vad skönt att det gick så snabbt! 

• mrshope

Jag har tre månader kvar och nu börjar det kännas kan jag säga. Har kunnat löpträna fram tills nu men nu får jag sammandragningar av promenader.... Tahira skönt med bankkonto ändå kan jag tänka mig. Vid kommer inte heller få något barnbidrag, men men.

• mrshope
    salfred skrev 2013-03-15 09:54:44 följande:
    Oj vad duktigt att du har loptranat sa lange! Jag har nog slappt lite pa det dar med traning, men har borjat pa gravidyoga och forsokt simma en gang i veckan.

Tahira, jag jobbar fortfarande pa dagarna sa kan nog inte traffas forran efter kl 6 pa veckodagarna eller pa helger. Ser verkligen fram emot att sluta jobba i Juni! 
    Ja...eller, alltså löpträna var nog att ta i...snarare långsam jogg runt parken som inte är längre än 3.5 km. 
    Gravidyoga har jag också varit på, tycker det är lite halvtråkigt men säkerligen bra för att andningen!

Ska vi ses en helg då? Jag är upptagen nästa helg men kan helgen efter.

• mrshope
    Londonbebis skrev 2013-03-16 14:37:09 följande:
    Har inte tänkt på det där med barn bidraget.. Vad är det som avgör?
    Jag ses som sagt gärna igen, vi får se när vi känner oss redo att gå ut.

Mrs hope- hade värkar i ett dygn innan så det var skönt att det gick snabbt efter vattnet gått.
    Trevlig helg.
    Om barnbidrag, lagarna ändrades för ett tag sedan och nu får man ingenting om hushållets inkomst överskrider 60K/år (correct me if I am wrong!). 

Förstår att du inte vill ut på stan än, take your time!  
  • mrshope
    tahira skrev 2013-03-18 13:22:05 följande:
    Tack för ditt svar! Enligt dem på "maternity helpline" har man alltid rätt att byta när som helst, även om midwives ofta säger nej, förutsatt att man byter till ett i sitt "uppsamlingsområde". Vill man byta till ett annat kräver det remiss, och då kan de säga nej.

Jag kommer att stanna i ca tre dagar skulle jag tro, eftersom jag antagligen kommer att snittas. Jag har legat på sjukhus i gemensamma salar ganska mycket i mina dagar, så jag vet inte varför det känns så jobbigt just den här gången. Hormoner och grejer kanske Tungan ute

Egentligen vill jag föda/ snittas på St. Thomas' eftersom det ligger så otroligt nära och jag vet att de har otroligt bra vård om bebisen skulle behöva.

Jag vill ju inte ligga för långt bort, eftersom min man och Spike skall kunna komma dit lätt och smidigt.

Jag kanske borde sluta läsa på forum helt enkelt, jag hade verkligen accepterat det och så läste jag allt gnäll om det. 
    På King's College Hospital har man rätt till eget rum. några av mina kompisar har fått ett kostnadsfritt utan att ha planerat för det men  det finns även möjlighet att betala för ett eget rum. Vet ej hur dock, men möjligheten finns. 

Jag är inte heller så sugen på att dela då jag har hört skräckhistorier, men om allting går bra kan man ju få åka hem så snart som möjligt, det är ju dock svårt att planera för...

• mrshope
    charlotteJ skrev 2013-03-26 12:40:53 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga. Har ni eller ska ni ansöka om ett svenskt eller ett engelskt pass till era barn?
    Hej Charlotte!

Vi ska först och främst ansöka om ett brittiskt pass, min man är brittisk. Det svenska får jag fundera över senare, vårat barn kan ju få båda men tror det är enklast att ansöka om brittiskt först. 

• mrshope

Oj bara tre veckor! Hoppas du mår bra och att den sista tiden går fort. Jag har nio veckor kvar. Hur går det för dig Londonbebis?

• mrshope
    salfred skrev 2013-04-19 21:49:37 följande:
    Jag tror jag fått lite av en babybrain, hade glömt bort namnet på forumet här :) Jo jag måste fråga, jag är i vecka28 nu, och sen ngr dar tillbaka så hag jag börja känna mig öm i underlivet, mest när jag vrider på mig på natten, ska resa på mig från sängen. Idag kändes det också när jag promenerade hem fr jobbet på kvällen. Har ngn känt liknande?
    Vet inte vad det är, jag har haft rätt mycket 'round ligament pain' som kommer när jag rör på mig hastigt, men det känns mest i sidan! 

• mrshope

Jag har inte varit inne här på länge men vill gärna ses, har en månad kvar nu tills BF. Heter Sofia Scratton på FB! 

Svar på tråden Gravida i London