• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Hemlig123

Visst snusning & rökning kan vara riktigt WT.
    Speciellt när en person gnäller om hur fattig han/hon är, men och ha råd och röka/snusa går minsann bra...

Annars tycker jag listan är helt åt hållet fel..

Det jag anser vara riktigt WT är folk som skaffar barn och inte jobbar utan lever på bidrag och dessutom inte vill ha ett jobb...
    Det anser jag är WT deluxe!       

• HASP

Dessa tre stämmer in på mig:

Jag använder leggings
    Jag äter falukorv
    Min son heter Alexander

Attans vilket WT jag är! :) finns det nån som inte prickar in en enda punkt?

• frökenelisabeth

Jag äter falukorv (fast inte varje dag).

Jag köper vissa varor billigt, ex Eldorado eller x-tra.

Jag har leggings ibland.

Jag köper kläder på Coop och Ica nån gång ibland.

Jag har hål i öronen men använder väldigt sällan örhängen.

Resten stämmer inte in!

• Kya

Den större delen av befolkningen verkar vara wt. :)

The road to hell is paved with good intentions.
  • Lapsang

Ha ha kul tråd! En enda punkt stämmer på mig (jag äter falukorv). Så då är jag WT! (ej ironisk jag tycker detta ÄR kul alltså)

• Sötnöten

Min erfarenhet e att de som slänger med WT hit å dit om andra, e de som själva "klassar" in i kategorin, enligt deras egna värderingar.

Själv skulle jag aldrig komma på alla dessa "kriterier" eftersom att jag själv inte befinner mig där.. Eller jo, jag äter ju falukorv, har gått omvårdnadsprogrammet (har dock ekonomisk högskoleutbildning) å hål i öronen.. Det e ju faktiskt så att det man anklagar andra för, e de brister man själv har..

• Palma

Det här var ju en jätteroligt TS!! Har folk ingen humor alls? Känner sig träffade? Kränkta kanske? Ja herregud... Jag förstår exakt vilka TS pratar om. Sedan om man ska kalla dem för WT vet jag inte. Vad finns det för annat bättre samlingsnamn?

• Mor Tuta

Tycker det är trashigt att över huvud taget ha den dåliga smaken att kategorisera människor på detta vis. Kan det vara säkerhet som ligger bakom att "jag är minsann så mycket bättre"?

• 2211

Den som anser att undersköterskor och städare är dåliga på något sätt ´pga deras yrkesval kan inte vara annat än totalblåst.

Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!