Följas åt till körkortet?
MoaElis skrev 2013-10-23 19:04:08 följande:
Okej, men jag kan inte låta bli att få panik när körskoleläraren säger att jag ska vända någonstans... Det är ju omöjligt att veta om man ska fortsätta och hoppas att en rondell kommer, eller åka in någonstans och hoppas att man kan vända där... Jag kan knappt tänka då, så jag hoppas inte jag får något sånt på uppkörningen för då lär det nog inte gå så bra.
Men om man kör på en landsväg, kan man då vända genom att först köra in på en busshållplats eller är det inte tillåtet?
Då var det som jag trodde, ska försöka göra rätt. Hmm, man blir kuggad för så små grejor alltså? Jobbigt när man måste göra provet flera gånger, men lite skönt var det väl ändå att få körkortet tillslut?
Jag hade exakr samma problem och va såå rädd att kugga pga det. Men vi övade mycket på detta, så det gic inte att kugga! Och vi övade i de områden där jag visste exakt var jag skulle vända

Det du ska tänka på är helt enket, titta långt och blinka där du tror du kommer kunna vända, som sagt det gör inget om du upptcker att där kan du visst inte stanna/vända. Utan då tar du bort blinken och kör vidare! Man gör en större grej av det än va det är men detta tyckte jag va grymt jobbigt med när de sa, vänd på lämplig plats. Men körskoleläraren kommer lära dig exakt vilka ställen du kan vända på! Det som är så stressande är att man koncentrerar sig på så mkt annat i körningen och att man ff jobbar mkt å att titta långt fram viket är svårt i början.