• Anonym (livrädd)

I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.

Ni får ursäkta om rubriken är konstig men har sån panik och ångest just nu.. 

Jag och min sambo har vart tillsammans 2 år nu, jag är 19 och han 21.

Jag fick nyligen reda på att jag är gravid och är redan i v.18 så mitt liv förändrades väldigt plötsligt. I söndags förklarade jag för honom att det är för sent för att göra en abort och han slutade direkt prata med mig och ville inte att jag skulle röra honom. 

Idag sa jag till honom att det går att ansöka om abort tills v.22 och då blev han glad och började prata med mig som vanligt och låtsades som ingenting. Han antar alltså att jag kommer ansöka. Men jag vet faktiskt inte vad jag vill. Vi har inte de bästa förutsättningar för barn då han vart av med jobbet och just nu får vi hjälp av soc. 

Jag ska på arbetsintervju nu i veckan och såg verkligen fram emot att kanske få möjlighet till att arbeta, men väljer jag att behålla så kommer jag vara tvungen att fortsätta få försörjningsstöd. 

Jag vet att om jag säger åt honom att jag vill ha barnet så kommer han lämna mig och jag vet inte om jag kommer klara detta ensam heller. Ni behöver inte komma med några "lämna idioten" för jag kommer nog lämna honom hur som helst, han är inte den personen jag trodde han var.. 

Är det någon som kan ge lite stöd eller råd över hur jag ska göra? 

• Svar på tråden I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (livrädd) skrev 2012-11-16 08:42:20 följande:
    Jag vill inte ha det här barnet och tror inte jag kommer ångra mig. Nu känner jag mig helt säker på att jag vill ta bort det och slippa allt det här. 

Tyvärr så vill jag inte genomgå en graviditet och förlossning och sedan ge bort barnet. Jag är nog för självisk för det.  

På ett sätt hoppas jag att du skulle få igeom det, med din inställning är du allt för omogen för att ta hand om ett barn. Ni är sammanboende. Ni ligger med varandra. OJ, det blev ett barn. Avliva är lösningen.

Tyvärr tror jag att inte att du kommer få igenom aborten på ett så stort barn enbart för att du inte vill just nu.

Förresten har du nu redan gått halva graviditeten och inte ens märkt något så resten lär inte bli ett helvette de heller.      
  • tummeliten

jag tänkte dela med mej av min och dotterns resa.jag fick veta att jag var gravid i vecka 21+0 och det var rena chocken! jag fick godkännt att göra en sen abort i vecka 22,men jag ville inte ta bort henne utan jag älskade henne ifrån första stund <3 pga att jag fick hevandeskapsförgiftning och hellp syndrom så var hon tvungen att komma till världen i vecka 23. jag är helt ensamstående och vi klarar oss jätte bra,bara för att pappan inte är med i bilden så behöver det inte bli så jobbigt om alla tror.dottern fick en hel del meen efter hon föddes men är precis som vilken liten tjej som helst idag! allt går att lösa bara man tror på sig själv:) om du undrar något så inboxa mej om du vill:) hoppas du hittar ett val som passar dej

• Topcom

Men sluta köra med utpressning och försöka skuldsätta ts och ge henne skuldkänslor!! Det är ju helt sjukt, ts bestämmer själv hur hon vill göra, det egna migna beslutet är alltid bäst, istället för att låta sig övertalas till något. Respektera ts känslor, särskilt "anonym".

• Anonym

ibland är det bra att "skaka" en människa för att hon ska förstå vad hon tänker att göra med sitt barn.  väljer man att lägga sig ut på nätet får man väl vara beredd att höra och se även den mest chockerande sanningen. att döda ett barn så pass sent är rena mordet.
    Anonym får man väl vara i känsliga rummet eller? 

• Topcom

Så det är helt ok att kalla ts "mördare"?! Det är ju grova anklagelser du kommer med. Mord är det ju inte direkt i dess rätta bemärkelse. Låt ts vara.

• Almis11
    Topcom skrev 2012-11-17 18:45:46 följande:
    Så det är helt ok att kalla ts "mördare"?! Det är ju grova anklagelser du kommer med. Mord är det ju inte direkt i dess rätta bemärkelse. Låt ts vara.

Varför ska man ALLTID dalta med folk på familjeliv?
    Det är ett FORUM.. var redo för att få skit, för att folk inte håller med dig eller tycker samma sak..
    Om inte? Nä skriv då fan inte här,  
  • Topcom

Ett foster har inget medvetande, har inga tankar, kan inte känna några känslor. Ett foster i vecka 18 överlever inte utanför kroppen?! Det är väl från v 22 som barnet kan överleva?

• Topcom

Nu har ifs inte ts sagt något, utan det är jag som har valt att stå på ts sida och hoppas fan inte att hon läser familjeliv längre. Vad ni anser om hennes val är egentligen irrelevant, då det fortfarande är henne och hennes liv det handlar om i slutändan.

• Anonym

att döda en nyfödd kallas för ett mord. men vad är skillnad med en baby i 20 vecka? 20 veckor i utveckling, lite mer kilon och lite bättre utvecklade lungor. Hyckleri!
    själen inuti den lilla kropp är ju detsamma i v.20 och i v.40. och den personen vill nog leva oavsett hur tokiga föräldrarna är. Om föräldrarna inte förstår att man är inte bara kött och blod men även en själ, en personlighet - då kommer dem att vilja leka gud utifrån sina egoistiska behov. att tänka på den där lilla personen inte är populärt. 
    så låt mig kalla den grova sanningen med det grova ordet.  

• Anonym
    Topcom skrev 2012-11-17 19:04:05 följande:
    Ett foster har inget medvetande, har inga tankar, kan inte känna några känslor. Ett foster i vecka 18 överlever inte utanför kroppen?! Det är väl från v 22 som barnet kan överleva?
    hur kan du veta? du kommer inte ihåg vad du tänkte på när du var 1 år - det betyder inte att du inte hade medvetande då och inga tankar. 
Svar på tråden I v.18, sambon vill absolut inte ha barnet.