IVF försök i Örebro län
Hej tjejer! Detta fick jag imorse ruvardag 9 med en 5 dagars! Kan inte fatta det!! vågar man lite på det? BIM är idag men testdag på söndag. Kan inte förstå at mitt lilla skruttägg som var utdömt kanske kan bli något!
Hoppar in lite igen :) Vi har pratat med fertkliniken och jag har bestämt att försöka igen efter sommaren så att få vara med i augusti v33 när de börjar med äggplock så ska vi börja förbereda redan i juni innan de stänger för sommaren. Om vi nu känner att vi vill prova igen då, som blir vårt andra IVF. Så nu tränar jag, går ner några kilon till och jobbar extra på mitt gamla jobb, känns bra faktiskt :)
Hej hopp igen :) Efter ett halvårs uppehåll efter vårt senaste IVF och FET så ska vi nu köra vårt andra IVF. Börjar med p-piller i morgon (om mensen kommer då) och sen blir det att ringa kliniken v 31 för att få schemat för sprutor osv. Beräknad äggplock blir slutet v 33- el v 34...har verkligen känt mig tveksam till att fortsätta med försök 2. Vet inte varför, men jag tröttnade på allt och jag tappade lusten till att skaffa barn. Nu ska vi iaf försöka har vi bestämt, och hoppas naturligtvis att vi inte behöver försöka något mer efter detta. Har hänt en hel del här men jag hoppar in och ser om det är någon mer som är i ungefär samma fas som oss
På lördag 3/8 börjar jag med sprutorna Puregon igen, andra IVF försöket och efter ett FET. Det känns ok att köra igen och inte lika nervöst och jobbigt denna gång. Nu vet jag vad allt innebär och går till. Nästa fredag 9/8 ska jag in på första ultraljudet och se hur äggblåsorna växer och förhoppningsvis blir det äggplock/återföring tidigt vecka 33.
Åh grattis till er alla, vad roligt att läsa om er! Fortsätt gärna skriva hur ni mår och vad som händer under graviditeten.
Idag är sprutdag 3, på fredag blir det ultraljud för att se hur äggblåsorna växer till sig. Kanske plock nästa måndag eller tisdag :)
Är min 4e sprutdag nu och i morgon lägger jag till Cetrocide. Jag har riktig mensvärk idag, hade det sist med och jag minns att de två dagarna innan äggplock hade jag så fruktansvärt ont. Men det är det värt ;)
Idag är det sprutdag 6, och i morgon är ultraljudet för att se hur äggblåsorna växer till sig. Kollade min kalender över vårt första IVF och om det blir likadant nu så blir det nog äggplock på tisdag eller onsdag. Sist fick jag välja vilken av dagarna som passade bäst. Har semester nästa vecka (min sista) så det passar kanon att det blir nu.
Har mensvärk till och från, så något händer där inne iallafall. Får bara hoppas det ser bra ut :)
Nu så har vi varit inne på ultraljud, det ser bara fint ut och har växt till sig mer än förra gången vi gjorde IVF så vi kör äggplock tisdag morgon, en dag mindre med Puregon än sist. Ca 8 äggblåsor på ena och 5 på andra, så nu hoppas vi på att allt ser bra ut med spermier, befruktning och några till frysen på tisdag :) Bara jobbigt att jag får så ont när man stimulerar med sprutor, känns redan fullt där inne och spänner/molar hela tiden som en kraftig mensvärk. Nu är det helg, jag ska njuta av lite vin och passa på för sen blir det inget på minst 9 månader ;)