-
Tack BrittaKarin, nu är det inget annat alternativ än att det ska ta sig känner jag :)BrittaKarin skrev 2013-08-16 10:30:41 följande:Grattis Maria 026 Nu jädrar ska du se....
-
Ring måndag sa de till mig. Jag fick på en helg :)bull bakerskan skrev 2013-08-17 14:18:17 följande:Hej igen.Kikar in igen efter ett låångt uppehåll från detta..Har varit tvungen att få tänka på annat ett tag..
Har smygit igång igen och testat positivt för ÄL idag..och tänk ja har glömt bort vad bm sa om att få ÄL utslag på helgen:0
Så nu springer ja omkring och letar efter alla papper ja fått från örebro för att hitta svar...
Kramar på er alla -
men det kan ju vara beroende på om du ska göra FET? hoppas du hittar info. Men jag vet att man fick komma några dagar (5?) efter det gav utslag på ÄL eftersom det normalt tar ca 5 dagar innan embryot når livmodern.Maria 026 skrev 2013-08-17 15:34:32 följande:Ring måndag sa de till mig. Jag fick på en helg :)
-
Fryst embryo transfer, om du får några ägg till frysen efter IVF.mikispikis90 skrev 2013-08-17 17:30:12 följande:Vad är fet???
-
Ok, det är bara ruvdag 3 än så länge och det ska bli så skönt att få börja jobba i morgon just för att jag inte ska behöva tänka så mycket på att dagarna går så fruktansvärt sakta. Testet ska göras 31/8 och jag ska verkligen försöka att inte testa i förväg. Sist kände jag bara att allt gick åt skogen runt dag 8-9 men nu är allt upp o ner vad det gäller menstruationen. Men nu tänker jag inte negativt!
Då jag bara åt p-piller i 14 dagar denna gång, istället för 21 som sist så ska mensen egentligen ha kommit för en vecka sedan men då man tagit sprutor osv så är allt upp och ner nu i kroppen. Så får hoppas den inte dyker upp nu :)
Jag har som sist känningar av Lutinusen, sammandragningar i livmodern, och det är ju tidigt att känna något annat så man vet ju vad det beror på. Som sagt, blir skönt att få återgå till rutiner igen vad det gäller träning, jobb, och sömn.
Hoppas alla mår bra. -
oj vad jobbigt. Har ätit p-piller många år men har aldrig haft några biverkningar. Är det vanligt av p-piller att man får så?mikispikis90 skrev 2013-08-18 14:59:13 följande:Har ätit p piller nu i 6 dagar och biverkningarna är hemska .. Fick till svar på FE av en barnmorska "det är bara du börjar vänja dig". Illamående trots åksjuketabletter ..
Jag mår sjukt illa, otroligt trött, väldigt känslig typ börjar gråta för ingenting, minskad sexlust.
Har ni nått mer tips? -
bull bakerskan skrev 2013-08-19 08:48:58 följande:Har pratat med dom nu.blir FET på lördag:)
Lycka till!!!! :) -
ArwenK skrev 2013-08-18 17:47:06 följande:Hej, jag hoppar in här!
Jag o min man håller på med vår andra IVF i Örebro och hade ET i tisdags, testdag 31. Alltså exakt samma dag som dig Maria026!
Jag tycker denna väntan är oerhört påfrestande, så det kan vara skönt att dela sina tankar och känslor med andra i samma situation. Har haft svårt att tänka på ngt annat än IVF! Till och med svårt att koncentrera mig på jobbet. Men vet att det inte skulle bli bättre av att bara gå hemma heller. Vi fick tillbaka ett 4-celligt 2-dagars embryo som tyvärr var fragmenterat, vilket verkar vara vårt "problem". Läkaren var hoppfull men sa samtidigt att det är lite mindre chans att det klarar sig jmf med mindre framgemntering. Inga som helst problem på mannens sida, men jag har låg äggreserv. Ngn som har erfarenhet av fragmenterade ägg som kan ge mig lite hopp?
Jag håller tummarna för alla ni som kämpar
Hej. Håller tummar och tassar hårt för er! Detta är också vårt andra IVF, har gjort en FET emellan men ville inte ta sig den gången heller.
Visst är det tufft att vänta och hoppas. Det är fruktansvärt och dagarna går så sakta....Jag får lite kramper i livmodern av Lutinus också, så det gör ju att man känner efter alldeles för mkt hela tiden. Det tar på krafterna. -
bull bakerskan skrev 2013-08-20 06:58:33 följande:Måste bara få fråga en sak. Va menas med fragmenterade ägg? Kan gissa mig till det men...
usch de märks att man varit borta från detta ett bra tag.
Iaf så har vi gjort 2 icsi och nu blir det vårt första FET.
Jag är inte helt säker men det har väl att göra med embryots cellväggar, att när de delar sig så blir det som fragment/skräp kvar i cellen. Fråga dem på fredag och dela gärna med dig av svaret sen :) -
Bara ruvardag 6, pust, vad tiden står still...annars är det som vanligt, smått mensvärk och kramper i livmodern. Fick brev igår att vi har 2 frysta blastocyster efter vårt ÄP förra veckan. Känns bra att vi har 2 "bonus" om det inte går vägen denna gång heller.