• Anonym

Beach 2013!!!

Nu jäklar...behöver hjälp!

Jag har tränat i ca två år på gym, mycket spinning, corepass, boxpass, styrkepass och yoga. Jag är idag nöjd, har ca fyra kilo som jag behöve gå ner men är nöjd med kroppen som blivit slimmad.

Det jag nu vill göra är att bli mer muskulös, alltså "biffigare" muskler. OCH en plattare mage!!  

Problemet med att när jag går på pass blir det en genomkörare av hela kroppen på 55 minuter, jag tar i så jag storknar men känner att det är för lite focus på områdena, det är för mycket över hela kroppen man kör igenom.

Vill ha ett bra veckopass, hur gör jag? Jag är villig att träna fyra ggr per vecka, och vill då ha in ett spinnigpass på det. Men hur gör jag sen? Mage och ben en dag, rygg och armar en dag eller hur då?

Tycker det är jättesvårt när man ska träna själv, är rädd att det blir en obalans i muskelgrupperna så har du något bra förslag är jag tacksam! 

• Svar på tråden Beach 2013!!!
  • Anonym
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-11-16 14:13:51 följande:
    Vad kul att du är laddad!

Menar du att det blir två styrkepass i veckan?

Hur länge tränar du åt gången?

När jag går på bokade pass varar ju de oftast 55 minuter. När jag tränar styrketräning själv tränar jag ca en timme. Jag kan tänka mig två styrkepass per vecka möjligtvis tre. bara jag får ett bra upplägg..
  • Träningsexpert Elmina

Kör du två styrkepass rek jag att du kör igenom hela kroppen vid varje pass.

Men fokusera ena passet på ex underkropp och andra passet på överkropp alt så fokuserar du de muskelgrupper du vill lägga extra krut på. Jag gissar på core då du skriver att du vill ha plattare mage. Jag tycker att det går för långt mellan om du delar upp kroppen och fokuserar på olika muskelgrupper om du endast tränar två gånger i veckan. Träningen kommer inte att ge lika bra resultat.

Om du kör tre pass kan du dela upp kroppen, Pass 1: axlar, armar bröst, core och pass 2: rygg, ben och core.
    Pass 3 kör du igenom hela kroppen, fast inte lika många övningar per muskelgrupp.

Svar på tråden Beach 2013!!!