Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

    Får psykopater adoptera?

    De flesta psykopater har ingen officiell diagnos och är dessutom ofta bra på att dupera sin omgivning. Vet inte vilka tester adoptivföräldrar går igenom men tror knappast att det är nåt som liknar en rättspsykiatrisk utredning som skulle kunna identifiera eventuell personlighetsstörning. Om det är en ostraffad psykopat med ett stabilt liv utåt sett så slinker hen säkert igenom adoptionskontrollerna skulle jag tippa på. Man får hoppas på att åtminstone den andra adoptivföräldern är någorlunda vettig.

  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2012-11-16 20:29:14 följande:
    Är du inte utbildad psykiatriker ska du vara noga med att inte sprida rykten om nån på detta sätt... det är snarare du som är psykopat!

    It takes one to know one..eller vaddå??
  • Anonym (Usch)

    Hur är adoptivpappan? Hur verkar barnen må? Är det bara du som tycker att hon är knepig eller är det fler än du som reagerat på nåt sätt?

  • Anonym (Usch)
    SH1980 skrev 2012-11-16 20:46:45 följande:
    Sällan en "ren" psykopat vill adoptera!!

    Varför inte? Och kanske varit partnern som varit den mest drivande i frågan.
  • Anonym (Usch)
    fjonkelina skrev 2012-11-16 20:49:53 följande:
    Vad är då en ren psykopat? De flesta kallas vardags-psykopater. Menar du den ytterst lilla skaran som blir mass/serie-mördare? Dessa personer brukar inte ha en vanlig arbetsplats så det är väl ändå orimligt att TS sitter och pratar om en sådan människa?
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................

    Det finns faktiskt ytligt sett helt fullt fungerande psykopater. De flesta blir inte massmördare utan lever "normala" liv bland oss. Många är dock kriminella men inte alla.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 20:51:13 följande:
    jag har aldrig träffat honom hon håller extremt noga på sitt privatliv. Det är inte bara jag som tycker det utan vi tycker alla utan undantag att det är något som är MYCKET fel. En del är inte lika kategoriska som jag utan säger bara att något är fel. Jag läser på och ser att varenda kriterie för psykopati stämmer.

    På vilket sätt yttrar sig hennes eventuella störning?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 20:56:10 följande:
    som jag skrev i TRÅDSTARTEN så skriver jag inte det eftersom hon finns här och jag tänker INTE lämna ut henne till vargflocken. Googla och läs träffarna, hon passar in på varenda kriterie.

    Varför inte? Om hon inte kan stå för sitt beteende så är det hennes problem. Så länge du inte kommer farandes med osanningar så ser jag inga som helst problem med att du utvecklar din ts lite. Och med tanke på hur mycket störda människor det finns så är det en relativt liten risk att det skulle gå att identifiera just din kollega på en lite mer detaljerad beskrivning.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 20:57:22 följande:
    vilken oro menar du?

    Förstår inte riktigt. Är du orolig för hur barnen har det hos den här kvinnan eller inte? Om du misstänker att barnen far illa varför gör du inte en orosanmälan till socialtjänsten?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 21:12:40 följande:
    jag ställde en enkel fråga, får psykopater adoptera? den vill jag ha svar på.  jag kan inte säga att jag är speciellt orolig. sanningen är att jag på sätt och vis hoppas att hon uppfostrar barnen till monster så att hon får igen för gammal ost. jag vet att det är lågt av mej men ibland tänker jag så när det blir för mycket. om barnen far illa hoppas jag verkligen att skolor och dagis märker det och att inte soc går på samma nit som chefen som anställde henne.

    Du tycker alltså att världen behöver två psykopater till?? Men seriöst, vad är du för människa egentligen som önskar två oskyldiga barn ett så hemskt öde???
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 21:37:15 följande:
    nej inte psykiskt instabil utan mer opålitlig. beslut fattas på sekunden och de fattas fta på lösa grunder. mycket lösa grunder. ja det är tydligt att hon ansågs lämplig oavsett vad just lilla jag tycker. det är just därför jag undrar. är jag så fel ute? nu tror inte jag det eftersom jag har ALLA kollegor bakom mej och får bevis för det varje dag. det är inte skitsnck som en del tror i tråden utan det är verkligen något som är mycket fel med henne. vi kollegor pratar skit som alla andra men just den här kollegan är det fel på.

    Att vara opålitlig och impulsiv räcker inte för att uppfylla psykopatikriterierna.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-16 21:39:53 följande:
    håll dej till sakfrågan eller lämna tråden. det här handlar inte om vem jag är som person. sakfrågan framgår klart och tydligt  i trådstarten. läs den.

    Men du har redan fått svar. Alla adoptivföräldrar får genomgå en medgivandeutredning som ska fastställa lämpligheten hos de blivande adoptivföräldrarna. Utredningen görs av socialtjänsten och görs förmodligen av socialsekreterare. Det är en massa faktorer som spelar in om man anses som lämplig att adoptera. Man måste också lämna en hälsodeklaration och om den sökande skulle uppge i sin ansökan att denne haft psykiatrisk problematik så skull ansökan med allra största sannolikhet avslås. Socialdekreterarna har väl också någon sorts kompetens att bedömma den sökandes psykiska status och identifiera psykisk problematik för att kunna avslå ansökan. Men som sagt, psykopater är ofta manipulativa så det är inte så lätt att upptäcka så de kan nog slinka igenom. Kanske dyker det upp någon insatt socialsektreterare här i tråden som kan förklara närmare. Men varför är frågan ens viktig för dig? Att hon fått adoptera är ingen garanti för att hon inte är psykopat. Spelar det nån roll om hon är psykopat eller inte? Det gör varken till eller från för dig egentligen.
  • Anonym (Usch)

    En äkta psykopat skulle nog inte dra sig för att hota eller utpressa utrednarna till ett medgivande och i så fall får de ju adoptera även om de inte får det egentligen. Är du säker på att det inte är du som är "kollegan" och att du inte bara är ute efter råd om hur du ska lyckas ta dig igenom adoptionsprocessen?

Svar på tråden Får psykopater adoptera?