• Anonym (undrande)

Kan det vara otrohet?

Vet inte riktigt vad jag ska tro om en del händelser i mitt förhållande sen ett tag tillbaka och vill därför gärma ha andras tolkningar och uppfattningar om det hela. Tar det från början, och berättar på kronologiskt så gott det går.

De sista 2.5 månaderna under min graviditet bodde jag och min make inte ihop, p.g.a. hans jobb. Vi träffades 4 gånger under den här perioden, men hade kontakt så gott som dagligen via telefon. La märke till att han fått några nya tjejkompisar på Facebook under denna tid, gemensamma vänner med hans ena vän där hans manliga vän bett tjejerna adda honom. Frågade om lösen och sagt och gjort fick jag det (vi båda har fri tillgång till FB och annat, men han hade konstigt nog bytt lösenord).

Alla konversationer med tjejer var borttagna, men tänkte inte mycket på det.

Efter att lillan kommit så bad jag återigen om lösenord, som blev bytt under tiden jag var inloggad vid tidigare nämnda tillfälle. Han var ute så hade gott om tid att kolla runt, och tala lite med gemensamma vänner. Hittar konversationshistorik till en viss tjej (vi kan kalla henne Hannah) där han skrivit kyss på dina läppar, att han ska tatuera in en hennes namn på fingret, när de ska träffas och lite andra kärleksförklaringar. Blev helt galen men förklaringen från honom blev att det var min makes kompis som hade chattat via hans konto.

Hans bror fick reda på problemen oss emellan och valde att byta hans lösenord och undanhålla det från oss.
    Vi skapade en gemensam Fb profil. När jag en dag satt inne kom en vänförfrågan från en okänd tjej, ovetande om att hans fru har tillgång till kontot. Jag accepterade och det hon frågade var varför svarar inte Hannah på telefonen. Jag frågade lite allmänt hur jag skulle kunna veta det, vi är ju inte ihop direkt. Hon frågar varför inte?

Talade om att jag är hans fru och undrar vad som försiggår. Hon blockerade illa kvickt och Hannah skriver inom några minuter och säger att hon aldrig träffat honom och dylika saker. Hon själv är gift och har barn. Accepterar hennes förklaring (min mans vän har chattat med sin tjej, hennes syster, genom deras konton) och tänker på detta ibland.

Loggar in en dag och ser hur min make förklarat för sin kusin att han är med henne och hon är hans allt. Frågar honom, men konversationen tas bort under samtalet (har det dock sparat). Han säger sig vara oskyldig. Denna gång har ingen annan än jag, han och hans brorsdotter lösenord till hans konto enligt honom.

Kan nämna att han ett tag var otroligt hemlig med mobilen, en natt fick sms från ett killnamn om att lyssna på en låt en av deras gemensamma kompisar skickat, och hur denne älskar min man, avslutat med puss. När jag ifrågasätter blir han galen. En annan telefon han hade var fylld med kärleksfulla sms där namnet på hennes dotter förekom. Den slängde han sönder innan jag hann läsa mycket i den.

Vi är båda troende och han har svurit mångt och mycket på sin egen dotter att han inte gjort något vilket väger tungt hos mig, men det gör även allt som hänt.

Så med denna infon, vad tror ni?

• Svar på tråden Kan det vara otrohet?
  • Anonym (undrande)

Jo precis ville mest höra andras åsikter innan jag verkligen avslutar förhållandet för gott. Tycker också det är sjukt befängda bortförklaringar när dom hopas in i en text. Lättare att acceptera dom när dom kommer med lite mellanrum. Om jag ber honom förklara säger han nuförtiden att han inte orkar förklara för en hora och skiter i mig och vår dotter. Säger väl allt när han inte ens orkar hitta på mer ursäkter och bortförklaringar.

• Lindsey Egot the only one

Vill du leva med en man som kallar dig för hora borde du anmäla honom som torsk så han åker in! Fråga om det är det han är och om det är det han vill? Annars ska han sluta kalla dig för hora och börja vara ärlig i er relation.

• AirborneUnicorn

Att han tar till att du är en hora för att du vill ha svar är ju bara kvittot på att han är full av skit.
    Gå vidare och lev lyckligt igen.

• Anonym (undrande)

Såna ord är vardagsmat för mig. Vi kan båda kasta ur oss en massa om vi är arga, men varför bli arg om man är oskyldig? Borde man väl försöka tala vett i den som frågar om otroheten , inte häva ur sig ilskna påhopp.

Trots att jag vet att han tyvärr säkert är otrogen är det oerhört svårt att göra sig av med honom så att säga. Tycker synd om honom när jag måste kasta ut honom, men vet ju att han har ställen han kan bo (bland annat hos sin kompis som ju självklart chattat med sin tjej via hans Fb... Obestämd)

Han ringde för övrigt nyss upp sin kusin efter 2 veckor, som blånekade till att han har två Facebook konton. Orkade inte lyssna vidare vid det, vilken patetisk lek. Varför fortsätta bortförklara när allt ändå är över?

• AirborneUnicorn
    Anonym (undrande) skrev 2012-11-18 22:03:43 följande:
    Såna ord är vardagsmat för mig. Vi kan båda kasta ur oss en massa om vi är arga, men varför bli arg om man är oskyldig? Borde man väl försöka tala vett i den som frågar om otroheten , inte häva ur sig ilskna påhopp.

Trots att jag vet att han tyvärr säkert är otrogen är det oerhört svårt att göra sig av med honom så att säga. Tycker synd om honom när jag måste kasta ut honom, men vet ju att han har ställen han kan bo (bland annat hos sin kompis som ju självklart chattat med sin tjej via hans Fb... Obestämd)

Han ringde för övrigt nyss upp sin kusin efter 2 veckor, som blånekade till att han har två Facebook konton. Orkade inte lyssna vidare vid det, vilken patetisk lek. Varför fortsätta bortförklara när allt ändå är över?
    Synd om honom är det ju inte alls. Det är snarare dig det är synd om. Ska ni går runt nu och spela spel (hans spel för övrigt) och bo under samma tak bara för att det är synd om honom för att han fjantar runt?

Klart man kan bli trött på påhopp om att man är otrogen, OM MAN INTE ÄR DET. Men han visar ju klart att han inte har rent mjöl i påsen.

Nä. Ut. 
    Stå inte ut med skit! Varför skulle du? 
  • Anonym

INGEN har rätt att kränka dig på det sättet denna man värkar göra!
    Sätt ner foten och släng ut gubbskrutten!

Och om du oroar dig för din dotter, så är det mycket sundare att hon är utan en far, än att hon har en far som kan kalla moren till sitt barn för hora, där med basta!    

• sanna1988

Kan man radera meddelanden helt på facebook?? Dom arkiveras ju (har inte hittat hur man får birt dom helt) arkiverade meddelanden kan man ju läsa_

Sanna1988

Loggar man in via appen för iPhone på Facebook och skickar meddelanden kommer allt i meddelanden upp på nytt fast man raderar det.

• sanna1988

LindaEfraim det jag menade att man inte kan radera dom helt utan att dom arkiveras bara och hör man av sig igen kommer det gamla upp igen :) så att vara otrogen på facebook är ju inte det smidigaste ;)

Ja via appen så kommer allt tillbaka iaf.

• Anonym (undrande)

Precis, skulle ju förstått om jag tog anklagelserna ur tomma intet, men har aldrig förr ens tänkt tanken på att hinta om otrohet från hans sida tills jag såg hur han hölls med FB. Varför då ta till våld, som ofta vid konflikter, och bara upprepa skiter i det? Jag skulle ju gärna förklara mig som oskyldigt anklagad i alla fall.

Han är på "gymmet" nu en "snabbis" men har fått lite fina sms om att han skiter i sin dotter, så vårdnaden lär ju inte vara svår att få grepp om. Klart jag vill att dom ska träffas, bara inte att han har henne på heltid, ens varannan vecka. Räcker ju gott och väl att dom ses om dagarna. Dock tror jag han inte vill ha kontakt alls med henne om vi gör slut, men visst klarar man ett snällt litet barn själv också.

Fattar bara inte varför alla ska skydda honom som otrogen. Folk som fått sova i mitt hem. Varit hos oss. Konstig känsla. Nu har jag haft tid att smälta möjligheten om en defenitiv separation, så känns inte så främmande som tanke att vara singel. Är bara 24 så har ju alla möjligheter att starta familj med någon annan i framtiden.

• Anonym (undrande)

Angående Fb är det möjligt att ta bort på datorn, man öppnar konversationen och sen går in på händelser- ta bort konversation! Poof så är allt som bortblåst Flört

• Anonym
    sanna1988 skrev 2012-11-18 22:24:50 följande:
    Kan man radera meddelanden helt på facebook?? Dom arkiveras ju (har inte hittat hur man får birt dom helt) arkiverade meddelanden kan man ju läsa_
    Förr arkiverades meddelanden men nu kan man radera hela konversationer.

Anonym undrande

Det kommer ändå upp på appen! Jag har testat! Men nu vet jag inte hur det är iof sedan senaste uppdateringen av sidan. Måste kolla det nån dag.

• Anonym (undrande)

Har talat med honom igår men det leder ingenstans. Samma som vanligt alltså. Det känns ju så självklart och lätt att lämna när man tänker över allt ensam sen händer något.

Börjar undra om kanske han faktiskt är oskyldig trots allt och tankar om att lämna försvinner. Hur gör man egentligen?

Vet ju innerst inne att något inte stämmer...

Svar på tråden Kan det vara otrohet?