Kan det vara otrohet?
Vet inte riktigt vad jag ska tro om en del händelser i mitt förhållande sen ett tag tillbaka och vill därför gärma ha andras tolkningar och uppfattningar om det hela. Tar det från början, och berättar på kronologiskt så gott det går.
De sista 2.5 månaderna under min graviditet bodde jag och min make inte ihop, p.g.a. hans jobb. Vi träffades 4 gånger under den här perioden, men hade kontakt så gott som dagligen via telefon. La märke till att han fått några nya tjejkompisar på Facebook under denna tid, gemensamma vänner med hans ena vän där hans manliga vän bett tjejerna adda honom. Frågade om lösen och sagt och gjort fick jag det (vi båda har fri tillgång till FB och annat, men han hade konstigt nog bytt lösenord).
Alla konversationer med tjejer var borttagna, men tänkte inte mycket på det.
Efter att lillan kommit så bad jag återigen om lösenord, som blev bytt under tiden jag var inloggad vid tidigare nämnda tillfälle. Han var ute så hade gott om tid att kolla runt, och tala lite med gemensamma vänner. Hittar konversationshistorik till en viss tjej (vi kan kalla henne Hannah) där han skrivit kyss på dina läppar, att han ska tatuera in en hennes namn på fingret, när de ska träffas och lite andra kärleksförklaringar. Blev helt galen men förklaringen från honom blev att det var min makes kompis som hade chattat via hans konto.
Hans bror fick reda på problemen oss emellan och valde att byta hans lösenord och undanhålla det från oss.
Vi skapade en gemensam Fb profil. När jag en dag satt inne kom en vänförfrågan från en okänd tjej, ovetande om att hans fru har tillgång till kontot. Jag accepterade och det hon frågade var varför svarar inte Hannah på telefonen. Jag frågade lite allmänt hur jag skulle kunna veta det, vi är ju inte ihop direkt. Hon frågar varför inte?
Talade om att jag är hans fru och undrar vad som försiggår. Hon blockerade illa kvickt och Hannah skriver inom några minuter och säger att hon aldrig träffat honom och dylika saker. Hon själv är gift och har barn. Accepterar hennes förklaring (min mans vän har chattat med sin tjej, hennes syster, genom deras konton) och tänker på detta ibland.
Loggar in en dag och ser hur min make förklarat för sin kusin att han är med henne och hon är hans allt. Frågar honom, men konversationen tas bort under samtalet (har det dock sparat). Han säger sig vara oskyldig. Denna gång har ingen annan än jag, han och hans brorsdotter lösenord till hans konto enligt honom.
Kan nämna att han ett tag var otroligt hemlig med mobilen, en natt fick sms från ett killnamn om att lyssna på en låt en av deras gemensamma kompisar skickat, och hur denne älskar min man, avslutat med puss. När jag ifrågasätter blir han galen. En annan telefon han hade var fylld med kärleksfulla sms där namnet på hennes dotter förekom. Den slängde han sönder innan jag hann läsa mycket i den.
Vi är båda troende och han har svurit mångt och mycket på sin egen dotter att han inte gjort något vilket väger tungt hos mig, men det gör även allt som hänt.
Så med denna infon, vad tror ni?