• Eliezer4

IVF - februari 2013

Skulle haft ÄP nu i november, men fick avbryta behandlingen på grund av en vattenfylld cysta, som störde hela behandlingen. Nytt försök (5:e försöket) blir i februari 2013. 

Vi går på Sahlgrenska i Göteborg.

Tänkte vi kunde samla oss här och prata av oss om allt som har med IVF att göra.

Är inne på vårt 3:e gratis försök. I maj 2012 var vårt 3:e och sista, gick så långt som till ÄP och allt var bra, men så ringer barnmorskan och berättar att inga ägg har blivit befruktade. Ingen rolig dag. Fick ny tid för ny behandling i november 2012. Fick avbryta behandlingen pga den vattenfyllda cystan som störde hela behandlingen.
    Så nytt försök igen blir i februari 2013 som sagt.

Någon mer som har gjort många IVF försök? 

• Svar på tråden IVF - februari 2013
  • M I M M I

Hej! Jag gör gärna sällskap med er! Ska göra mitt nästa Ivf om ett tag, spraystart v 4 o äp v 8. Vi gjorde vårt första försök i mars som fick avbrytas pga för få ägg. Sen gjorde vi ett försök nu i oktober, fick tillbaka 2 men inget plus. Detta blir vårt andra gratisförsök. Vi går också på Sahlgrenska.

Har varit gravid 5 ggr tidigare, men alla har slutat med mf/ma.

• Eliezer4
    M I M M I skrev 2012-12-01 07:52:21 följande:
    Hej! Jag gör gärna sällskap med er! Ska göra mitt nästa Ivf om ett tag, spraystart v 4 o äp v 8. Vi gjorde vårt första försök i mars som fick avbrytas pga för få ägg. Sen gjorde vi ett försök nu i oktober, fick tillbaka 2 men inget plus. Detta blir vårt andra gratisförsök. Vi går också på Sahlgrenska.

Har varit gravid 5 ggr tidigare, men alla har slutat med mf/ma.
    Vi har också ÄP i v8.
  • M I M M I

Vad kul - då kan vi verkligen följas åt vilken huvudlärare har du? Jag har Lena

• Hoppfull2013

Hej! Jag tänkte hänga på er här! Jag gjorde mitt första äggplock förra veckan men tyvärr blev inga ägg blev befruktade :( Går nu och väntar på att min mens ska komma igång så att vi kan få en ny tid för att sätta igång igen vilket läkaren sa man kunde göra så snabbt som möjligt. Men pga juluppehållet så tror jag inte det blir förrän i februari... Jag är 37 och vi har försökt få barn i 2,5 år och känner precis som ni att klockan tickar... Det kändes så snopet när det inte blev mer efter äggplocket. Hade ju väntat så att äntligen få komma igång men sen tog det slut så abrupt och nu är det bara väntan igen...

• Eliezer4
    M I M M I skrev 2012-12-01 18:33:53 följande:
    Vad kul - då kan vi verkligen följas åt vilken huvudlärare har du? Jag har Lena
    Vår huvudläkare är Åsa Magnusson. 
    Nu i  november när jag var inne på mitt andra VUL inför ÄP som inte blev av, så fick jag Lena som kollade hur det såg ut. 
    Jag tycker de på Sahlgrenska är jättebra. Har inget negativt att säga om dem. Har läst om andra som inte tycker att de är så bra där. Men jag har inget att påpeka.

Hur har du blivit bemött? 
  • BIMoÄLmesthelatiden

Hej, undrar om inte jag kan få göra er sällskap här. Jag fick i förra veckan beskedet att det var provrörsbefruktning som var nästa steg....
    Har under hösten gått på utredning och fick som sagt detta besked i förra veckan, läkaren sa att han skulle skicka en remiss till Sahlgrenska direkt. Vi går nu och väntar på en första tid och jag vill ju veta direkt när/var/hur detta kommer att ske såklart.
    Därför vänder mig till er: Hur lång tid tog det för er att få den första tiden? Hur lång tid tar det sen innan man kan sätta igång med första försöket? 

Kämpa på där ute!

• Eliezer4

Imorgon ska jag ringa till Sahlgrenska och planera vår behandling lite mer. Har ju fått tid för ÄP och TESA/PESA i vecka 8. Men ska ringa för att få datum och så när jag ska börja spraya. Ska också få gå på lite fler ultraljud den här gången för att se så att inte cystan kommer tillbaka. 

Fick min mens den 18 november så om jag har räknat rätt så kommer nästa mens komma någon gång mellan den 15-18 december. Har en cykel på 28-31 dagar. Så det innebär att jag förmodlingen kommer börja spraya någon gång i början av januari.  

• Prickigchokladmal

Elizer, skönt att snart vara igång! Jag ska också ha planeringssamtal just imorgon. Enligt mina beräkningar ska jag börja spraya i slutet av januari så vi komme ligga nära varandra i tid. Känner inte igen Tesa/pesa, vad står det för?

• Prickigchokladmal

Bil&: hej! Vet inte hur det funkar i Gbg. I Sth är det långa köer när väl handlingarna är ivägskickade. Med hjälp av vårdgarantin kan man få hjälp snabbare om man är villig att resa till en annan ort med kortare köer.

Svar på tråden IVF - februari 2013